بر اساس شاخص کلیدی فدرال رزرو، تورم در آوریل 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 4.7 درصد افزایش یافت.

بر اساس معیاری که روز جمعه منتشر شد و فدرال رزرو از نزدیک از آن پیروی می کند، تورم در ماه آوریل به طور سرسختانه بالا ماند و به طور بالقوه این احتمال را تقویت کرد که نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالاتر بماند.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی که انواع کالاها و خدمات را اندازه‌گیری می‌کند و تغییرات رفتار مصرف‌کننده را تنظیم می‌کند، برای ماه بدون احتساب هزینه‌های غذا و انرژی، 0.4 درصد افزایش یافت، که بالاتر از 0.3 درصد تخمین داوجونز بود.

وزارت بازرگانی گزارش داد که بر اساس سالانه، گیج 4.7 درصد افزایش یافته است، 0.1 درصد بیشتر از حد انتظار است.

با احتساب غذا و انرژی، عنوان PCE نیز 0.4 درصد افزایش یافت و 4.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که بالاتر از نرخ 4.2 درصدی در ماه مارس بود.

علیرغم نرخ تورم بالاتر، هزینه های مصرف کننده به خوبی حفظ شد و درآمد شخصی افزایش یافت.

این گزارش نشان داد که هزینه ها در ماه 0.8٪ افزایش یافته است، در حالی که درآمد شخصی 0.4٪ افزایش یافته است. انتظار می رفت هر دو عدد 0.4 درصد افزایش یابد.

افزایش قیمت تقریباً به طور مساوی پخش شد، با افزایش 0.3 درصدی کالاها و افزایش 0.4 درصدی خدمات. قیمت مواد غذایی کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت در حالی که قیمت انرژی 0.7 درصد افزایش یافت. به طور سالانه، قیمت کالاها 2.1 درصد افزایش یافت و خدمات 5.5 درصد افزایش یافت، که نشان دهنده این است که ایالات متحده به سمت اقتصاد متمرکز بر خدمات برگشته است.

قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته 6.9 درصد افزایش یافت در حالی که انرژی 6.3 درصد کاهش یافت. هر دو افزایش ماهانه PCE بیشترین میزان از ژانویه را داشتند.

بازارها واکنش چندانی به این خبر نشان ندادند، با توجه به تمرکز سرمایه گذاران بر روی بهبود چشم اندازهای توافق سقف بدهی در واشنگتن، معاملات آتی بازار سهام بالاتر بود. بازدهی خزانه‌داری عمدتاً بالاتر بود.

جورج ماتیو، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Key Private Bank خاطرنشان کرد: با گزارش امروز PCE داغتر از حد انتظار، ممکن است تعطیلات تابستانی فدرال رزرو نیاز به کوتاه شدن داشته باشد زیرا تعطیلات مصرف کنندگان هزینه های خود را افزایش می دهد. قبل از انتشار امروز، ما معتقدیم که فدرال رزرو امیدوار بود تابستان را تعطیل کند (یعنی مکث و ارزیابی مجدد)، اما اکنون، به نظر می رسد که کار فدرال رزرو برای کاهش تورم تمام نشده است.

این گزارش تنها چند هفته قبل از نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در 13 تا 14 ژوئن منتشر شده است.

فدرال رزرو تورم سالانه را حدود 2 درصد هدف قرار داده است، به این معنی که سطوح فعلی بسیار بالاتر از هدف باقی می ماند و این احتمال را ایجاد می کند که حرکت های تهاجمی بانک مرکزی در طول سال گذشته یا همان سال گذشته دست نخورده باقی بماند.

یکی از راه‌هایی که قرار است افزایش نرخ بهره فدرال رزرو عمل کند، کاهش تقاضا است. با این حال، اعداد هزینه‌های آوریل نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در مواجهه با نرخ‌های بالاتر و تورم قوی به هزینه‌های خود ادامه داده‌اند، به این معنی که سیاست‌گذاران ممکن است کارهای بیشتری انجام دهند.

بلافاصله پس از این گزارش، قیمت بازار به احتمال 56 درصد افزایش یافت که فدرال رزرو یک چهارم درصد دیگر افزایش نرخ بهره را در نشست ژوئن تصویب کند. تنها دو نقطه داده کلیدی تا آن زمان وجود دارد که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مه جمعه آینده و شاخص قیمت مصرف کننده در 13 ژوئن منتشر می شود.

بر اساس گزارش جداگانه ای از وزارت بازرگانی، همراه با افزایش هزینه های مصرف کننده، تقاضا برای کالاهای بادوام نیز به طور غیرمنتظره ای 1.1 درصد در آوریل افزایش یافت. اقتصاددانان مورد نظر داو جونز به دنبال کاهش 0.8 درصدی بودند. بدون احتساب حمل و نقل که 3.7 درصد افزایش یافت، سفارشات جدید 0.2 درصد کاهش یافت.

مصرف‌کنندگان مجبور بودند برای حفظ هزینه‌های خود پس‌انداز کنند، با نرخ پس‌انداز شخصی 4.1 درصد که نشان‌دهنده کاهش 0.4 درصدی نسبت به مارس است.

این داده ها در بحبوحه سطح بالایی از عدم اطمینان در مورد اینکه اقتصاد از کجا به کجا می رسد، به دست می آید. با توجه به افزایش نرخ بهره، بحران اعتباری مورد انتظار در صنعت بانکداری و فشار مصرف کننده در زمینه های مختلف، انتظارات برای رکود در اواخر امسال بالا است.

با این حال، گزارش روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد در سه ماهه اول بیشتر از آنچه در ابتدا گزارش شده بود، رشد کرد و تولید ناخالص داخلی با سرعت سالانه 1.3 درصد در مقایسه با برآورد قبلی 1.1 درصد افزایش یافت.

دقایقی که روز چهارشنبه از نشست ماه می فدرال رزرو منتشر شد، نشان داد که سیاست گذاران در حرکت بعدی خود دچار دودستگی شدند، زیرا اعضا به دنبال متعادل کردن تورم بالاتر از حد انتظار در برابر اثرات سرریز مشکلات در صنعت بانکداری بودند.