اوبر واحد خودران ATG را به شفق قطبی می فروشد

شرکت ها روز دوشنبه اعلام کردند ، واحد رانندگی خودکار Uber ، گروه پیشرفته فناوری (ATG) توسط رقیب تازه کار خود Aurora Innovation خریداری می شود.

ارزش این معامله که انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2021 بسته شود ، ATG حدود 4 میلیارد دلار است. هنگامی که سافت بانک ، دنسو و تویوتا سهام خود را به دست آوردند ، ارزش این واحد در آوریل 2019 7.25 میلیارد دلار بود.

مدیر عامل Uber دارا خسروشاهی به هیئت مدیره شرکت خواهد پیوست و غول اشتراک سوار 400 میلیون دلار به این شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد.

به طور کلی ، با توجه به پرونده تنظیم مقررات مربوط به معامله ، انتظار می رود سرمایه گذاران و کارمندان Uber و ATG 40٪ سهام Aurora را داشته باشند. Uber به تنهایی 26٪ سهام را در اختیار خواهد گرفت. به گفته شخصی که از شرایط معامله آگاه است ، این شرکت نوپا 10 میلیارد دلار در معامله ارزیابی شده است.

کریس اورمسون ، بنیانگذار و مدیر عامل Aurora ، در بیانیه ای گفت: “با افزودن ATG ، Aurora تیم و فن آوری فوق العاده قدرتمند ، راهی روشن به چندین بازار و منابع برای تحویل خواهد داشت.” “به عبارت ساده ، شفق قطبی شرکتی خواهد بود که در ارائه محصولات خودران لازم برای حمل و نقل و حمل و نقل امن تر ، در دسترس تر و کم هزینه تر ، قرار دارد.”

TechCrunch برای اولین بار در ماه نوامبر گزارش داد که این دو شرکت در حال مذاکره برای ATG هستند.

مدیرعامل اوبر ، خسروشاهی در بیانیه ای گفت: “تعداد کمی از فناوری ها به همان اندازه که امیدواریم بتوانند زندگی افراد را با حمل و نقل ایمن ، قابل دسترسی و سازگار با محیط زیست بهبود بخشند ، به اندازه وسایل نقلیه خودران است.” “برای پنج سال گذشته ، تیم خارق العاده ما در ATG پیشتاز این تلاش بوده است – و در پیوستن به نیروها با آرورا ، آنها اکنون در موقعیت قطبی هستند تا وعده خود را با سرعت بیشتری تحقق بخشند.”

Aurora توسط هیوندای ، آمازون و شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری از جمله Greylock و Sequoia پشتیبانی می شود.

ATG برای Uber یک بازی طولانی مدت بود ، اما این واحد هزینه های زیادی را به همراه داشت و چالش های ایمنی را به همراه داشت. در طول یک سال بیماری همه گیر ، اوبر تلاش کرده است تا خسارات موجود در تجارت خود را مهار کند ، هزینه های تجاری را کنترل کند – از جمله اخراج های عمده در بهار – و تجارت خود را توسعه دهد.

در اوایل سال جاری ، اوبر با انتقال جامپ ، زیرمجموعه تقسیم دوچرخه برقی خود به Lime – یکی دیگر از شرکت های کوچک تحرک که غول تگرگ سواری در آن سرمایه گذاری کرده بود ، جنجال به پا کرد. اوبر در سال 2018 جام را به طور کامل خریداری کرد و قصد داشت آن مارک را به طور مستقل اداره و رشد دهد.

– لورا کلودنی از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

در CNBC در YouTube مشترک شوید.