اپل اولین فروشگاه خود را در زمینه فروش آیفون در هند افتتاح کرد

نمایی از اولین فروشگاه متعلق به شرکت اپل در هند که در مرکز خرید Jio World Drive در مجتمع Bandra Kurla (BKC) در بمبئی راه اندازی شد.

آشیش وایشناو | تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

سیب روز سه شنبه اولین فروشگاه خود را در هند افتتاح کرد و بر اهمیت بازار برای آینده سازنده آیفون تاکید کرد.

اولین فروشگاه به نام Apple BKC در شهر پرجمعیت بمبئی واقع شده است. اپل روز پنجشنبه فروشگاه دیگری را در پایتخت دهلی افتتاح خواهد کرد.

غول کوپرتینویی گفت که بیش از 25 سال است که در هند حضور داشته است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: هند دارای چنین فرهنگ زیبا و انرژی باورنکردنی است و ما هیجان‌زده هستیم که تاریخ دیرینه خود را بسازیم.

کوک روز دوشنبه عکسی از خود و کارکنان فروشگاه جدید اپل منتشر کرد.

اپل قصد دارد فروش و تولید آیفون در هند را افزایش دهد، اقدامی که تحلیلگران می گویند شبیه استراتژی آن هنگام ورود به چین است که اکنون یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت است.

اپل ادعا می کند که فروشگاه بمبئی آن “یکی از کارآمدترین مکان های انرژی” در جهان است و دارای یک سیستم انرژی خورشیدی اختصاصی است و هیچ اتکای به سوخت های فسیلی برای فعالیت های فروشگاه ندارد. اپل گفت که Apple BKC 100% از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند.

کوک مدت‌هاست که هند را بازاری کلیدی برای آینده اپل می‌دانست و در ماه فوریه گفت که نسبت به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان «بالا» است و این شرکت «مقدار قابل توجهی انرژی» را وارد بازار می‌کند. تقریباً هفت سال پس از اولین دیدارش به عنوان مدیرعامل اپل، کوک برای افتتاح فروشگاه به هند سفر کرد.

بازار گوشی های هوشمند هند اما در سال های اخیر تحت سلطه سامسونگ و برندهای چینی مانند شیائومی، با دستگاه هایی با قیمت پایین تا متوسط ​​که در بازار حساس به قیمت از مشتریان پشتیبانی می کنند. اپل سهم بازار بسیار کمی در هند دارد.

به گفته نیل شاه، شریک شرکت تحقیقاتی کنترپوینت، هند در حال گذراندن یک «پریمیمیت بازار» است. به گفته شاه، گوشی های هوشمند با قیمت بالای 400 دلار در حال حاضر 10 درصد از کل حجم گوشی های ارسال شده را تشکیل می دهند در حالی که به گفته شاه، 4 درصد قبل از شیوع بیماری همه گیر بود. او گفت که این دسته از گوشی های هوشمند 35 درصد از کل درآمد بازار گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

شاه از طریق ایمیل به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «اپل طبق معمول زمان‌بندی مناسبی را برای «پیش‌گیری در زمان مناسب» با استراتژی فروشگاهی پرچم‌دار خود دارد تا این روند را به نفع خود تسریع کند.

هند طبقه متوسط ​​رو به رشدی دارد، جمعیتی جوان و «اول از طریق موبایل» که مایلند برای تلفن‌های همراه بیشتر بپردازند، به ویژه در بمبئی و دهلی، دو شهر ثروتمند کشور و محل استورهای جدید اپل.

تمرکز فروش آیفون

به گفته تحلیلگران، تلاش اپل در هند این فرصت را برای غول فناوری ایالات متحده فراهم می کند تا درآمد و فروش آیفون را نزدیک به سطوحی که در بازارهایی مانند ایالات متحده و چین مشاهده می شود، افزایش دهد.

