استراتژیست HSBC می گوید ، در بازارهای هند تجمع نکنید

یک عابر پیاده هنگام تماشای قیمت سهام در پخش دیجیتال خارج از بورس سهام بمبئی (BSE) در بمبئی در تاریخ 10 نوامبر 2020 ، با تلفن همراه صحبت می کند.

PUNIT PARANJPE | خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

سنگاپور – بانکداری خصوصی HSBC می گوید ، ممکن است بازارهای هند به سطوح تاریخی رسیده باشند ، اما سرمایه گذاران ممکن است بخواهند فعلا از تعقیب رالی خودداری کنند ، که در حال حاضر از نظر هند کم وزن است.

جیمز چئو ، استراتژیست اصلی بازار جنوب شرقی آسیا در این شرکت ، روز دوشنبه به “Street Signs Asia” CNBC گفت: “نظر ما در این مرحله این است که بسیاری از خبرهای خوب از هم اکنون در بازار هند قیمت گذاری شده است.”

به گفته Refinitiv Eikon ، از تعطیلی روز جمعه ، هر دو Nifty 50 و S&P BSE Sensex نزدیک به بالاترین رکوردهای تاریخی بودند که در 25 نوامبر تحت تأثیر قرار گرفتند. بازارهای هند روز دوشنبه برای تعطیلات بسته شد.

تجمع اخیر در حالی برگزار شد که “در معرض خطر” در سراسر جهان بود ، جایی که سرمایه گذاران تمایل بیشتری داشتند تا حدی به دلیل امید به واکسن ویروس کرونا که می تواند اقتصاد جهانی را از رکود ناشی از بیماری همه گیر رها کند ، ریسک کنند.

هنوز هم هند از همه بدتر تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، از بعدازظهر دوشنبه به وقت سنگاپور ، این کشور با بیش از 9.4 میلیون عفونت ، دومین مورد از موارد تایید شده در سطح جهان را دارد. داده های هاپکینز نشان می دهد که این آمار با 137.139 نفر سومین تعداد مرگ و میر است – تنها پس از ایالات متحده و برزیل.

چئو گفت: “من فکر می کنم از هم اکنون ، مناسب است که کمی خردمندانه عمل کنیم و این رالی را که به ویژه در بازار هند در جریان است دنبال نکنیم.” “به همین دلیل ما در مواجهه با ارزش سهام هند کمی کم وزن قرار داده ایم.”

بهبودی ناشی از بیماری همه گیر احتمالاً “بسیار ناهموار” در سراسر جهان خواهد بود زیرا در صورت موجود بودن واکسن مسئله ای در دسترس خواهد بود.

این استراتژیست گفت: “پیش بینی در این مرحله سرعت اجرای بین و در کشورهای مختلف بسیار دشوار است.” “بنابراین ، من فکر می کنم ما می خواهیم از هم اکنون رویکرد ظریف در کشورمان برای سرمایه گذاری داشته باشیم.”

با این وجود ، استراتژیست تأیید کرد که “حالت خطر پذیری احتمالاً ادامه خواهد یافت” ، و بر لزوم “روان بودن” در تصمیم گیری تأکید کرد ، زیرا پویایی وضعیت می تواند به سرعت تغییر کند.

در CNBC PRO مشترک شوید تا به گفتگوی زنده PRO ، از جمله گفتگوهای ما ، دسترسی پیدا کنید بحث در مورد 2 دسامبر درباره فرصت ها و خطرات در بازارهای بین المللی.