ارائه دهندگان ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل با کاهش هزینه مواجه هستند

لوگوی خدمات وب آمازون در اجلاس وب در لیسبون.

هنریک کازیناس | تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

بازار رایانش ابری همچنان در حال رشد است زیرا شرکت‌ها تعداد فزاینده‌ای از بار کاری را از مراکز داده خود خارج می‌کنند، اما مدیران اجرایی فروشندگان پیشرو ابری این هفته گفتند که مشتریان به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند.

نتیجه کاهش رشد درآمد در بخش های ابری است که توسط آن اداره می شود آمازون، مایکروسافت و گوگل. و برای خدمات وب آمازون، پیشرو در فضا، این به معنای حاشیه عملیاتی کمتر و سود کمتر برای شرکت مادر است.

این پدیده ای است که در سال 2022 و با ترس از رکود اقتصادی آغاز شد. AWS در سه ماهه سوم و چهارم شاهد کاهش سرعت بود و امی هود، مدیر امور مالی مایکروسافت، تحلیلگران را با نظراتی درباره کندی در ماه دسامبر که انتظار داشت ادامه پیدا کند، به وحشت انداخت.

برایان اولساوسکی، رئیس امور مالی آمازون، در روز پنج‌شنبه حامل خبرهای بدی برای سرمایه‌گذاران بود و گفت که در ماه آوریل، رشد درآمد AWS حدود پنج درصد نسبت به نرخ رشد سه‌ماهه اول تقریباً 16 درصد کاهش یافته است. قیمت سهام این شرکت در واکنش به آن کاهش یافت.

اندی جاسی، مدیر عامل آمازون گفت: “آنچه که ما می بینیم این است که شرکت ها در این زمان نامشخص در هزینه های خود محتاطانه عمل می کنند.”

در گوگل، رشد ابری نسبت به سال قبل در سه ماهه اول از 32 درصد در دوره قبل به 28 درصد کاهش یافت. این کاهش سرعت حتی زمانی رخ داد که بخش ابری گوگل برای اولین بار در تاریخ به سوددهی رسید.

روث پورات، مدیر امور مالی آلفابت، در تماس روز سه‌شنبه، گفت: «ما با توجه به شرایط کلان، با توجه به این شرایط کلان، با کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان مواجه شدیم.»

ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، گفت که کاهش سرعت قابل درک است.

وی گفت: ما به سمت بهینه سازی گرایش داریم. “این لحظه مهمی برای کمک به مشتریانمان است و ما دیدگاهی بلندمدت داریم. بنابراین قطعاً این حوزه ای است که ما به آن متمایل هستیم و سعی می کنیم به مشتریان کمک کنیم تا جایی که می توانیم در کارایی خود پیشرفت کنند.”

این شرکت‌ها خوش‌بین هستند که ابر همچنان یک بازار قوی برای فناوری خواهد بود، زیرا کسب‌وکارها هنوز راه درازی در پیش دارند تا بتوانند از مزایا به طور کامل استفاده کنند.

جاسی گفت: «مردم گاهی فراموش می‌کنند که بیش از 90 درصد از هزینه‌های جهانی فناوری اطلاعات هنوز در محل است.

و هود خاطرنشان کرد که به زودی مقایسه های مالی در مقایسه با اعداد مربوط به سال گذشته که بازار در حال نرم شدن بود، خواهد بود.

هود گفت: «وقتی شروع به سالگرد آن می‌کنید، می‌بینید که از نظر مقایسه‌ها نسبت به سال گذشته کمی آسان‌تر می‌شود.

تماشا کردن: کاهش مداوم در هزینه های فناوری اطلاعات در درآمدهای فناوری منعکس نمی شود

برنت تیل از Jefferies می‌گوید کاهش مداوم هزینه‌های فناوری اطلاعات در درآمدهای فناوری منعکس نمی‌شود.