انواع کاپوچینو ، ویژگی ها و مضرات آن

قهوه نام آشنای دانه های درخت قهوه است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. در مورد کشف قهوه و اینکه با این دانه های با ارزش و محبوب چه باید کرد، روایت های مختلفی وجود دارد، اما نمی توان تاریخچه کشف قهوه و نحوه سرو این نوشیدنی بسیار مفید و محبوب در جهان را مشخص کرد. رنگ قهوه ای طلایی را می توان استفاده از این نوشیدنی قبل از معرفی جهانی آن دانست.

 

داستان هایی وجود دارد که نشان می دهد دانه قهوه، به ویژه خود نوشیدنی قهوه، در روزهای اولیه کشف آن بیشتر یک نوشیدنی دعا بوده است. دلایل استفاده از قهوه به عنوان معجون نماز، علاوه بر کمک به افراد برای افزایش ساعات بیداری، افزایش تمرکز و افزایش هوشیاری است.

 

کاپوچینو با سابقه ای بیش از 100 سال همواره نشانه ای از ذائقه خاص ایتالیایی ها بوده است. این نوشیدنی محبوب که در دهه گذشته به اوج محبوبیت خود رسیده است، برگرفته از هنر باریستاهای ایتالیایی است و دلیل اینکه برخی افراد فکر می کنند کاپوچینو یک قهوه تازه دم شده است، این است که منشا آن ایتالیاست.

 

نوشیدنی محبوب ایتالیایی ها قبل از رسیدن به مرحله تجاری سازی و صنعتی شدن فقط در ایتالیا تهیه، تولید و سرو می شود. با گذشت زمان و وقوع انقلاب های جدید در سراسر جهان و گسترش جهانی شدن و صنعتی شدن، ایتالیایی ها نیز با کاپوچینوهای خود وارد صحنه بین المللی شده اند و دوستداران قهوه را با تصمیم خود خوشحال می کنند.

 

انواع کاپوچینو

پس از تغییرات و دگردیسی این نوشیدنی محبوب و اصیل، با بهره مندی از صنعتی شدن و گسترش جهانی شدن، کاپوچینو با طعم های مختلف و برندهای مختلف وارد صحنه بین المللی شد که بار دیگر توجه مردم را به خود جلب کرد. خودالبته به خاطر داشته باشید که به دلیل انعطاف پذیری دستور العمل ها و پیشنهادات قهوه، به خصوص کاپوچینو، همیشه می توان با طعم ها و روش های جدیدی که باریستاهای مختلف آن ها را به روش های مختلف در کافه های مختلف ارائه می دهند، آشنا شد.

 

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو در اشکال مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد، از جمله کاپوچینوی قهوه بسیار محبوب و کاپوچینوی فوری. البته به غیر از موارد ذکر شده می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که از جمله آنها می توان به کاپوچینوی سنتی، کاپوچینوی سرد، کاپوچینوی مرطوب و کاپوچینوی خشک اشاره کرد. تفاوت در میزان اسپرسو، مقدار شیر و نحوه تهیه و سرو آن از مهمترین دلایل تفاوت کاپوچینوهایی است که در بالا ذکر شد.

 

معرفی بهترین برندهای کاپوچینو

به دلیل محبوبیت جهانی، کاپوچینو از یک نوشیدنی ساده در کافه های ایتالیایی به یکی از محصولات تجاری موجود در سراسر جهان تبدیل شده است. این امر منجر به ایجاد برندها و برندهای مختلف در فضای کاپوچینو شده و انتخاب های زیادی را برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ایجاد کرده است. حروف زیادی در این صنعت وجود دارد، اما تعداد کمی از این برندها دارای کیفیت هستند.

 

کاپوچینو ترابیکا که متولد یک گروه صنعتی اندونزیایی است، به یکی از برندهای برتر دنیا در تولید و عرضه محصولات قهوه از جمله کاپوچینو تبدیل شده است. برند دیگری که در این زمینه بسیار مطرح است و نام خوبی در این صنعت برای خود دست و پا کرده است، برند گود دی کاپوچینو است. نکته جالب در مورد این برند این است که دوباره متولد شد، نام اندونزیایی را بازگرداند.

 

ویژگی های کاپوچینو

قهوه به طور کلی فواید و خواص زیادی دارد، اما کاپوچینو نیز فواید منحصر به فرد خود را دارد.آنتی اکسیدان های فعال و بسیار قوی موجود در قهوه به خصوص کاپوچینو اثرات مثبت زیادی بر سلامت کبد دارد. علاوه بر این، طبق مطالعات و مطالعات انجام شده در این زمینه، کافئین موجود در قهوه تأثیر بسیار عمیقی در تقویت حافظه کوتاه مدت دارد. یکی از نکات جالب در این مورد این است که نوشیدن کاپوچینو می تواند تا حد زیادی درد ناشی از میگرن را کاهش دهد.

 

کاپوچینو چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، کاپوچینو دارای فواید و خواص بسیاری است که اثرات مثبت بسیاری در بهبود عملکرد بدن دارد. کاهش استرس ناشی از نوشیدن کاپوچینو یکی از آن چیزهای سرگرم کننده است که نمی توان نادیده گرفت. یکی دیگر از ناهنجاری های دوران سالمندی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند مربوط به بیماری بسیار دردناک آلزایمر است. نوشیدن کاپوچینو به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و افراد را در برابر این بیماری مصون می کند.

 

علاوه بر تمام موارد ذکر شده در مورد خواص کاپوچینو، می تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد، احتمال ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش دهد، قدرت و سرعت بدن را افزایش دهد و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. ایجاد دیابت، بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی، کاهش خستگی، کاهش احتمال ایجاد سنگ کلیه، افزایش ژنومی و سایر موارد ذکر شده.

 

مضرات کاپوچینو

جدا از فواید و خواص فراوان قهوه به خصوص کاپوچینو، البته مانند هر چیز در این دنیا معایبی هم دارند. به عنوان مثال، مهم است که از میزان مصرف کافئین خود آگاه باشید. خوردن مقادیر زیاد این ماده باعث افزایش فشار خون می شود و علاوه بر آن باعث افزایش ترشح اسید معده می شود که خطر ابتلا به اختلالات معده و گوارشی را افزایش می دهد.مصرف زیاد کاپوچینو تاثیر خوبی بر عملکرد مغز و سیستم عصبی ندارد و منجر به کاهش کیفیت عملکرد بخشی از سیستم عصبی بدن می شود. جالب اینجاست که کافئین به اندازه سیگار یا حتی مواد مخدر اعتیاد آور است. علاوه بر همه اینها، اثرات منفی کاپوچینو بر جذب ناکافی مواد مغذی، همان اثرات نامطلوب را بر بدن و سلامتی دارد که همه ذکر شد. مصرف زیاد قهوه کاپوچینو ممکن است خطر ابتلا به نقرس را افزایش دهد.