ایلومینا برای کاهش هزینه ها برنامه ریزی می کند زیرا با کاهش حاشیه ها مواجه است

ساختمانی در محوطه دانشگاه در مقر جهانی ایلومینا در سن دیگو، کالیفرنیا، 1 سپتامبر 2021 نشان داده شده است.

مایک بلیک | رویترز

ایلومینا روز سه‌شنبه از برنامه‌های خود برای کاهش هزینه‌ها به منظور بهبود حاشیه‌های کوچک شرکت توالی‌یابی DNA پرده برداری کرد.

با توجه به انتشار درآمد سه ماهه اول این شرکت، هدف این برنامه ها کاهش بیش از 100 میلیون دلار هزینه های نرخ اجرا سالانه ایلومینا از اواخر امسال است.

این شرکت حاشیه سود ناخالص 60.3 درصدی را برای این دوره گزارش کرد که نسبت به 66.6 درصد در دوره سال قبل کاهش یافت.

ایلومینا در انتشار این خبر گفت: «این صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث تسریع پیشرفت به سمت حاشیه سود بیشتر و همچنین آزادسازی سرمایه برای افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق با رشد بالا می‌شود.»

یکی از برنامه های ایلومینا استفاده از سیستم توالی یابی NovaSeq X برای تسریع اکتشافات ژنومی است. این سیستم که در سپتامبر 2022 راه اندازی شد، DNA را دو برابر سریع تر و سه برابر دقیق تر از محصولات قبلی Illumina توالی یابی می کند.

این شرکت مستقر در سن دیگو گفت همچنین قصد دارد با “فعال کردن فعالیت ها” در مناطق مقرون به صرفه تر در سراسر جهان صرفه جویی کند. ایلومینا هیچ اطلاعات خاصی در مورد این فعالیت ها فاش نکرد.

این شرکت در پی خرید بحث برانگیز 7.1 میلیارد دلاری Grail، توسعه دهنده تست سرطان، با انتقادات و کاهش ارزش بازار دست و پنجه نرم می کند.

ارزش بازار ایلومینا از حدود 75 میلیارد دلار در آگوست 2021، ماهی که خرید Grail را بسته بود، به 34.5 میلیارد دلار کاهش یافته است.

تنظیم کننده های ضد انحصار بارها از این معامله عقب نشینی کرده اند.

کمیسیون تجارت فدرال در اوایل این ماه به ایلومینا دستور داد که خرید را واگذار کند و گفت که این امر رقابت و نوآوری را خفه می کند.

سال گذشته، کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، به دلیل نگرانی های مشابه، این توافق را مسدود کرد.

Illumina در حال درخواست تجدید نظر برای هر دو دستور است و انتظار دارد تصمیمات نهایی در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 اتخاذ شود.

قرارداد جام همچنین کانون نبرد نیابتی بین سرمایه گذار فعال کارل ایکان و ایلومینا است. آنها بیش از یک ماه است که به تجارت jabs می پردازند.

ایکان که 1.4 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، به دنبال کرسی هایی در هیئت مدیره ایلومینا است و آن را برای لغو قرارداد Grail تحت فشار قرار می دهد. او همچنین از ایلومینا می‌خواهد که «فوراً» مدیر عامل خود فرانسیس دسوزا را برکنار کند.

این شرکت از سهامداران می خواهد که سه نامزد هیئت مدیره Icahn را در جلسه سالانه سهامداران خود در 25 می رد کنند.

ایلومینا بارها ادعا کرده است که گریل “پتانسیل خلق ارزش در درازمدت فوق العاده ای” دارد.

Grail ادعا می کند که تنها آزمایش غربالگری زودهنگام تجاری موجود را ارائه می دهد که می تواند بیش از 50 نوع سرطان را از طریق یک خون گیری تشخیص دهد.

Illumina گفت که آزمایش سرطان حدود 55 میلیون دلار در سال 2022 درآمد ایجاد کرد و انتظار می رود امسال تا 110 میلیون دلار درآمد داشته باشد.