ایلان ماسک و توییتر پس از خروج مدیران با نگرانی‌های ایمنی برند مواجه شدند

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در 16 می 2023 با CNBC صحبت می کند.

دیوید آ. گروگان | CNBC

خروج ناگهانی مدیران توییتر که وظیفه تعدیل محتوا و ایمنی برند را بر عهده داشتند، این شرکت را بیش از هر زمان دیگری در برابر سخنان نفرت‌آمیز آسیب‌پذیر کرده است.

روز پنجشنبه، الا اروین، معاون اعتماد و ایمنی توییتر، از این شرکت استعفا داد. پس از خروج ایروین، رئیس ایمنی برند و کیفیت تبلیغات شرکت، AJ Brown، گزارش شده است، و همچنین Maie Aiyed، مدیر برنامه‌ای که روی مشارکت ایمنی برند کار می‌کرد، ترک کرد.

از زمانی که ایلان ماسک خرید 44 میلیارد دلاری خود از توییتر را بسته است، کمی بیش از هفت ماه می‌گذرد، سرمایه‌گذاری که تاکنون یک بازنده مالی غول‌پیکر بوده است. ماسک نیروی کار شرکت را به طرز چشمگیری کاهش داده و سیاست‌هایی را که محدودیت‌هایی را برای انتشار محتوای محدود می‌کرد، لغو کرده است. همانطور که چندین گروه حقوق مدنی مستند کرده اند، در پاسخ، برندهای متعددی هزینه های تبلیغاتی خود را به حالت تعلیق درآوردند یا کاهش دادند.

توییتر، تحت نظارت ماسک، چهارمین برند منفور در ایالات متحده بر اساس رتبه‌بندی شهرت اکسیوس هریس در سال ۲۰۲۳ است.

جنجال پیرامون کنترل ماسک بر توییتر همچنان ادامه دارد.

این هفته، ماسک گفت که مخالفت با شرایط خدمات توییتر برای جنسیت نادرست افراد ترنس در این پلتفرم نیست. او گفت که انجام این کار صرفاً “بی ادبانه” است اما غیرقانونی نیست.” طرفداران و محققان LGBTQ+ موضع او را به چالش می کشند و ادعا می کنند که این کار باعث قلدری افراد ترنس می شود. روز جمعه، ماسک ویدیویی را در توییتر منتشر کرد که توسط این گروه ها ترنس هراسی تلقی می شد.

بسیاری از سازمان‌های LGBTQ نسبت به تصمیم ماسک به NBC News ابراز ناراحتی کردند و گفتند که سیاست‌های جدید این شرکت منجر به افزایش سخنان نفرت‌انگیز ضد ترنس و سوء استفاده آنلاین خواهد شد.

اگرچه ماسک اخیراً لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات جهانی NBC یونیورسال را برای جانشینی او به عنوان مدیرعامل استخدام کرده است، اما مشخص نیست که رئیس جدید چگونه نگرانی تبلیغ‌کنندگان را در مورد محتوای نژادپرستانه، یهودی‌ستیز، ترنس‌فوبیک و همجنس‌گرا هراسی با توجه به جدایی‌های اخیر و نقش مستمر ماسک کاهش خواهد داد. به عنوان مالک اکثریت و رئیس فناوری.

ماسک حتی قبل از آخرین خروج‌های پرطرفدار، تعداد کارگرانی را که وظیفه ایمنی و تعدیل محتوا را بر عهده داشتند، به عنوان بخشی از اخراج‌های گسترده شرکت کاهش داده بود. او تمام تیم اخلاق هوش مصنوعی را حذف کرد، تیمی که مسئول اطمینان از عدم توصیه الگوریتمی محتوای مضر به کاربران بود.

ماسک که مدیر عامل شرکت است تسلا و اسپیس ایکس اخیراً نگرانی‌ها در مورد شیوع سخنان نفرت‌انگیز در توییتر را کم اهمیت جلوه داده‌اند. او در طی یک رویداد وال استریت ژورنال ادعا کرد که از زمانی که شرکت را در اکتبر به دست گرفت، سخنان مشوق تنفر در این پلتفرم کاهش یافته است و توییتر «هرزنامه‌ها، کلاهبرداری‌ها و ربات‌ها» را «حداقل 90 درصد» کاهش داده است.

کارشناسان و صاحبان صنعت تبلیغات به CNBC گفتند که هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. برخی می گویند توییتر فعالانه مانع از محققان مستقلی می شود که در تلاش برای ردیابی چنین معیارهایی هستند.

توییتر نظری برای این داستان ارائه نکرده است.

وضعیت سخنان نفرت انگیز در توییتر

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر آینده فرزندانش در نیروی کار صحبت می کند.

کیت بورگارد، یکی از نویسندگان مقاله و دانشمند کامپیوتر در موسسه علوم اطلاعات دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به CNBC گفت که سیل سخنان نفرت انگیز و سایر محتوای صریح با کاهش افرادی که روی مسائل مربوط به اعتماد و ایمنی کار می کنند مرتبط است. سیاست‌های تعدیل محتوا.

