بایدن، آنا گومز، وکیل مخابراتی را به FCC معرفی کرد

پرزیدنت جو بایدن، آنا گومز، وکیل مخابراتی را به کمیسیون ارتباطات فدرال معرفی کرد، دومین تلاش او برای پر کردن صندلی خالی در پنل معمولاً پنج نفره که آژانس را در یک بن بست 2-2 برای کل دوره ریاست جمهوری او تا کنون رها کرده است.

این نامزدی چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که جیجی سون، نامزد قبلی بایدن، پس از سال‌ها مبارزه برای تایید، خود را از بررسی کنار کشید. اگرچه او برای اولین بار در اکتبر 2021 نامزد شد، اما با انتقاد جمهوری خواهان و برخی از سناتورهای حزب دموکرات خود مواجه شد.

کمیته بازرگانی سنا برای کاهش نگرانی‌ها جلسات متعددی را با سون برگزار کرد، اما مشخص نیست که آیا او حمایت کافی برای تایید شدن دارد یا خیر.

انشعاب 2-2 بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در FCC به این معنی است که تنها اقداماتی که می تواند حمایت حداقل یک کمیسر جمهوری خواه را جلب کند، می تواند به جلو حرکت کند. با وجود امیدواری دولت بایدن برای بازگرداندن قوانینی که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را از مسدود کردن یا ترجیح دادن محتوای خاص منع می‌کند، موضوعات بحث‌برانگیزتری مانند بی‌طرفی شبکه از روی میز باقی مانده است.

در ژوئیه 2021، بایدن فرمان اجرایی صادر کرد که FCC را تشویق کرد تا قوانین بی طرفی شبکه را بازگرداند، قوانینی که در زمانی که او معاون رئیس جمهور در دولت اوباما بود، اما تحت ریاست FCC دولت ترامپ لغو شد.

به گفته کاخ سفید، گومز مشاور ارشد سیاست اطلاعات و ارتباطات بین المللی در دفتر فضای مجازی و سیاست دیجیتال وزارت امور خارجه است. او قبلاً به عنوان معاون اداره ملی مخابرات و اطلاعات، بازوی وزارت بازرگانی که بودجه پهنای باند را مدیریت می کند و به رئیس جمهور در مورد مسائل مخابراتی و سیاست اطلاعاتی مشاوره می دهد، خدمت می کرد.

به گفته کاخ سفید، گومز قبلاً برای FCC در چندین سمت در طی 12 سال کار کرده است. او همچنین در بخش خصوصی کار کرده است، از جمله به عنوان شریک در شرکت حقوقی Wiley Rein قبل از پیوستن به وزارت امور خارجه در سال 2023. او در اوایل کار خود به عنوان معاون رئیس جمهور در امور فدرال و دولت ایالتی برای Sprint Nextel خدمت کرده است.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، در بیانیه‌ای گفت که گومز “تجربه زیادی در زمینه ارتباطات راه دور، سابقه قابل توجهی در خدمات عمومی و سابقه کار برای اطمینان از اینکه ایالات متحده در لبه اتصال همه ما باقی می‌ماند را به همراه دارد.”

نامزدی گومز همچنین مورد تحسین صنعت مخابرات قرار گرفت.

تام رید، افسر ارشد حقوقی Comcast، که مالک شرکت مادر CNBC NBCUniversal است، در بیانیه ای گفت که “دانش عمیق گومز در مورد وسعت مسائل قبل از FCC، او را واجد شرایط استثنایی برای کمیسیونر شدن می کند.”

جاناتان اسپالتر، رئیس و مدیر عامل USTelecom، یک گروه تجاری که نماینده ارائه دهندگان پهنای باند مانند AT&T و Verizon، در بیانیه ای به گومز تبریک گفت.

«من طی سال‌ها آنا را در نقش‌هایش به‌عنوان وکیل در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌شناسم، و در صورت تأیید، مشتاقانه منتظر همکاری با او و یک FCC کامل پنج نفره بر روی هدف مشترکمان هستم تا همه را در همه جا به یکدیگر متصل کنیم. اسپالتر گفت: قدرت و نوید پهنای باند.

فری پرس، یک گروه حمایت غیرانتفاعی که از بی طرفی شبکه حمایت می کند، گفت که نامزدی گومز خیلی دیر شده بود.

جسیکا جی. گونزالس، مدیر عامل Free Press در بیانیه ای گفت: «اکنون به دو سال و نیم بدون یک کمیسیون ارتباطات فدرال کاملاً کاربردی نزدیک شده ایم. “تا به حال هرگز مردم آمریکا مجبور نبوده اند تا این اندازه منتظر بمانند تا صندلی کمیسیون پر شود. این تأخیر بی معنی به میلیون ها نفر از جمله خانواده های کارگری که تلاش می کنند قبوض ماهانه خود را پرداخت کنند و جوامع سیاه پوست، بومی، لاتین و روستایی که بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های پخش رادیو مدت‌هاست که از آن غفلت کرده‌اند.”

گونزالس گومز را “شاخص واجد شرایط” برای این نقش خواند و از نامزدی یک کاندیدای لاتینکس برای این سمت تمجید کرد.

گونزالس گفت: «علاوه بر تجربه شرکتی‌اش – که اغلب مستلزم کار برای شرکت‌های حامل رقابتی به جای شرکت‌های فعلی بوده است – سابقه طولانی خدمات عمومی، از جمله موقعیت‌های عالی در FCC و وزارت بازرگانی، دارد.

بایدن همچنین دو کمیشنر فعلی را مجدداً به این هیئت معرفی کرد: جفری استارکس دموکرات و برندن کار جمهوری‌خواه. آژانس نمی تواند بیش از سه کمیسیونر از یک حزب در یک زمان معین داشته باشد.

رای سنا برای تایید نامزدها لازم است.

افشا: Comcast مالک شرکت مادر CNBC NBCUniversal است.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

سازمان دیده بان: به گفته frmr، سیاست های پیشنهادی در مورد دروازه بان های اینترنتی می تواند رقابت را افزایش دهد. CTO کاخ سفید