ترامپ شکایت کرد تا پیروزی بایدن را در ویسکانسین معکوس کند

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، در 30 اكتبر سال 2020 در فرودگاه بین المللی گرین بی آستین اشتراوبل در گرین بی ، ویسکانسین یک میتینگ انتخاباتی برگزار می کند.

کارلوس باریا | رویترز

مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ روز سه شنبه در ویسکانسین شکایتی را مطرح کرد و خواستار بطلان پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن در آنجا شد ، آخرین نبرد طولانی دادگاه با هدف لغو انتخابات ریاست جمهوری.

در این دادگاه از دادگاه عالی ویسکانسین خواسته شده تا بیش از 221000 برگ رأی در دو شهرستان دموکراتیک ترین ایالت را رد صلاحیت کند. بایدن با نزدیک به 20700 رأی بر این ایالت پیروز شد.

این دادگاه از دادگاه می خواهد که فرماندار دموکرات ، تونی اِورس و کمیسیون انتخابات ایالت را به استثنای تعداد آرا abs غایب ، که به گفته مبارزات انتخاباتی “غیرقانونی” است ، صادر کند.

شاکیان ، از جمله مبارزات انتخاباتی ، شخص رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور مایک پنس ، از دادگاه می خواهند تا صدور گواهینامه انتخابات ریاست جمهوری را مسدود کند تا زمانی که این آرا از شمارش آرا نهایی قطع شود.

این مبارزات دعاوی در سایر ایالت های میدان نبرد را که می خواستند آرای آرای Biden را باطل کنند ، از دست داده یا پس داده است.

دادخواست جدید ، که از دادگاههای بدوی رد می شود ، یک روز پس از آن صادر می شود که رئیس کمیسیون انتخابات ایالتی آن جیکوبز به اصطلاح تعیین پیروزی برای بایدن را امضا کرد و به او 10 رای کالج انتخاباتی ویسکانسین داد. ترامپ در سال 2016 برنده این ایالت شده بود.

پیش بینی می شود که بادن در زمان دیدار آن در 14 دسامبر ، بایدن 306 رأی در کالج انتخاباتی به دست آورد.

عزم جیکوب پس از بازشماری آرا در سنگرهای دموکرات ها ، شهرهای دان و میلواکی نتوانست به کسب خالص آرا برای ترامپ منجر شود. این بازشماری های جزئی برای کمپین ترامپ 3 میلیون دلار هزینه داشت.

ستاد انتخاباتی ترامپ ادعا می کند که “الگویی از فعالیت های نادرست انجام شده … بر انتخابات تأثیر گذاشت.” به عنوان مثال ، بدون ادعای صریح تقلب ، می گوید بیش از 170،000 برگ رای غایب “به طور نامناسب شمرده” شدند زیرا برای رای دهندگانی صادر شد که ابتدا درخواست کتبی ارائه نکردند.

با این حال ، در یک بیانیه مطبوعاتی با اعلام شکایت ، کمپین ادعا کرد که “اقدامات غیرقانونی” تقریباً 221،000 برگ آرا affected را تحت تأثیر قرار داده و بدون هیچ گونه مدرکی ادعا می کند که “تقلب و سو abuse استفاده” “نتیجه این انتخابات را به طور غیرقابل انکاری تغییر داده است”.

ترامپ ادعا کرده است که در انتخابات پیروز شده است و از پذیرفتن بایدن خودداری می کند. رئیس جمهور ، جانشینان وی و تیم حقوقی مبارزات انتخاباتی وی ، به رهبری “رودی جولیانی” شهردار سابق شهر نیویورک ، با صدای بلند مجموعه ای از توطئه های کلاهبرداری اثبات نشده را برای تقویت ادعای غیرقانونی بودن انتخابات گسترش داده اند.

اما در یک سلسله پرونده های قضایی ، کمپین بحث نکرده است که تقلب در رای دهندگان یا تقلب در انتخابات صورت گرفته است. در عوض ، پرونده های قضایی به اختلافات در مورد قوانین انتخابات ایالت ها ، مانند فاصله داوطلبان از مشاهده تعداد آرا ، و اینکه آیا اشتباهات در پاکت نامه های رایانامه باید سلب صلاحیت باشد ، متمرکز شده است.