ایالات متحده برای حفظ آب رودخانه کلرادو با بایدن توافق کردند

یکی از رمپ های قایق در Callville Bay Marina دیگر در 16 آوریل 2023 در منطقه تفریحی ملی دریاچه مید، نوادا به آب نمی رسد.

Rj سنگستی | گروه مدیانیوز | دنور پست از طریق گتی ایماژ

دولت بایدن روز دوشنبه اعلام کرد که با ایالت‌های وابسته به رودخانه کلرادو به توافق رسیده است تا در ازای حداقل یک میلیارد دلار بودجه فدرال، مصرف آب خود را به طور موقت کاهش دهند، توافقی که پس از ماه‌ها مذاکره و برخی ضرب‌الاجل‌های از دست رفته برای حفاظت از آب به دست آمد. رودخانه خشکسالی

بر اساس این توافق، کالیفرنیا، آریزونا و نوادا به طور داوطلبانه تا سال 2026 3 میلیون جریب فوت آب ذخیره خواهند کرد که معادل 13 درصد از کل تخصیص این ایالت ها از رودخانه است. دولت بایدن با استفاده از بودجه قانون کاهش تورم به شهرها، مناطق آبی، قبایل بومی آمریکا و اپراتورهای مزرعه غرامت 2.3 میلیون فوت جریب پس انداز خواهد پرداخت. (یک فوت جریب آب تقریباً چیزی است که دو خانوار متوسط ​​در سال مصرف می کنند.)

رودخانه کلرادو آب بیش از 40 میلیون نفر و تقریباً 5.5 میلیون هکتار زمین کشاورزی در هفت ایالت آمریکا را تامین می کند. اما ترکیبی از خشکسالی طولانی مدت، کاهش سطح مخازن و افزایش تقاضا، رودخانه را تحت فشار قرار داده است. مخازن اصلی رودخانه، از جمله دریاچه مید و دریاچه پاول، کاهش چشمگیری در سطح آب را تجربه کرده اند.

کمیل کالیم لیم توتون، کمیسر دفتر احیاء، گفت: «این گام مهمی به سوی هدف مشترک ما برای ایجاد مسیری پایدار برای حوضه‌ای است که میلیون‌ها نفر آن را خانه می‌نامند».

کالیفرنیا دارای بیشترین تخصیص آب رودخانه کلرادو با تقریباً 4.4 میلیون هکتار فوت در سال است که حدود 29 درصد از کل تخصیص را تشکیل می دهد. آریزونا تقریباً 2.8 میلیون هکتار فوت در سال یا حدود 18 درصد از کل تخصیص را دریافت می کند. تخصیص نوادا تقریباً 300000 هکتار فوت در سال است که حدود 2٪ از کل تخصیص را نشان می دهد.

این توافق موقت از وضعیتی جلوگیری می کند که دولت فدرال قطع یکجانبه آب را در هر هفت ایالت اعمال کند.

دولت روز دوشنبه همچنین موافقت کرد که تجزیه و تحلیل زیست‌محیطی خود را از ماه گذشته که ایالت‌ها را ملزم می‌کرد تا حدود 2.1 میلیون فوت جریب دیگر از مصرف آب خود را در سال 2024 کاهش دهند، پس بگیرد. طرح امروز پس از انجام بازبینی محیط‌زیست توسط وزارت کشور نهایی خواهد شد.

دب هالند وزیر کشور در بیانیه ای گفت: «اعلام امروز گواهی بر تعهد دولت بایدن هریس به همکاری با ایالت ها، قبایل و جوامع در سراسر غرب برای یافتن راه حل های توافقی در مواجهه با تغییرات آب و هوا و خشکسالی پایدار است.»

در ماه ژانویه، پس از اینکه مذاکرات به بن بست دیگری رسید، شش ایالت پیشنهادی را به دفتر احیا ارائه کردند که در آن راه‌هایی برای کاهش مصرف آب، با در نظر گرفتن آب از دست رفته به دلیل تبخیر و نشتی زیرساخت‌ها مشخص شده بود. کالیفرنیا طرح خود را منتشر کرد.

دولت بایدن قبلاً از هر هفت ایالت – آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، نوادا، نیومکزیکو، یوتا و وایومینگ – خواسته بود بین 2 میلیون تا 4 میلیون جریب فوت یا تا یک سوم متوسط ​​جریان رودخانه صرفه جویی کنند.

عکس گرفته شده در 13 مارس 2023 رودخانه کلرادو را در نزدیکی سد هوور در مرز آریزونا-نوادا، ایالات متحده نشان می دهد. رودخانه کلرادو، راه نجات خشک شده در جنوب غربی ایالات متحده، که آب حدود 40 میلیون نفر در هفت ایالت را تامین می کند، از زمستان 2022-2023 به لطف برف که در حال ذوب شدن و متورم شدن جویبارها و رودخانه ها است، دچار لرزش شد.

خبرگزاری شین هوا | خبرگزاری شین هوا | گتی ایماژ