ترامپ امضای فرمان اجرایی واکسن Covid-19 را در اولویت قرار دادن آمریکایی ها قرار می دهد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، طی مراسمی با اهدا مدال آزادی ریاست جمهوری به کشتی گیر دان گیبل در دفتر بیضی کاخ سفید در واشنگتن دی سی در 7 دسامبر سال 2020 صحبت می کند

Saul Loeb | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

انتظار می رود دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه یک دستور اجرایی را امضا کند که برای اطمینان از تلاش ایالات متحده برای کمک به سایر کشورها در واکسیناسیون جمعیت خود در برابر Covid-19 دارای اولویت کمتری نسبت به تلقیحات داخلی است.

بعد از ظهر روز دوشنبه ، یک مقام ارشد دولت در تماس با خبرنگاران این دستور را “تأیید مجدد تعهد رئیس جمهور به آمریکا اول” توصیف کرد. علاوه بر این ، این دستور تعداد زیادی از آژانس های دولتی ، از جمله وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده را وادار می کند تا در تهیه واکسن Covid با یکدیگر همکاری کنند تا به شرکا و متحدان بین المللی کمک کنند.

CNBC متن پیشنهادی دستورالعمل اجرایی را که احتمالاً نمادین است ، بررسی نکرده است. برنامه های این دستورالعمل قبلا توسط فاکس نیوز گزارش شده بود.

یک مقام دولتی روز دوشنبه به NBC News گفت که جدول زمانی ارائه کمک های خارجی براساس تقاضا و عرضه شکل می گیرد اما پیش بینی می شود در سه ماهه دوم آغاز شود. رئیس جمهور منتخب جو بایدن از 20 ژانویه روی کار خواهد آمد و احتمالاً سیاست خود را در زمینه دریافت و توزیع واکسن Covid-19 شکل می دهد و احتمالاً تأثیر دستور ترامپ را محدود می کند.

یک مقام ارشد دولت در تماس روز دوشنبه گفت که انتظار می رود ترامپ پس از ارائه اظهارات در آغاز نشست Covid-19 در کاخ سفید ، این دستور را امضا کند. این مقام گفت که در این رویداد مذاکراتی با مقامات دولت و توزیع کنندگان دارو انجام خواهد شد ، و آنها در مورد روند بررسی نامزدهای واکسن و توزیع آنها بحث خواهند کرد.

ترامپ در هفته های اخیر علیرغم افزایش عفونت ها و افزایش تعداد کشته شدگان که از 2000 مرگ و میر در هر روز فراتر رفته است ، عمدتا از بحران رو به رشد ویروس کرونا چشم پوشی کرده است ، در عوض بر تلاش های قانونی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تمرکز کرده است.

با این وجود ، امضای این مرحله در مرحله حساس تولید واکسن صورت خواهد گرفت.

ترامپ چند روز قبل از جلسه سازمان غذا و دارو ، پنجشنبه ، برای بررسی واکسن امیدوار کننده ای که توسط Pfizer و داروساز آلمانی BioNTech ساخته شده است ، این دستور را امضا خواهد کرد.

این واکسن ممکن است به محض پایان این هفته مجاز به استفاده شود. FDA در 17 دسامبر برای بحث درباره نامزد دیگری که توسط Moderna ساخته شده است ، ملاقات می کند.

در حالی که برخی از آمریکایی های به ویژه آسیب پذیر می توانند مدت کوتاهی پس از تأیید واکسن ها واکسینه شوند ، مقامات هشدار می دهند که دریافت واکسن ماه ها طول می کشد.

الكس آذر ، دبیر بهداشت و خدمات انسانی روز یكشنبه پیش بینی كرد كه واكسن ها احتمالاً برای سه ماهه دوم در دسترس كسانی نیست.

دولت ترامپ در تابستان قراردادی را امضا کرد تا در صورت کارکرد 100 میلیون دوز واکسن Pfizer ، که برای تأمین 50 میلیون آمریکایی کافی است.

روز دوشنبه بعد از ظهر ، نیویورک تایمز گزارش داد که دولت پیشنهاد Pfizer را در آن زمان برای دوزهای اضافی رد کرد.

تایمز به نقل از افراد ناشناسی که با این موضوع آشنا هستند ، گزارش داد که این شرکت ممکن است در نتیجه تعهدات خود به سایر کشورها در میزان واکسن محدود باشد و ممکن است تا ژوئن واکسن اضافی به ایالات متحده ندهد.

سخنگوی HHS ، تحت فشار تایمز در مورد اینکه آیا دولت فرصتی را برای خرید بیشتر واکسن Pfizer از دست داده است ، گفت: “ما اطمینان داریم که 100 میلیون دوز واکسن Pfizer را مطابق توافق در قرارداد خود خواهیم داشت ، و فراتر از آن ، ما پنج کاندید واکسن دیگر داریم. “

سخنگوی Pfizer به تایمز گفت که “این شرکت قادر به اظهارنظر در مورد هرگونه بحث محرمانه ای که ممکن است با دولت ایالات متحده در جریان باشد نیست”.

کاخ سفید و HHS بلافاصله جزئیات دستور اجرایی را ارائه ندادند. Pfizer و BioNTech به ایمیل هایی که به دنبال نظر بودند پاسخ ندادند.

برای پخش مستقیم تلویزیون ، بینش عمیق و تحلیل نحوه سرمایه گذاری در دوره بعدی ریاست جمهوری ، در CNBC Pro مشترک شوید.