اولین ماهواره اینترنتی آسترانیس بر فراز آلاسکا “به خوبی” کار می کند

ماهواره Arcturus در مسیری به مدار geosynchronous دیده می شود.

آسترانیس

آسترانیس، یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو با رویکردی جایگزین برای دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره‌ها، اولین فضاپیمای خود را در مدار دارد و این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که “بسیار عالی” کار می‌کند.

جان گدمارک، مدیر عامل آسترانیس به CNBC گفت: «ما راه جدیدی برای ارتباط مردم در برخی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط جهان داریم.

ماهواره کوچک این شرکت که عمدتاً در داخل ساخته شده و «آرکتوروس» نام دارد، اوایل این ماه با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس پرتاب شد و اخیراً به مدار آن رسیده است. آسترانیس قبلاً آزمایش‌هایی را با ماهواره انجام داده است، از جمله اتصال به تجهیزات کاربر در هدف خدماتی خود در آلاسکا برای اولین بار.

گدمارک گفت: «این آزمایش همه چیزهایی را که ما روی آن کار کرده‌ایم و روی آن کار کرده‌ایم تأیید می‌کند و این یک معامله بزرگ و بزرگ است.

ماهواره Arcturus در حال استقرار آرایه‌های خورشیدی خود در پس‌زمینه از مرحله بالایی موشک فالکون هوی SpaceX دیده می‌شود.

اسپیس ایکس

Astranis یکی از تعدادی از سیستم‌های ماهواره‌ای باند پهن نسل بعدی است که در حال توسعه است، زیرا شرکت‌ها برای برآوردن تقاضای رو به رشد جهانی برای داده رقابت می‌کنند – از جمله Starlink SpaceX، OneWeb متعلق به بریتانیا، آمازون پروژه کویپر، AST SpaceMobile و دیگران.

گدمارک توضیح داد اما رویکرد این شرکت “راه سوم” برای ارائه خدمات پهنای باند از فضا است. ماهواره‌ای به اندازه ماشین ظرفشویی این شرکت ترکیبی از فرم کوچک ماهواره‌هایی مانند استارلینک SpaceX در مدار پایین زمین با مدار دوردست و ژئوسنکرون بازیکنان سنتی مانند Viasat.

مدار ژئوسنکرون یا GEO، حدود 22000 مایل از سطح سیاره فاصله دارد – موقعیتی که به فضاپیما اجازه می دهد در بالای یک مکان ثابت و مطابق با چرخش زمین بماند.

Arcturus کسری از اندازه و هزینه ماهواره های GEO سنتی است.

گدمارک گفت: «ما می‌توانیم این ماهواره‌ها را در مقایسه با آنچه قبلاً ساخته‌اند، خیلی سریع بسازیم.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

Astranis در بیانیه مطبوعاتی خود 13 نقطه عطف اصلی تکمیل شده برای Arcturus را برجسته کرده است. گدمارک تاکید کرد که این شرکت تا کنون به عملکرد ماهواره “بسیار مفتخر” است و از “محیط تشعشعات فوق العاده خشن” و “محدوده دمایی فوق العاده” که فضاپیمای GEO تجربه می کند، جلوگیری می کند.

Gedmark گفت که Arcturus حدود 10 تا 15 درصد بالاتر از مشخصات کار می کند که به معنای حدود 8.5 گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت کل است. برای کاربران، آسترانیس انتظار دارد که ماهواره هایش سرعت دانلودی در حدود 25 مگابیت در ثانیه را ارائه دهند.

خدمات آلاسکا به زودی

یک ایستگاه زمینی “دروازه” در کوهستان ایگل، یوتا.

آسترانیس

Arcturus در بالای آلاسکا قرار دارد، جایی که اولین مشتری Astranis – ارائه دهنده ارتباطات راه دور Pacific Dataport – از آن برای سه برابر کردن سرعت داده در دسترس کاربران در سراسر ایالت استفاده می کند. گدمارک خاطرنشان کرد که حدود 40 درصد از مردم آلاسکا به اینترنت پهن باند قابل اعتماد دسترسی ندارند، که “تعداد تکان دهنده ای” است که نشان می دهد این ایالت تا چه اندازه “غمگین از ظرفیت ماهواره ای” بوده است.

گدمارک گفت: «ما در مورد کل ایالت، از جمله بسیاری از دورافتاده‌ترین جزایر در زنجیره آلوتیایی را پوشش می‌دهیم،» و افزود که Arcturus «به صدها هزار نفر اجازه می‌دهد تا اینترنت پهن باند واقعی داشته باشند».

بیشتر کاربران هدف آسترانیس، شرکت‌ها – مانند شرکت‌های صنعتی، مدارس و بیمارستان‌ها – هستند تا مشتریان فردی یا مسکونی.

این شرکت انتظار دارد که Arcturus پس از تکمیل مراحل تأیید بیشتر، خدمات خود را در اواسط ژوئن آغاز کند.

کارکنان آسترانیس هنگام تماشای راه اندازی در دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، تشویق می کنند.

آسترانیس

خط لوله تقاضا

آسترانیس از زمان تأسیس خود در سال 2015، با سرمایه‌گذاری بیش از 1 میلیارد دلار، با سرمایه‌گذارانی از جمله بلک راک، فیدلیتی، آندرسن هوروویتز، بیلی گیفورد و ونراک، بیش از 350 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. این شرکت بیش از 300 کارمند دارد.

در مورد جمع آوری بودجه بیشتر، گدمارک گفت که این شرکت در “موقعیت نقدینگی قوی” باقی می ماند و در حال حاضر بر روی اطمینان از اینکه خدمات در اسرع وقت عملیاتی می شود، برای “افرادی که دیروز واقعاً به آن اینترنت نیاز داشتند” متمرکز است.

آسترانیس یک خط لوله تقاضا به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار دارد که نشان دهنده سفارش 10 ماهواره در دو سال آینده است.

انتظار می رود اواخر امسال چهار ماهواره دیگر را با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرتاب کند. یکی از این چهار مورد، تحت قراردادی با ارائه‌دهنده خدمات آمریکای لاتین، Grupo Andesat، برای ارائه ماهواره‌هایی است که دسترسی پهنای باند را برای 3 میلیون نفر در پرو به ارمغان می‌آورد. دو ماهواره دیگر برای Anuvu متمرکز بر تحرک است که خدماتی مانند وای فای در حین پرواز را برای خطوط هوایی Southwest ارائه می دهد و آخرین ماهواره برای یک مشتری تجاری ناشناس است.

Gedmark قبلاً تخمین زده بود که بازار تقاضای پهنای باند یک فرصت جهانی 1 تریلیون دلاری است و خاطرنشان کرد که خط لوله موجود آسترانیس دارای قراردادهایی است که گزینه هایی برای ماهواره های اضافی دارد.

گدمارک گفت: «ما آماده‌ایم تا بسیاری از این ماهواره‌ها را در سرتاسر جهان مستقر کنیم و به ارتباط مردم کمک کنیم.»