این رویداد به دلیل Covid-19 می تواند “کوچک” شود

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده هنگام ورود به جلسه دریافت اطلاعات اقتصادی با مشاوران اقتصادی خود در ویلمینگتون ، دلاور ، ایالات متحده ، 16 نوامبر 2020 ، در مورد اقتصاد.

کوین لمارک | رویترز

رئیس ستاد وی روز یکشنبه گفت ، به نظر می رسد رویدادهای تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب متفاوت از سالهای گذشته باشد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

ران کلین در “این هفته” ABC گفت که رویداد 20 ژانویه “نسخه های کوچک شده از سنت های موجود” را نشان می دهد و ممکن است از تکنیک هایی استفاده شود که در کنوانسیون ملی مجازی دموکرات ها در تابستان استفاده می شود.

کلاین گفت: “من فکر می کنم قطعاً باید تغییر کند.” “ما در این باره مشاوره هایی با رهبری مجلس نمایندگان و سنا آغاز کرده ایم. بدیهی است که این به همان افتتاحیه قبلی ما نخواهد بود.”

قرار است مراسم تحلیف معاون رئیس جمهور سابق در میان افزایش عفونت ها در سراسر کشور برگزار شود. براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده نزدیک به 200000 مورد ویروس کرونا در روز جمعه و بیش از 177،000 مورد جدید در روز شنبه گزارش کرده است. بیش از 1000 نفر روزانه از Covid-19 می میرند.

تغییر در سنت چهار ساله ، نمایشی است از رویکرد کاملاً متفاوت بایدن برای مهار ویروس ، از روشی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته است.

کاخ سفید ترامپ تا حد زیادی از شر ویروس مسری شانه خالی کرده است ، از جمله با برگزاری رویدادهای داخلی که مقامات ماسک به آن نمی زدند. ترامپ ، برخلاف بایدن ، در طول کارزار انتخاباتی خود اغلب میزبان تجمعات بزرگ بود که در آن طرفداران ساعتها در محله های نزدیک جمع می شدند.

محققان در استنفورد گفتند که می توان 30 هزار مورد ویروس کرونا و 700 مورد مرگ را در 18 تجمع ترامپ که بین ژوئن و سپتامبر برگزار شد ، جستجو کرد.

در حالی که رئیس جمهور رویکرد نسبتاً سستی به این بیماری داشته است ، خوشه های Covid-19 در مدار وی ظهور کرده اند. خود ترامپ در ماه اکتبر آزمایش مثبت داد و سه روز را در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید گذراند و تحت معالجه قرار گرفت.

در مجموع ، حداقل 45 نفر از افراد مرتبط با کاخ سفید ، از جمله ترامپ ، ملانیا ترامپ بانوی اول ، پسر کوچک آنها بارون ترامپ و رئیس دفتر کاخ سفید از نظر ویروس آزمایش مثبت داشته اند. دونالد ترامپ جونیور ، پسر ارشد رئیس جمهور ، روز جمعه نتیجه مثبت آزمایش را اعلام کرد.

کلین ، یک مشاور دیرین بایدن که نظارت بر واکنش کاخ سفید اوباما به شیوع ابولا در سال 2014 را بر عهده داشت ، گفت که رویکرد به مراسم تحلیف از تقلید بایدن و معاون رئیس جمهور منتخب سناتور کامالا هریس در کارزار انتخاباتی است.

وی افزود: “آنها از این بابت ناراحتی زیادی داشتند ؛ و به همین دلیل مورد بی مهری رئیس جمهور ترامپ قرار گرفتند ، زیرا آنها برای تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری در مبارزات انتخاباتی خود تلاش کردند.”

کلین گفت: “آنها تلاش خواهند کرد تا افتتاحیه ای را انجام دهند که از اهمیت و معنای لحظه ای احترام می گذارد اما منجر به شیوع بیماری نمی شود. هدف ما این است.”

وی گفت: “ما می دانیم كه مردم می خواهند جشن بگیرند. در اینجا چیزی برای جشن گرفتن وجود دارد. ما فقط می خواهیم سعی كنیم راهی برای انجام آن با حداكثر ایمنی پیدا كنیم.”