اپل حدود 6.5 میلیون آیفون در هند فروخته است بر اساس تحقیقات Counterpoint، در سال 2022، در مقایسه با حدود 50 میلیون نفر در هر سال در ایالات متحده و چین. شاه گفت که هند “پتانسیل رسیدن به این مقیاس” را در سال های آینده دارد.

محموله ها مربوط به آیفون هایی است که اپل برای خرده فروشان می فرستد اما با فروش برابری نمی کند. با این حال، این نشان دهنده تقاضا برای آیفون در یک کشور است.

بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که اپل در سال منتهی به مارس 6 میلیارد دلار درآمد داشته است که 50 درصد رشد داشته است.

دن ایوز، تحلیلگر Wedbush Securities، گفت که ممکن است طی دو سال آینده افزایش بیشتری پیدا کند.

ایوز در یادداشتی که منتشر شد گفت: اپل اکنون به شدت به هند از جهت توسعه تولید و خرده فروشی در سال های آینده نگاه می کند که ما معتقدیم یک حرکت پوکر استراتژیک برای کوپرتینو خواهد بود که می تواند درآمد سالانه را تا سال 2025 در هند به 20 میلیارد دلار برساند. سهشنبه.

اما موضوع فقط فروش آیفون نیست. استراتژی اپل در طول سال‌ها شامل قفل کردن کاربران در مجموعه محصولات خود از جمله Apple Watch و خدماتی مانند Apple Music بوده است.

شاه گفت: «اپل می‌تواند محصولات دیگری مانند مک، ساعت، ایرپاد، آی‌پد و خدمات را به پایگاه کاربران رو به رشد آیفون بفروشد و فرصت درآمد را به حداکثر برساند.

فشار تولید

برای اپل، هند همچنین بخش مهمی از استراتژی تولید خود را برای آینده نشان می دهد.

اپل سال گذشته مونتاژ آیفون 14 پرچمدار خود را در هند آغاز کرد – اولین باری که این شرکت جدیدترین دستگاه خود را در این کشور تولید می کند، بسیار نزدیک به عرضه اولیه. پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند، در ژانویه گفت که اپل قصد دارد 25 درصد از کل آیفون های خود را در هند تولید کند.

جوآنا استرن از WSJ می گوید انتقال تولید اپل از چین به هند حیاتی است

بخشی از این حرکت در هند به تلاش دولت برای آوردن تولیدات با فناوری پیشرفته به این کشور مرتبط است. اما اپل همچنین در تلاش است تا مونتاژ محصولات خود را به دور از چین متنوع کند. شکنندگی های زنجیره تامین در دومین اقتصاد بزرگ جهان در طول همه گیری کووید و اقدامات سختگیرانه پکن برای کنترل شیوع این بیماری آشکار شد.

تولید سال گذشته در بزرگترین کارخانه آیفون اپل، واقع در ژنگژو، چین، به دلیل شیوع کووید و اعتراضات کارگران مختل شد. این کارخانه توسط شرکت تایوانی فاکسکان اداره می شود.

آیوز از Wedbush گفت که استراتژی اپل در هند – هم با خرده فروشی و هم در تولید – منعکس کننده گام های این غول فناوری است که 10 سال پیش در بازار چین برداشت.

از آنجایی که فاکسکان/اپل پوسته بیشتری را در بخش تولید آیفون در هند قرار داده است، این امر با حضور خرده فروشی بزرگتر در هند همراه خواهد بود، همانطور که در این هفته مشاهده شد که منعکس کننده روزهای اولیه استراتژی نفوذ چین به یک دهه قبل است. “ایوا گفت.

رم یک شبه ساخته نشد و همچنین استراتژی گسترده تر اپل در هند نیز ساخته نخواهد شد، با این حال، ما این هفته را به عنوان فرو رفتن اپل در اعماق استخر در هند می دانیم زیرا این بازار عظیم در سال های آینده با سهم بازار آیفون به آرامی به اکوسیستم اپل تبدیل می شود. جلو و مرکز را به دست می آورد.”