ماسک همچنین در رویداد WSJ گفت که “اکثر تبلیغ کنندگان” به توییتر بازگشته اند.

لوئیس جونز، مدیر رسانه ای و تبلیغاتی قدیمی که اکنون در مؤسسه ایمنی برند کار می کند، گفت: مشخص نیست چه تعداد از تبلیغ کنندگان هزینه های خود را از سر گرفته اند، اما “بسیاری از تبلیغ کنندگان در توقف هستند، زیرا توییتر در مقایسه با برخی از پلتفرم های دیگر دسترسی محدودی دارد. “

جونز گفت که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان منتظرند تا ببینند چگونه سطوح «سمی بودن» و سخنان نفرت پراکنی در توییتر تغییر می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد این سایت به سمت کاربران راست‌گرای بیشتری متمایل است و با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده. او گفت که یکی از چالش‌های بزرگ برای برندها این است که ماسک و توییتر در اندازه‌گیری‌های خود برای ارزیابی سخنان مشوق عداوت، هرزنامه، کلاهبرداری و ربات‌ها، به‌طور شفاف توضیح نداده‌اند.

محققان از ماسک می‌خواهند تا داده‌هایی برای حمایت از ادعاهای اخیر خود ارائه دهد.

Burghardt گفت: “داده های بیشتر برای درک اینکه آیا کاهش مستمر سخنان مشوق عداوت و تنفر یا ربات ها وجود دارد بسیار مهم است.” “این دوباره بر نیاز به شفافیت بیشتر و برای دانشگاهیان به داشتن داده های آزادانه در دسترس تاکید می کند.”

داده ها را به ما نشان دهید

دریافت آن داده ها سخت تر می شود.

توییتر اخیراً شروع به دریافت هزینه از شرکت ها برای دسترسی به رابط برنامه نویسی برنامه (API) خود کرده است، که به آنها اجازه می دهد داده های توییتر را ترکیب و تجزیه و تحلیل کنند. کم درآمدترین ردیف برای 50 میلیون توییت 42000 دلار هزینه دارد.

عمران احمد، مدیر عامل مرکز غیرانتفاعی مقابله با نفرت دیجیتال، گفت که از آنجایی که محققان اکنون برای دسترسی به API باید «هزینه زیادی بپردازند»، باید به سایر مسیرهای بالقوه برای دستیابی به داده ها تکیه کنند.

احمد گفت: «توئیتر تحت رهبری ایلان ماسک غیرشفاف تر بوده است.

او افزود که عملکرد جستجوی توییتر نسبت به گذشته کمتر موثر است و تعداد بازدیدها، همانطور که در توییت‌های خاص دیده می‌شود، می‌تواند ناگهان تغییر کند و استفاده از آنها را ناپایدار کند.

احمد گفت: «ما دیگر هیچ اطمینانی به صحت داده ها نداریم.

CCDH مجموعه ای از توییت ها را از ابتدای سال 2022 تا 28 فوریه 2023 تجزیه و تحلیل کرد. گزارشی در ماه مارس با تجزیه و تحلیل بیش از 1.7 میلیون توییت جمع‌آوری‌شده با استفاده از ابزار جمع‌آوری داده‌ها و عملکرد جستجوی توییتر، کشف کرد که توییت‌هایی که به روایت نفرت‌آمیز «آرایش» اشاره می‌کنند، از زمان تصدی ماسک 119 درصد افزایش یافته است.

این به “دروغ نادرست و نفرت انگیز” اشاره دارد که جامعه LGBTQ+ کودکان را داماد می کند. CCDH دریافت که تعداد کمی از حساب‌های محبوب توییتر مانند Libs of TikTok و Gays Against Groomers روایت «نظافت» نفرت‌انگیز را به صورت آنلاین هدایت می‌کنند.

مرکز سایمون ویزنتال، یک گروه حقوق بشر یهودی، همچنان به یافتن پست های ضد یهود در توییتر ادامه می دهد. این گروه اخیراً مطالعه سال 2023 خود را در مورد تروریسم دیجیتال و نفرت در پلتفرم های اجتماعی انجام داده و توییتر را درجه D- کرده و آن را با VK روسیه به عنوان بدترین شبکه اجتماعی در جهان برای شبکه های اجتماعی بزرگ برابری می کند.

خاخام آبراهام کوپر، معاون رئیس و مدیر برنامه جهانی اقدام اجتماعی در این مرکز، از ماسک خواست تا با او ملاقات کند تا درباره افزایش سخنان نفرت انگیز در توییتر گفتگو کند. او گفت که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

کوپر گفت: «آنها باید به طور جدی به آن نگاه کنند. او گفت که اگر این کار را نکنند، از قانونگذاران خواسته می شود تا “در این مورد کاری انجام دهند.”

تماشا کردن: سفر ایلان ماسک به چین

استراتژیست می گوید سفر ایلان ماسک به چین نشان می دهد که بازار چقدر برای تسلا اهمیت دارد