ایلان ماسک می گوید فدرال رزرو برای کاهش دوباره نرخ بهره بسیار کند عمل می کند

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: فدرال‌رزرو با «تاخیر» بیش از حد در تصمیم‌گیری‌های افزایش نرخ کار می‌کند

تسلا ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت سی‌ان‌بی‌سی، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با دیوید فابر از سی‌ان‌بی‌سی گفت که معتقد است فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها بسیار کند عمل کرده است و احتمالاً در ماه‌های آینده نیز کاهش آن بسیار کند خواهد بود.

ماسک در این مصاحبه گفت: “نگرانی من در مورد نحوه تصمیم گیری فدرال رزرو این است که آنها با تاخیر بیش از حد کار می کنند.” “داده‌ها تا حدودی کهنه هستند. فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره کند بود، و آنها نیز در کاهش آن کند خواهند بود.”

نظر ماسک در مورد سیاست پولی فدرال رزرو نگاهی به آنچه رهبر یک شرکت بزرگ در واکنش به نرخ های بهره بالاتر می بیند، می دهد. او به عنوان رهبر توییتر، اسپیس ایکس و سایر شرکت‌ها علاوه بر تسلا، دیدگاه گسترده‌تری به اقتصاد گسترده‌تر دارد. همچنین نشان می دهد که سایر شرکت هایی که کالاهای لوکس با قیمت بالا می فروشند ممکن است در ماه های آینده شاهد کاهش تقاضا باشند.

در 3 می، فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال خود را 0.25٪ افزایش داد و به هدف بین 5٪ تا 5.25٪ رساند. این دهمین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در بیش از یک سال گذشته بود. اما مقامات فدرال رزرو همچنین اشاره های آزمایشی مبنی بر اینکه ممکن است در آینده نزدیک افزایش نرخ بهره را متوقف کند، حذف کردند.

ماسک می گوید که 12 ماه آینده برای تسلا و سایر شرکت ها از منظر اقتصاد کلان دشوار خواهد بود زیرا افزایش نرخ های بهره باعث کاهش بودجه مصرف کنندگان می شود.

ماسک گفت: «به صراحت می‌توانید افزایش نرخ فدرال رزرو را به‌عنوان یک پدال ترمز برای اقتصاد در نظر بگیرید». “این خیلی چیزها را گران تر می کند. بنابراین اگر پرداخت ماشین یا وام مسکن شما بیشتر از بودجه ماهانه شما را جذب می کند، پول کمتری برای خرید چیزهای دیگر خواهید داشت.”