اتومبیل های کاملاً بدون راننده برای اولین بار در چین مورد آزمایش قرار می گیرند

سنگاپور – طبق گفته AutoX ، یک شرکت فناوری اتومبیل مستقل چینی ، اتومبیل های خودران بدون راننده انسانی به عنوان پشتیبان اکنون در شهر شنژن چین در حال آزمایش هستند.

این شرکت تحت حمایت Alibaba روز پنجشنبه گفت که این اولین بار است که “ناوگان کاملا مستقل” که هیچ راننده انسانی یا اپراتور از راه دور همراهی ندارد ، در جاده های چین است.

چندین پروژه به اصطلاح “روبوتاکسی” در شهرهای چین راه اندازی شده است ، اما این وسایل نقلیه هنوز یک راننده دارند که می تواند در مواقع اضطراری مسئولیت آن را به عهده بگیرد یا شخصی که می تواند از راه دور ماشین را اداره کند.

وسایل نقلیه بدون راننده AutoX

با مجوز از AutoX

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی گفت: “تست های استرس” بدون راننده برای مشاهده عملکرد خودرو در شرایط مختلف جاده ای طی شش ماه گذشته انجام شده است.

جواهر لی ، مدیر عامل شرکت ، به CNBC گفت که بیش از 100 رباتکسی در سراسر شهرهای چین در حال آزمایش است ، با 25 وسیله نقلیه کاملا مستقل در شنژن.

برای اینکه روشن شود ، رباتکسی های کاملاً بدون راننده AutoX هنوز برای عموم مردم آزاد نیست. به گفته مدیرعامل Jianxiong Xiao ، آنها فقط برای کارمندان و مهمانان خصوصی مانند رسانه ها ، شرکای تجاری ، سرمایه گذاران و خودروسازان در دسترس هستند.

برنامه ریزی برای آزمایش در خارج از چین

گام بعدی افزایش تعداد اتومبیل ها و اندازه منطقه آزمایش و انجام آزمایشات در شهرهای بیشتر است ، وی روز پنجشنبه در برنامه “Squawk Box Asia” گفت. وی افزود: “ما در شش ماه آینده برنامه داریم كه به 10 شهر در سطح جهان گسترش دهیم.”

لی گفت یکی از این شهرها احتمالاً در جنوب شرقی آسیا خواهد بود ، اما مشخص نکرد که کدام یک است.

وی گفت: “ما از بازار جنوب شرقی آسیا بسیار هیجان زده هستیم ، فکر می کنیم این بازار بعدی است که در حال افزایش است.”

برای اکثر موتورسواران ما تقریباً به یک نوع تجربه علمی-تخیلی نزدیک است. وقتی واقعاً وسیله نقلیه را کاملاً خود رانندگی تجربه می کنید ، سطح هیجان شما طاقت فرسا است.

جواهر لی

مدیر عامل ، AutoX

وی خاطرنشان کرد که AutoX در جنوب شرقی آسیا نسبت به سایر سیستم های رانندگی خودمختار توسعه یافته و آزمایش شده در غرب دارای مزیت است ، زیرا خیابان های آسیا شباهت بیشتری به خیابان های شهرهای چین دارند.

AutoX همچنین دارای یک سرویس تاکسی خودران خلبانی در شانگهای و مجوز آزمایش ماشین های بدون راننده بدون راننده ایمنی در مناطقی از سن خوزه ، کالیفرنیا است.

تجربه “علمی تخیلی”

لی گفت مسافران آزمایشات کاملاً بدون راننده را هیجان انگیز می دانند.

وی گفت: “این تجربه برای اکثر موتورسواران ما تقریباً به یک نوع علمی تخیلی نزدیک است.” “وقتی واقعاً وسیله نقلیه را کاملاً خود رانندگی تجربه می کنید ، سطح هیجان بسیار زیاد است.”

فراتر از این تازگی ، وی گفت وسایل نقلیه خودمختار با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا به حل مسائل مربوط به حریم خصوصی و ایمنی کمک خواهند کرد.

ارجون خارپال از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.