اپل و گوگل با هم متحد می شوند تا ردیابی ناخواسته AirTag را متوقف کنند

Apple AirTag

تاد هسلتون | CNBC

سیب و گوگل روز سه‌شنبه گفت که با هم کار می‌کنند تا از ردیاب‌های گمشده مانند AirTag اپل برای ردیابی افراد بدون اجازه آنها جلوگیری کنند.

به گفته این شرکت‌ها، این شرکت‌ها در حال ساخت یک استاندارد صنعت بلوتوث هستند که توانایی هشدار به قربانیان را در مورد ردیاب‌های ناخواسته در اندروید و iOS اضافه می‌کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

هوش مصنوعی در تماس های درآمدی این فصل به افزایش سرسام آور اشاره می کند.  آنچه مدیران می گویند

CNBC Pro

AirTag اپل برای کمک به افراد در یافتن اقلام گمشده مانند کلیدها با نمایش مکان تقریباً لحظه ای یک مورد در داخل یک برنامه آیفون در نظر گرفته شده است. اما گزارش های زیادی در مورد استفاده از این دستگاه به اندازه سکه 30 دلاری برای تعقیب مردم از زمان عرضه آن در سال 2021 وجود دارد.

در پاسخ، اپل قبلاً ویژگی‌های تشخیص را در آیفون‌ها تعبیه کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد AirTag‌های ناآشنا را در ناحیه کاربر شناسایی کنند.

اعلامیه روز سه شنبه حاکی از آن است که گوشی های اندرویدی نیز به زودی این قابلیت را خواهند داشت که در صورت ردیابی توسط AirTag به کاربران خود هشدار دهند.

اپل و گوگل گفتند که استاندارد صنعتی جدید که این ویژگی‌ها را فعال می‌کند تا پایان سال 2023 تکمیل می‌شود و سپس در نسخه‌های آینده iOS و اندروید اجرا می‌شود.

این تغییر همچنین به سایر ردیاب‌های گمشده، مانند ردیاب‌هایی که توسط سامسونگ یا Tile ساخته شده‌اند، اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های هشدار مشابه آیفون و اندروید را ایجاد کنند.