ایالات متحده نزدیک به 200000 مورد جدید را گزارش می کند زیرا بیش از 1500 نفر روزانه می میرند

با ادامه شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-19) ، یک بیمار در خارج از مرکز پزشکی میمونیدس وارد می شود ، در بروکلین ، نیویورک ، ایالات متحده ، 17 نوامبر 2020.

برندان مک درمید | رویترز

ایالات متحده بیش از 195500 مورد جدید ویروس کرونا را در روز جمعه گزارش کرد ، که در کمتر از یک هفته قبل از شکرگذاری ، یک افزایش بی سابقه است ، که مقامات بهداشت عمومی هشدار می دهند می تواند شیوع را بیشتر کند.

براساس تجزیه و تحلیل CNBC از داده های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، جهش روزانه نزدیک به 200000 مورد باعث افزایش هفت روزه موارد جدید به بیش از 167.600 نفر می شود که در مقایسه با یک هفته قبل تقریبا 20٪ افزایش داشته است. داده های هاپکینز نشان می دهد که میانگین هفت روزه موارد جدید حداقل در هفته هفته 5 درصد در 43 ایالت و منطقه کلمبیا افزایش یافته است.

افزایش موارد منجر به افزایش در بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر می شود. بر اساس داده های پروژه پیگیری COVID ، که توسط روزنامه نگاران در آتلانتیک اداره می شود ، بیش از 82،100 نفر در حال حاضر با Covid-19 در سراسر کشور بستری هستند ، بیش از هر نقطه قبل از همه گیری.

آتلانتیک در اوایل این هفته داده هایی را از وزارت بهداشت و خدمات انسانی به دست آورد که نشان می دهد حدود 20٪ از بیمارستان های آمریکایی هفته گذشته با کمبود نیرو روبرو هستند یا انتظار می رود با آنها روبرو شوند.

بر اساس اطلاعات هاپکینز ، بیش از 1800 نفر در ایالات متحده در روز جمعه بر اثر Covid-19 درگذشتند. این کشور از روز سه شنبه روزانه بیش از 1500 مورد مرگ و میر ثبت کرده است ، تعداد تلفات از ماه مه مشاهده نشده است. در روز پنجشنبه ، ایالات متحده بیش از 2000 مرگ را ثبت کرد.

در اوایل این هفته ، دکتر هنری والک ، مدیر حوادث مرکز کنترل و پیشگیری بیماری Covid-19 ، گفت که آژانس از “افزایش تصاعدی موارد و بستری شدن در بیمارستان و مرگ” “نگران است”. وی در اولین جلسه رسمی مطبوعاتی آژانس پس از ماه ها ، وی از آمریکایی ها خواست تا برای اجتماعات شکرگذاری سفر نکنند.

متخصصان بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست ها این هشدار را به صدا در می آورند که شکرگذاری می تواند شیوع بیماری در سراسر کشور را بدتر کند. دکتر تام فریدن ، مدیر سابق CDC که توسط رئیس جمهور باراک اوباما منصوب شد ، روز جمعه گفت توییتر که اگر “ما بیش از آنچه که برنامه ریزی کرده ایم مراقب نباشیم ، این شکرگذاری سوپر کاسه رویدادهای فراگیر خواهد بود.”

دکتر بیل شفنر ، متخصص اپیدمیولوژیک در دانشگاه وندربیلت ، گفت که او “بسیار نگران” در مورد تعطیلات آخر هفته است. وی گفت حتی اگر افراد برنامه ای برای تمرین فاصله اجتماعی در وعده غذایی شکرگذاری داشته باشند ، چنین پروتکل هایی “در پایان روز ، به خصوص پس از یک یا سه لیوان تخم مرغ ، کامل نمی شوند.”

وی در یک مصاحبه تلفنی گفت: “ما تشکر خواهیم کرد ، اما همچنین ویروس نیز خواهیم داد.” “مردم اینها را به خانه های خود برمی گردانند. آنها بیشتر در خانواده و همسایگان و دوستانشان پخش می شوند.”