آمازون به کارگران خط مقدم 300 دلار جایزه تعطیلات می دهد

یک انبار آمازون

گتی ایماژ

این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که آمازون به کارگران خط مقدم یک بار پاداش می دهد تا قدردانی خود را از کارشان به “اوج فصل تعطیلات” اعلام کند.

در یک پست وبلاگ ، دیو کلارک ، معاون ارشد آمازون در عملیات خرده فروشی ، گفت که کارکنان تمام وقت کار از 1 دسامبر تا 31 دسامبر در این شرکت استخدام می شوند ، 300 دلار پاداش دریافت می کنند. کارگران نیمه وقت که در همان بازه زمانی استخدام شده اند 150 دلار پاداش دریافت می کنند.

کلارک گفت: “من 22 فصل تعطیلات در آمازون بوده ام و این یکی قطعاً کم نظیر است.” “من از تیم های ما سپاسگزارم که همچنان نقشی حیاتی در خدمت به جوامع خود دارند.”

آمازون گفت که بیش از 500 میلیون دلار صرف یک بار پرداخت تعطیلات خواهد کرد. در ماه ژوئن ، آمازون همچنین 500 میلیون دلار برای جوایز “متشکرم” برای کارکنان خط مقدم که در میان شیوع ویروس کرونا به کار خود ادامه دادند ، هزینه کرد.

این شرکت از ماه مارس تاکنون میلیاردها دلار صرف سرمایه گذاری های مرتبط با ویروس کرونا کرده است ، از جمله افزایش دستمزد ، تجهیزات ایمنی و اقدامات تمیزکاری پیشرفته و همچنین ایجاد توانایی های آزمایش. آمازون در اوج شیوع بیماری موقت افزایش دستمزد و دو برابر اضافه کاری را صادر کرد ، اما هر دو مشوق در ژوئن پایان یافت.

از آن زمان ، کارگران انبار ابراز سرخوردگی کرده اند که حتی در صورت بروز بیماری همه گیر ، میزان پرداخت خطر آنها در حال کاهش است و آنها همچنان در محل کار با افزایش خطرات بهداشتی و ایمنی روبرو هستند. در ماه اکتبر ، آمازون فاش کرد که بیش از 19000 کارگر خط مقدم آن در ایالات متحده از اول مارس تا 19 سپتامبر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

آمازون از تصمیم خود برای پایان دادن به افزایش دستمزد و پرداخت دو برابر اضافه کاری دفاع کرد و گفت این حق بیمه برای “کمک به پاسخگویی به افزایش تقاضا” از سفارشات آنلاین اعلام شده است که از آن زمان به بعد ثابت شده است.