بانک مرکزی چین می تواند با افزایش پیش فرض اوراق قرضه شرکت های دولتی مداخله کند: تحلیلگر

مردی هنگام عبور از کنار بانک خلق چین در پکن از ماسک محافظ استفاده می کند.

امانوئل وونگ | گتی ایماژ

سنگاپور – طبق گزارش هائو هونگ از بانک ارتباطات بین الملل ، بانک خلق چین (PBOC) می تواند به دنبال تعدادی از پیش پرداخت های اخیر اوراق قرضه توسط شرکت های وابسته به دولت چین اقدام کند.

هونگ ، مدیر عامل و رئیس پژوهش در این شرکت ، روز جمعه به “Street Signs Asia” CNBC گفت: “در چند هفته گذشته وضعیت پیش فرض به گونه ای آشکار است.”

وی گفت: “من از دیدن دخالت PBOC از اینجا تعجب نخواهم كرد.”

در اوایل ماه نوامبر ، معدن کار دولتی زغال سنگ یونگ چنگ و برق از پیش پرداخت یک میلیارد یوان (حدود 152.01 میلیون دلار) وام بازماندند و سرمایه گذاران را با توجه به رتبه بندی AAA توسط یک آژانس داخلی جلب توجه کرد. پیش فرض های دیگر بدهی های مطرح ، از جمله سازنده تراشه مورد حمایت دولت Tsinghua Unigroup به دنبال آن انجام شد.

هونگ گفت که حفظ نقدینگی کافی برای جلوگیری از “ریسک سیستمی” به نفع “بانک مرکزی چین” است.

براساس ترجمه CNBC از متن ماندارین زبان ، PBOC پیش از این در گزارش ثبات مالی خود هشدار داده بود كه عواملی مانند اتكا به وام برای بازپرداخت بدهی توسط برخی از بنگاه های بزرگ می تواند خطری برای كل اقتصاد باشد.

این تحلیلگر گفت: “من فکر می کنم اخیراً پیش فرض شرکت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.” “من می گویم که ، می دانید ، این مسئله نگران کننده است زیرا از شرکتهای دولتی ناشی می شود اما در همان زمان ، در بازار بسیار بزرگی مقدار نسبتاً کمی است.”

هونگ در پاسخ به این س whenال که چه زمانی نگرانی ها در مورد بازار اوراق قرضه کاهش می یابد ، “پیشنهاد بسیار گسترده خریداران ناشناخته” را که روز گذشته برای “تسویه حساب” اوراق قرضه مشکوک – که معمولاً با نهادهای مرتبط با دولت در ارتباط است – وارد بازار می کند ، برجسته کرد.

وی همچنین وضعیت را با “بحران نقدینگی بی سابقه” چین در سال 2013 مقایسه کرد ، زمانی که نرخ بازار پول افزایش یافت و نرخ کوتاه مدت به بالاترین سطح رسید.

هونگ گفت: “در آن زمان ، نرخ بهره یک شبه تقریباً 50٪ بود.” “ما سالها و سالها از آن زمان تاکنون چنین سطحی را برای نرخ بهره مشاهده نکردیم.”

– Weizhen Tan و ین Nee Lee از CNBC در این گزارش همکاری کردند.