اعتراض بزرگ کشاورز در امور اقتصادی هند در مورد اصلاحات مزرعه

کشاورزان در راهپیمایی اعتراض آمیز “دهلی چالو” علیه قوانین جدید مزرعه مرکز ، در مرز سینگو در 2 دسامبر سال 2020 در دهلی نو ، هند ، شعار می دهند.

سونو مهتا | هندوستان تایمز از طریق گتی ایماژ

سنگاپور – مشاور ارشد اقتصادی هند روز سه شنبه گفت كه اصلاحات جدید كشاورزی در این كشور برای سود بیشتر بخشهای كشاورزی طراحی شده است.

هزاران کشاورز ، عمدتاً از ایالت های شمالی پنجاب و هاریانا ، به سه اصلاحیه مزرعه که امسال در قانون تصویب شد ، اعتراض کرده اند. انتظار می رود با این اقدامات برخی از قوانینی که دهها سال از کشاورزان هندی محافظت کرده و آنها را تحت مکانیسم های بازار آزاد بدون محدودیت قرار دهد ، جایی که انتظار می رود بازیگران خصوصی نقش بیشتری داشته باشند ، از بین می رود.

چندین دور گفتگو بین دولت و نمایندگان کشاورزان نتیجه ای نداشته است. دور بعدی گفتگوها قرار است روز چهارشنبه برگزار شود. گزارش رسانه های محلی می گوید کشاورزان خواستار اعتصاب در سراسر کشور در روز سه شنبه شده اند.

“کریشنامورتی” Subramanian به CNBC “Street Signs Asia” گفت.

سوبرامانیان افزود: “وی همچنین اشاره كرد كه این قوانین مربوط به مزرعه در واقع به نفع كشاورزان خرد است.”

پس از تصویب این قوانین در ماه سپتامبر ، مودی در توئیتر خود اعلام کرد که این لوایح “اطمینان از تحول کامل در بخش کشاورزی و همچنین تقویت کرور (ده ها میلیون) کشاورز” است. وی همچنین گفت که این لوایح “انگیزه ای به تلاش برای افزایش درآمد مضاعف کشاورزان” می دهد ، که یکی از وعده های مبارزات حزب وی در پیشنهاد موفقیت در انتخابات مجدد در سال گذشته بود.

سوبرامانیان وقتی از وی در مورد اعتراضات کشاورزان س askedال شد گفت اصلاحات در دموکراسی مانند هند به طور معمول “اقلیتی آواز از نوعی است که شما در برابر اکثریت ساکت می بینید.”

وی گفت: “اکثریت ساکت همان کسی است که از اصلاحات سود می برد” ، افزود: “در حالی که اقلیت صوتی اقلیتی است که معمولاً از ادامه وضعیت موجود سود می برد.”

سوبارامانیان گفت: “من فکر می کنم ما باید اقتصاد سودمند این اصلاحات را به رسمیت بشناسیم و این همان کاری است که دولت انجام می دهد.”

اقتصاددانان به طور كلی موافقند كه بخش كشاورزی هند برای كاهش تولید مازاد برخی از محصولات خاص ، كه موجب كاهش رقابت این بخش می شود ، به اصلاحاتی نیاز دارد. اما برخی اشاره می كنند كه نگرانی های كشاورزان هنوز باید رفع شود. به طور خاص ، باید اطمینان و توازن کافی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که مشارکت بیشتر بخش خصوصی به منافع کشاورزان آسیب نمی رساند.

از طرف خود ، دولت بار دیگر تأكید كرده است كه حداقل قیمت پشتیبانی (MSP) در بخش كشاورزی باقی خواهد ماند و تداركات دولت ادامه خواهد یافت. MSP در اصل یک شبکه ایمنی است که در صورت کاهش قیمت برای برخی از محصولات ، عمدتا برنج و گندم ، توسط دولت ارائه می شود. دولت فارغ از شرایط بازار قیمت مشخصی را به کشاورزان تضمین می کند و سازمان های دولتی برخی از این محصولات را با این قیمت خریداری می کنند.

این اصلاحات همچنین در زمانی انجام می شود که اقتصاد هند برای اولین بار در دهه های گذشته وارد رکود فنی شد – دو سه ماه متوالی انقباض. ویروس کرونا ویروس کرونا باعث ایجاد یک قفل ملی در اواخر مارس تا مه شد که منجر به سقوط در مصرف خصوصی و تقاضای سرمایه گذاری شد. این امر همچنین منجر به از دست دادن شغل قابل توجهی شد که باعث کاهش بیشتر هزینه ها شد.