بخش خدمات چین همچنان نقطه روشنی است زیرا داده های کارخانه ناامید می شود

فعالیت خدمات چین در ماه آوریل به خوبی در محدوده رشد باقی ماند زیرا یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که نسبت به ماه مارس کاهش یافته است.

Atlantide Phototravel | مستند کوربیس | گتی ایماژ

فعالیت خدمات چین در ماه آوریل به خوبی در قلمرو رشد باقی ماند، حتی اگر یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که در مقایسه با ماه مارس، خوانش ملایم تری دارد.

شاخص مدیران خرید خدمات Caixin/S&P Global در آوریل از 57.8 در ماه قبل به 56.4 کاهش یافت. این هنوز دومین رقم ثبت شده از نوامبر 2020 است.

همچنین برای چهارمین ماه متوالی بالاتر از مرز 50 که رشد و انقباض را از هم جدا می کند، ثبت شد.

به گفته وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در گروه بینش کایکسین، آخرین مطالعه Caixin نشان می‌دهد که فعالیت خدمات هنوز در حال بهبودی سریع است.

وانگ نوشت: «هنوز خوش‌بینی زیادی در بخش خدمات در ماه آوریل وجود داشت و انتظارات برای فعالیت‌های آتی بسیار بالاتر از سطح خنثی 50.0 باقی ماند. تاثیر کووید کاهش یافت.”

افزایش سفارشات جدید خدمات نیز نسبت به ماه قبل که بالاترین میزان در 28 ماه گذشته بود، اندکی کاهش یافت. کایکسین گفت که تجارت جدید خارج از کشور نیز علیرغم تعدیل رشد از ماه مارس، با سرعتی تاریخی بالا رفت.

ادامه گسترش فعالیت‌های خدماتی چین در مقایسه با فعالیت‌های ناامیدکننده کارخانه‌ای که در اوایل هفته گزارش شده بود، قرار داشت.

شاخص مدیران خرید بخش تولیدی عمومی کایکسین چین در ماه آوریل به 49.5 کاهش یافت که برای اولین بار در سه ماه گذشته زیر 50 علامت بود.

سفارشات جدید کاهش یافت و شواهد بیشتری از بهبود کوتاه مدت در تولید کارخانه در فوریه ارائه کرد، زمانی که این میزان به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسید.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی S&P Global Market Intelligence درباره داده‌های فعالیت کارخانه Caixin گفت: «سطوح فعالیت بالاتر اغلب با بازگشت به شرایط عملیاتی عادی‌تر مرتبط بود، زیرا تأثیر همه‌گیری همچنان در حال محو شدن بود و منجر به تقاضای قوی‌تر و تعداد مشتریان بیشتر می‌شد. .

شاخص PMI تولیدی دفتر ملی آمار نیز انتظارات را از دست داد و با 49.2 در آوریل از 51.9 مارس در محدوده انقباض قرار گرفت.

بهبودی هنوز ثبات پیدا نکرده است

مطالعه جداگانه‌ای از نظرسنجی Caixin در روز جمعه نیز رشد ملایم‌تر، هرچند پایدار در فعالیت‌های تجاری کلی را نشان داد.

شاخص مدیران خرید ترکیبی عمومی Caixin چین از 54.5 مارس به 53.6 در آوریل سقوط کرد که پایین ترین نرخ رشد ثبت شده از ژانویه امسال را نشان می دهد.

Caixin در انتشار روز جمعه خود گفت: «در حالی که روند صعودی عمدتاً توسط بخش خدمات انجام می شود، هم تولیدکنندگان و هم ارائه دهندگان خدمات به افزایش ملایم تری در تولید نسبت به ماه مارس اشاره کردند.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

وانگ Caixin به شکاف بین داده های کارخانه و خدمات اشاره کرد.

وانگ نوشت: شایان ذکر است که فعالیت‌های تولیدی و خدماتی از هم جدا شده و هزینه‌های اشتغال و ورودی در بخش تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

او نوشت: «باید دید که آیا بازگشت اقتصادی پس از کاهش کوتاه مدت تقاضای متوقف شده پایدار است یا خیر، با تعدادی از شاخص‌ها که نشان می‌دهد بهبود هنوز پایه‌ای پایدار پیدا نکرده است».

خطر نزولی برای رشد

در اوایل هفته، S&P اشاره کرد که آخرین ناامیدی در داده‌های فعالیت تولیدی چین به خطرات احتمالی کاهشی برای رشد سه‌ماهه دوم اقتصاد اشاره دارد.

S&P نوشت: داده‌های PMI بخش خدمات آوریل در تعیین مسیر کوتاه‌مدت تولید ناخالص داخلی اهمیت بیشتری خواهد داشت، به دلیل سهم بیشتر این بخش از اقتصاد و نقش افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده برای خدمات در آخرین رشد صعودی.

او گفت: “از نظر روشن تر، کاهش قیمت های ثبت شده توسط این نظرسنجی نشان می دهد که به نظر نمی رسد سرزمین اصلی چین فشارهای تورمی بالاتری را به سایر اقتصادها صادر کند.”

انتخاب سهام و روند سرمایه گذاری از CNBC Pro: