به گزارش پولیتیکو ، جان کلی از ترامپ به دلیل به تأخیر انداختن انتقال بایدن انتقاد کرد

رئیس ستاد کاخ سفید جان کلی در جلسه هیئت دولت در اتاق کابینه کاخ سفید در 16 آگوست 2018 در واشنگتن دی سی شرکت می کند.

گتی ایماژ

جان كلی رئیس دفتر سابق وی روز جمعه به پولیتیكو گفت ، تأخیر رئیس جمهور دونالد ترامپ در شروع انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهور منتخب به امنیت ملی آمریكا آسیب می رساند.

کلی گفت: “اگر انتقال به تأخیر بیفتد ، شما چیزهای زیادی را از دست می دهید زیرا افراد جدید اجازه ندارند سر خود را در بازی بگیرند.” “رئیس جمهور ، با کمال احترام ، لازم نیست که قبول کند. اما این در مورد ملت است.”

“این به امنیت ملی ما آسیب می زند زیرا افرادی که باید دریافت کنند [up to speed]، این فرایندی نیست که شما از صفر به 1000 مایل در ساعت بروید. “

کلی گفت که بایدن باید دریافت جلسات جاسوسی اطلاعاتی را آغاز کند.

اظهارات کلی در حالی است که مشاوران بایدن به طور فزاینده ای در مورد عدم توجیهات رئیس جمهور منتخب درباره امنیت ملی و واکنش ویروس کرونا ویروس فدرال نگران می شوند.

چاک گراسلی ، سناتور جمهوری خواه ، روز پنجشنبه گفت که بایدن باید جلسات جاسوسی اطلاعاتی طبقه بندی شده را از دولت ترامپ دریافت کند.

امیلی مورفی ، رئیس اداره خدمات عمومی هنوز وظیفه عادی را تشخیص نداده است كه بایدن در این مسابقه برنده شده است. NBC و سایر رسانه های خبری مهم پیش بینی کردند که بایدن روز شنبه ریاست جمهوری را تأمین کرد.

جاد دیر سخنگوی کاخ سفید در نامه ای الکترونیکی گفت: “دولت ترامپ تمام الزامات قانونی را دنبال می کند.”

ترامپ از قبول مسابقه امتناع ورزید و ادعا کرد که انتخابات “تقلبی” بوده است ، حتی در صورت عدم اثبات تقلب گسترده رای دهندگان.

مبارزات انتخاباتی وی در حال چالش های قانونی متعدد در ایالت های در حال چرخش است تا تلاش کند نتایج انتخابات را برگرداند. تلاش ها در آریزونا ، میشیگان و پنسیلوانیا قبلاً رد شده یا رد شده است.