بعید است که جوامع دریاچه تولار کالیفرنیا امسال دچار سیل شوند

سیل از دریاچه تولار در نزدیکی کورکوران، کالیفرنیا، 1 مه 2023.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

مقامات کالیفرنیا روز دوشنبه گفتند که احتمالاً جوامع نزدیک دریاچه تولار امسال سیل شدیدی را تجربه نخواهند کرد زیرا شرایط آب و هوایی به دنبال یک سری طوفان‌های جوی قوی رودخانه‌ای که حوضه را دوباره پر کرد، بهبود می‌یابد.

چندین هفته پیش، دانشمندان و مقامات نسبت به تشدید سیل در دره مرکزی به دلیل ذوب شدن مقدار زیادی برف از سیرا نوادا و ارسال آب بیشتر به حوضه هشدار داده بودند. این پیش‌بینی نگرانی‌هایی را در مورد نقض احتمالی آب‌ریزها و جابجایی ساکنان در جوامعی مانند کورکوران و استراتفورد ایجاد کرد.

با این حال، مقامات گفتند که دیگر انتظار ندارند این جوامع به دلیل تلاش های دولت برای بالا بردن سیلاب ها و تلاش کشاورزان برای هدایت آب بیشتر برای آبیاری، دچار سیل شوند. در اوایل این ماه، فرماندار گاوین نیوسام گفت که ایالت 17 میلیون دلار برای تقویت خاکریزهای محافظت از کورکوران در برابر سیل هزینه خواهد کرد.

برایان فرگوسن، معاون مدیر ارتباطات بحران در دفتر خدمات اضطراری فرمانداری کالیفرنیا، در جریان یک نشست خبری در روز دوشنبه گفت که مقامات دیگر به اندازه چند هفته پیش خسارت جدی را پیش بینی نمی کنند.

مدل‌های پیش‌بینی اکنون نشان می‌دهند که ارتفاع دریاچه تولار از حدود 184 فوت بالاتر از سطح دریا نخواهد بود، اگرچه مقامات هشدار داده‌اند که ورود طوفان‌ها می‌تواند ذوب برف را تسریع کند و باعث سیل بیشتر شود.

فرگوسن گفت: “ما نسبت به چند هفته قبل در شرایط بسیار بهتری قرار داریم.” با این حال، ما می‌خواهیم قویاً تأکید کنیم که با هیچ تصوری از جنگل بیرون نیستیم.»

دریاچه تولار تا اواخر دهه 1800 بزرگ‌ترین آب شیرین در غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی بود، زمانی که رودخانه‌های شاخه‌ای آن برای آبیاری کشاورزی و مصارف آب شهری منحرف شدند.

دریاچه احیا شده اکنون تقریباً 10 مایل از کرانه به ساحل در زمین های کشاورزی که برای کشت بادام، پنبه، گوجه فرنگی و سایر محصولات استفاده می شود، وسعت دارد.

اداره منابع آب کالیفرنیا در تلاش است تا آب اضافی را قبل از اینکه به بستر دریاچه بریزد، منحرف کند. سیل فعلی می تواند تا دو سال باقی بماند.

سیل از دریاچه تولار در نزدیکی کورکوران، کالیفرنیا، 1 مه 2023.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