بازارهای نوظهور پس از پیروزی بایدن می توانند هجوم نقدی داشته باشند: استان چارت

سنگاپور – اریک رابرتسن ، بانک استاندارد چارتر ، پیش بینی کرد که بازارهای نوظهور می توانند از یک فضای سیاسی که به نظر می رسد پس از پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری “خوش خیم تر” شود ، بهره مند شوند.

رابرتسن ، رئیس جهانی تحقیقات وام دهنده انگلیس ، روز دوشنبه به “Street Signs Asia” CNBC گفت: “مقدار زیادی پول نقد در حاشیه نشسته است و این برای چند سال در دارایی های ایالات متحده پنهان شده است.”

وی توضیح داد که طی 10 سال گذشته ، ایالت S&P 500 “عملکرد 100 درصدی در بازارهای نوظهور را پشت سر گذاشته است”.

وی گفت که این پول می تواند “به طور بالقوه در بازارهای خارجی و در حال ظهور مستقر شود ، که یکی از” اصلی ترین محورهای احتمالی “پس از پیروزی انتخابات بایدن بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی است.

پس از اعلام جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ، مردم در 7 نوامبر سال 2020 در Black Lives Matter Plaza روبروی کاخ سفید در واشنگتن دی سی جشن می گیرند.

اندرو کابالیرو-رینولدز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

تأثیر آسیا

به گفته رابرتسن ، آسیا به دو دلیل قرار است به عنوان اولین منطقه ای که از این تغییر بهره می برد.

در ابتدا ، وی گفت: “بازارهای آسیا کمی بتا پایین تر است. به عبارت دیگر ، نوسانات کمی پایین تر از برخی از همتایان (آنها) … و پسر عموهای دیگر در بازارهای نوظهور است.”

رابرتسن گفت عامل دیگر “فوق العاده قدرتمند” چین است که از نظر اقتصادی و از نظر دارایی های مالی “یک نیروی قوی برای بهبودی” بوده است. در گزارشی در ماه سپتامبر ، چین تنها کشور در میان تخمین های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بود که انتظار می رود رشد در سال 2020 را تجربه کند.

یوان چین “بسیار پایدار باقی مانده است” و این به عنوان “کششی جذاب” برای ارزهای آسیا عمل می کند. در نتیجه ، به نظر می رسد منطقه “اولین بندر” سرمایه گذاران در بازارهای نوظهور باشد.

در همین حال ، دیوید چائو ، مدیر Invesco گفت که دو تأثیر “فوری” و “قابل توجه” از انتخابات ایالات متحده در بازارهای آسیا و اقیانوسیه وجود دارد.

چائو ، استراتژیست بازار جهانی آسیا و اقیانوسیه در ژاپن در این شرکت گفت: با به نظر می رسد ایالات متحده “بسیار كمتر” بتواند بسته محركهای مالی بزرگی را بدست آورد زیرا امیدها برای محو شدن دموكرات ها كاهش می یابد ، بهبود اقتصادی این كشور كند خواهد شد. وی روز دوشنبه به “Squawk Box Asia” CNBC گفت ، این امر می تواند برخی از جنبش های مثبت اقتصادی را در کشورهای صادرات محور آسیا “تراشیده” کند.

در مرحله دوم ، چائو اضافه كرد: “پیش بردن سیاست های جسورانه ای مانند افزایش مالیات های شرکتی برای كاخ سفید بایدن تقریباً غیرممكن است.”

وی گفت: “من فکر می کنم سهام ایالات متحده و APAC باید در این شرایط افزایش یابند زیرا ترس از جنجال دموکرات ها و یک رقابت داغ که انتخابات از بین می رود ، از بین می رود.”