بزرگترین آبجوساز ژاپنی آساهی در زمینه سرمایه گذاری در چین و اروپا

Asahi Super Dry یکی از برندهای اصلی نوشیدنی هلدینگ Asahi Group است.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

Asahi Group Holdings ژاپن قصد دارد به بازار چین بازگردد زیرا به دنبال احیای سرمایه گذاری در بزرگترین بازار آبجو در جهان است.

آتسوشی کاتسوکی، مدیر اجرایی آن، به مارتین سونگ از CNBC گفت: “ما از نیمه اول دهه 1990 به سختی دست به گریبان بوده ایم. ما سرمایه گذاری بسیار بزرگی در چین انجام دادیم، اما چند سال پیش مجبور شدیم از آن خارج شویم.”

اما در نهایت، ما اکنون می‌توانیم استراتژی مناسبی را برای بازار چین ارائه کنیم.»

کاتسوکی گفت که این شرکت سال‌ها پیش به دلیل نبود «محصولات ممتاز» و قیمت‌های «بسیار پایین» در آن زمان، از چین خارج شد.

در سال 2017، آساهی اعلام کرد که نزدیک به 20 درصد از سهام خود در کارخانه آبجوسازی Tsingtao چین را به گروه Fosun و شرکت های تابعه آن می فروشد.

اما با ورود برندهای بین‌المللی و همچنین آبجوی دست‌ساز، بخش ممتاز در چین اکنون واقعاً در حال رشد و رشد است.»

او افزود: «آساهی سوپر درای در حال حاضر بیشترین فروش را از بازار چین دارد و هر سال دو رقمی در حال رشد است، بنابراین ما می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری واقعی در این بازار پریمیوم ادامه دهیم.»

مدیر عامل گروه آساهی می گوید که فشار هزینه در مورد بطری های شیشه ای ما زیاد است

کاتسوکی گفت که اگرچه فروش چین بالاتر از همه بازارهای دیگر است، اما بازار آبجو ایالات متحده “بهترین بازار جهان است.”

او به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ایده‌هایی که ما واقعاً می‌توانیم از بازار ایالات متحده استخراج کنیم، همراه با قابلیت‌هایی که می‌توانیم از سمت تحقیق و توسعه ارائه دهیم، می‌تواند برای رفاه مصرف‌کنندگان ما بسیار مفید باشد».

Asahi Super Dry و Beer ایتالیایی Peroni از برندهای اصلی نوشیدنی این شرکت هستند.

تورم بالای اروپا همچنان یک نگرانی است

آساهی 19 مرکز تولید در سراسر اروپا دارد و از تورم فزاینده در این منطقه آسیب دیده است.

تورم کل اروپا در ماه گذشته به 7 درصد رسید و کاتسوکی گفت که انتظار دارد در ماه های آینده “در سطح بالایی باقی بماند”.

قیمت بالای انرژی هزینه بطری های شیشه ای آساهی را بالا برده است زیرا تولید شیشه شامل مقدار زیادی انرژی است.

کاتسوکی گفت: «بنابراین این واقعیت که قیمت انرژی در حال افزایش است می‌تواند واقعاً روی شیشه‌ها تأثیر بگذارد و ما انتظار داریم که هزینه تبدیل همچنان بالا برود».

درآمد گروه آساهی در سه ماهه اول سال 7.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و درآمد بر اساس ارز واقعی 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کاتسوکی در انتشار درآمد در ماه می گفت: «اگرچه ابهامات زیادی در محیط عملیاتی وجود دارد، به ویژه در مورد چگونگی تورم جهانی، ما به انعطاف پذیری و پتانسیل رشد کسب و کار خود اطمینان داریم.

سهام هلدینگ گروه آساهی نسبت به سال گذشته بیش از 29 درصد رشد داشته است.