اپل پس از تصمیمی که در درخواست تجدیدنظر اپیک گیمز گرفته شد، اعلام پیروزی کرد

مدیر عامل اپل، تیم کوک، در تاریخ 16 سپتامبر 2022 در شهر نیویورک از فروشگاه اپل خیابان پنجم بازدید می کند.

کوین مازور | گتی ایماژ

دادگاه استیناف روز دوشنبه عمدتاً با آن طرف شد سیب بیش از قوانین اپ استور خود در کت و شلوار با Epic Games.

این تصمیم نشان می‌دهد که کنترل اپل بر اپ استور و هزینه‌هایی که دریافت می‌کند احتمالاً در نتیجه یک چالش قانونی مداوم توسط Epic Games تغییر قابل توجهی نخواهد داشت.

اپل از آن به عنوان یک پیروزی استقبال کرد.

یکی از سخنگویان این شرکت به CNBC گفت: «تصمیم امروز بار دیگر بر پیروزی قاطع اپل در این پرونده تاکید می‌کند، زیرا از 10 ادعای 9 مورد به نفع اپل تصمیم گرفته شده است. برای دومین بار در دو سال گذشته، یک دادگاه فدرال حکم داد که اپل از قوانین ضد تراست در سطوح ایالتی و فدرال تبعیت می کند.

اپل به شدت اپ استور را کنترل می کند که تنها راه فروش برنامه های آیفون به مصرف کنندگان است. کارمندان این غول فناوری هر به‌روزرسانی را قبل از پخش زنده بررسی می‌کنند و می‌توانند کل برنامه‌ها را رد کنند، و این شرکت تا 30 درصد از کل فروش دیجیتال داخل برنامه‌های آیفون را بر عهده می‌گیرد. این فروشگاه همچنان منبع حیاتی سود برای این شرکت است و به درآمد 78.1 میلیارد دلاری اپل از خدمات در سال مالی 2022 کمک می کند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌ها برای سال‌ها از قوانین و هزینه‌های فروشگاه‌ها سرپیچی کرده‌اند، و Epic Games با شکایت از اپل ادعا کرد که قانون ضدتراست را نقض کرده است، نه تنها خود، بلکه از منافع اکوسیستم توسعه‌دهندگان گسترده‌تر نیز نمایندگی می‌کند.

Epic پس از اینکه این شرکت بازی سیستم پرداخت خود را به Fortnite معرفی کرد، از اپل شکایت کرد، که قوانین اپل را زیر پا گذاشت و در نهایت شرکت را از فروشگاه App محروم کرد. این در یک محاکمه هفته‌ای دو سال پیش در کالیفرنیا، جایی که تیم کوک، مدیر عامل اپل و تیم سوینی، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز، شهادت دادند، به اوج خود رسید.

حکم روز دوشنبه در دادگاه ناحیه نهم، این تصمیم را تایید کرد که در اصل نشان می‌دهد اپل با ممنوع کردن بازارهای اپلیکیشن‌های رقیب در آیفون‌ها، قانون ضدتراست را نقض نکرده است.

اپل عمدتاً در نبرد اولیه دادگاه پیروز شد و قاضی متوجه شد که هیچ بازاری را در انحصار خود ندارد.

با این حال، سازنده آیفون یک ادعا را از دست داد و مجبور شد به توسعه دهندگان اجازه دهد تا پیوندهایی را در داخل برنامه های خود قرار دهند تا کاربران بتوانند خارج از اپ استور خرید کنند.

دادگاه استیناف آن تصمیم را که مربوط به قانون کالیفرنیا بود، لغو نکرد و ادعایی است که اپل می گوید به نفع آن تصمیم گرفته نشده است. در جلسات احتمالی آینده مشخص خواهد شد که آیا شرکت مجبور به اجازه پیوند به پرداخت های خارجی است یا خیر.

اپل در بیانیه خود گفت که در حال بررسی اقدامات بیشتر است که می تواند شامل درخواست تجدید نظر به دادگاه عالی باشد. اینکه آیا اپیک گیمز به پرداخت هزینه‌های قانونی اپل کمک می‌کند یا خیر، در دادگاه بدوی تصمیم‌گیری خواهد شد.

سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز: «اپل در میدان نهم پیروز شد. در توییت ها گفت پس از تصمیم گیری ارسال شد. اگرچه دادگاه این حکم را تأیید کرد که محدودیت‌های اپل «اثر ضدرقابتی قابل‌توجهی است که به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند»، آنها دریافتند که ما پرونده شرمن قانون خود را ثابت نکردیم.

Sweeney ادامه داد: “خوشبختانه، تصمیم مثبت دادگاه در رد مقررات ضد فرمان اپل، توسعه دهندگان iOS را آزاد می کند تا مشتریان را به وب بفرستند تا مستقیماً با آنها تجارت کنند. ما در حال کار بر روی مراحل بعدی هستیم.”