آیا این موضوع دانلود رایگان کتاب واقعاً سخت است؟

در سال 1983، سیستم خدمات قابل انعطاف افزاری (SSS) که بوسیله مهندس ژاپنی ریویچی موریا ابتکار عمل شد، اولین مثال از فناوری DRM بود. برنامه های نمونه کتاب از کتابخانه علمی گنو به کارگیری می نمایند و نرم افزار بدون پول هستند (کد منبع را می توانید از وب سایت Springer در پایین دانلود کنید). یک نمونه اول از سیستم DRM، سیستم تقلا محتوا (CSS) است که به وسیله انجمن DVD در فیلم‌های DVD استفاده می‌شود. قرارداد جواز CSS شامل محدودیت‌هایی در آیتم روش پخش محتوای DVD، از پاراگراف خروجی‌های مجاز و طریق در دسترس قرار گرفتن چنین خروجی‌های مجاز است. فن‌آوری‌های DRM بر استفاده، تصحیح و توزیع آثار مهم حق چاپ (مانند نرم‌افزار و محتوای چندرسانه‌ای) و همینطور سیستم‌هایی که این سیاست‌ها را در دستگاه‌ها اعمال می‌کنند، در دست گرفتن می‌کنند. تعدادی مشتق از همین قبیل در حال حاضر نیز به طور گسترده مورد به کار گیری قرار می گیرند و در TeX Live، یک توزیع مدرن TeX گنجانده شده اند. دلایل متمایز وجود دارااست که چرا و چه زمانی ممکن می باشد بخواهید مطالب تبلیغاتی را برای نرم افزار آزاد و FSFE دریافت کنید. در فی مابین چیزهای دیگر، همین قابل انعطاف افزار شامل یک روت کیت بود که یک آسیب پذیری امنیتی منبع ایجاد کرد. در صورتی که قرار هست رایانه‌های همه‌منظوره از هجوم جعبه‌های مقاصد ویژه کوچک و مناسب جان سالم به در ببرند، باید به میزان آن جعبه‌های خاص، کاربری آسان، قابل اعتماد و کارگزاشتن نرم‌افزار بر روی آنان آسان شوند. در حالی که رسانه های آنالوگ به مجبور حساس هر توشه ایجاد اسکن و در ارتفاع استعمال بی آلایش میزان مرغوب بودن خود را از دست می دهند، پوشه های رسانه دیجیتال ممکن است بدون حصر و فارغ از تخریب نسخه برداری شوند. دستگاه‌های دیجیتالی تبدیل (ریپ) رسانه‌های اصلی به شکل فیزیکی، آنالوگ یا پخش را به صورت دیجیتال برای قابل حمل یا این که استعمال بعدی برای مصرف‌کنندگان سهل وآسان می‌کنند. ظهور رسانه های دیجیتال و فناوری های تبدیل آنالوگ به دیجیتال نگرانی های صاحبان حق چاپ را به ویژه در صنایع آهنگ و ویدئو ارتقا داده است. ویژگی‌های ارتقای طبقه‌بندی: راهنمای موسیقی Music Skreemr Skreemr یک موتور جستجو میباشد که پیوندهای دانلودهای بدون DRM و جریان‌های صوتی را در وب فهرست‌بندی می‌کند. DRM در صنعت سرگرمی (به تیتر مثال، ناشران صوتی و تصویری) گزینه به کارگیری همگانی است. یک شیوه نخستین حفاظت از DRM به جهت رایانه و بازی‌های سیستم سرگرمی نینتندو وقتی بود که بازی متوقف میشد و از بازیکن می‌خواست برگه خاصی را در کتابچه یا این که کتابچه راهنمای همراه بازی کاوش کند. درصورتیکه بازیکن به مواد دسترسی نداشت، نمی توانست ادامه دهد.