ترامپ در دادگاه افترا به تجاوز جنسی ای. جین کارول شاهدی ندارد

جوزف تاکوپینا، وکیل رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، در این طرح دادگاه از ژان کارول در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، سؤال می‌کند، در حالی که رسوب کارول در یک مانیتور در نیویورک، 1 مه 2023، پخش می‌شود.

جین روزنبرگ | رویترز

یک وکیل رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت که او هیچ شاهدی را در دادگاه مدنی برای شکایتی که ترامپ را متهم به تجاوز به نویسنده E. Jean Carroll در اواسط دهه 1990 و بدنام کردن او در پاییز گذشته، زمانی که او دوباره ادعای او را رد کرد، ارائه نخواهد کرد.

جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ به قاضی لوئیس کاپلان گفت، تنها شاهد متخصصی که او قصد داشت به جایگاه شاهد بخواند، به دلیل یک مشکل سلامتی قادر به شهادت نیست.

تاکوپینا روز سه شنبه گفت که ترامپ در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن در برابر هیئت منصفه شهادت نخواهد داد. ترامپ از زمان آغاز محاکمه هفته گذشته در دادگاه حاضر نشده است.

اما پیشتاز احتمالی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 روز دوشنبه در اسکاتلند بود تا زمین گلف جدید را ایجاد کند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC را بخوانید:

ممکن است یک نوار ویدئویی از اظهارات ترامپ برای این پرونده در اواخر چهارشنبه برای هیئت منصفه پخش شود.

این نوار شامل تصاویری از نوار موسوم به «دسترسی به هالیوود» است که در آن ترامپ به بیلی بوش مجری آن زمان برنامه مباهات می‌کرد که زنان را بدون رضایت آنها دراز می‌کشد و می‌بوسد.

ترامپ در نواری که در سال 2005 هنگام ضبط بخشی از تلویزیون ضبط شد، می گوید: “من به طور خودکار جذب زنان زیبا می شوم – من فقط شروع به بوسیدن آنها می کنم، مثل آهنربا است. فقط ببوس. من حتی صبر نمی کنم.” نمایش “دسترسی به هالیوود.”

ترامپ گفت: “و وقتی یک ستاره هستید، آنها به شما اجازه می دهند این کار را انجام دهید. شما می توانید هر کاری انجام دهید. آنها را از طریق p—- بگیرید.”

خواهر کارول، Cande Carroll، قرار بود در جایگاه شاهد حضور داشته باشد و پس از آن ناتاشا استینوف، که مدعی است ترامپ در سال 2005 در باشگاه Mar-a-Lago خود در پالم بیچ فلوریدا به او حمله کرده است.

کاپلان روز چهارشنبه به اعضای هیئت منصفه گفت که آنها هفته آینده مذاکرات در مورد این پرونده را آغاز خواهند کرد.

وکلای کارول انتظار دارند روز پنجشنبه به پرونده خود پایان دهند.

کارول 79 ساله مدعی است که ترامپ در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن پس از یک برخورد تصادفی با او به او تجاوز کرده است.

او تجاوز به او یا حتی حضور در فروشگاه با او در آن تاریخ را رد کرده است. ترامپ همچنین گفته است که حتی با رضایت جنسی با او رابطه جنسی برقرار نمی‌کند، زیرا او «نوع او» نیست.

با این حال، در حین بازجویی تحت سوگند توسط وکیل کارول، ترامپ در عکسی که کارول و همسرش، جان جانسون را در کنار ترامپ و همسرش، ایوانا ترامپ، نشان می‌دهد، کارول را با همسر سابقش مارلا میپلز اشتباه گرفت.

از LR: رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، ای. جین کارول، جان جانسون و ایوانا ترامپ در یک مهمانی NBC، اواخر دهه 1980.

منبع: دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن

دعوای کارول به اتهام تجاوز جنسی توسط ترامپ ادعا می کند.

قانون محدودیت‌های کیفری برای تجاوز جنسی مدت‌هاست که تصویب شده است، اما یک قانون ایالتی نیویورک که اخیراً تصویب شده است به بزرگسالانی که ادعای سوء رفتار جنسی دارند اجازه می‌دهد تا در یک بازه زمانی یک ساله ادعاهای مدنی را مطرح کنند، اگر این ادعاها در غیر این صورت توسط قانون محدودیت منع شده باشد.