اسپیس ایکس Axiom Ax-2 با ایستگاه فضایی، حامل فضانوردان سعودی لنگر انداخت

کپسول خدمه دراگون اسپیس ایکس به نام “آزادی” در 22 می 2023 به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده است.

اسپیس ایکس

اسپیس ایکس بامداد دوشنبه یک چهار نفر دیگر از فضانوردان را با یک پرواز خصوصی که شامل فضانوردان دولتی از عربستان سعودی بود به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد، زیرا پادشاهی عربی از شرکت‌های آمریکایی برای گسترش جاه‌طلبی‌های خود در فضا استفاده می‌کند.

Axiom Space سفر تقریباً یک هفته ای، معروف به ماموریت Ax-2، به ایستگاه فضایی بین المللی را با شرکت ایلان ماسک رزرو کرد. اسپیس ایکس این چهار نفر را عصر یکشنبه از فلوریدا به فضا پرتاب کرد. موشک فالکون 9 آن از مرکز فضایی کندی ناسا پرتاب شد و کپسول خدمه دراگون “آزادی” این شرکت حدود 16 ساعت بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

کیپ کاناورال، فلوریدا، ایالات متحده – 21 مه: یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با فضاپیمای Crew Dragon از سکوی 39A در مرکز فضایی کندی برای ماموریت فضایی Axiom 2 (Ax-2) در 21 می 2023 در کیپ کاناو بلند شد. ، فلوریدا. خدمه چهار نفره فضانورد خصوصی Ax-2، که هشت روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری خواهند کرد، شامل فضانورد سابق ناسا، پگی ویتسون، خلبان جان شافنر، و فضانوردان کمیسیون فضایی عربستان سعودی، علی القرنی و ریانه برناوی، اولین زن سعودی که پرواز کرد، می شود. به فضا (عکس از پل هنسی/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)

خبرگزاری آنادولو | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

تسلا در مقابل بی وای دی: این است که چرا یکی از مدیران صندوق، خودروساز مورد حمایت بافت را ترجیح می دهد

CNBC Pro

Ax-2 توسط فضانورد بازنشسته ناسا، پگی ویتسون – که بیش از هر آمریکایی یا زن دیگری زمان خود را در فضا گذرانده است – فرماندهی می شود و توسط تاجر و اتومبیل رانی جان شافنر خلبانی می شود که یک صندلی در این پرواز از طریق Axiom خریداری کرد. ویتسون همچنین مدیر پروازهای فضایی انسانی Axiom است.

پادشاهی عربستان سعودی دو کرسی پایانی ماموریت Axiom را خریداری کرد که رایانه برناوی و علی القرنی به عنوان متخصص ماموریت پرواز کردند. برناوی اولین زن سعودی است که در فضا پرواز کرد.

این ماموریت شامل یک صفحه شلوغ از آزمایشات تحقیقاتی و فناوری با بیش از 20 تحقیق علمی مختلف خواهد بود.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

برای SpaceX، ماموریت Ax-2 دهمین پرواز فضایی انسانی این شرکت است. این شرکت از زمان پرتاب فضانوردان برای اولین بار در می 2020، هفت ماموریت خدمه رزرو شده توسط دولت و سه پرواز خصوصی را انجام داده است.

این ماموریت اولین بار بود که اسپیس ایکس پس از پرتاب خدمه، یک تقویت کننده فالکون 9 را برای فرود در نزدیکی محل پرتاب، به جای کشتی در اقیانوس، بازگرداند. این شرکت همچنان به گسترش قابلیت های فنی ناوگان خود ادامه می دهد.

همچنین این دومین پرتاب کپسول قابل استفاده مجدد «آزادی» این شرکت بود که قبلاً مأموریت Crew-4 ناسا را ​​در یک مأموریت شش ماهه به و از ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل می‌کرد.

Axiom و SpaceX جزئیات مالی درباره ماموریت Ax-2 را فاش نکرده اند. ناسا قبلاً فاش کرده بود که هزینه پرتاب خدمه SpaceX برای هر صندلی حدود 55 میلیون دلار است، بنابراین انتظار می‌رود قیمت این ماموریت‌های خصوصی بالا باشد. Axiom تا به امروز چهار پرواز خدمه از SpaceX رزرو کرده است.

اگرچه اسپیس ایکس موشک و کپسول را فراهم می کند، Axiom مدیریت این ماموریت را از آموزش تا بازگشت به زمین هدایت می کند.

چگونه اسپیس ایکس بوئینگ را در مسابقه پرتاب فضانوردان ناسا به فضا شکست داد