آمازون به کاربران این امکان را می دهد که با سیستم پرداخت اسکن کف دست خود الکل بخرند

آمازون وان کف دست خریدار را به کارت اعتباری آنها متصل می کند و به آنها اجازه می دهد بدون انتظار در صف پرداخت کنند.

آمازون

آمازون در حال اضافه کردن ویژگی به سیستم پرداخت مبتنی بر کف دست خود است که به کاربران امکان می دهد با کشیدن دست خود الکل بخرند.

این سیستم که آمازون وان نام دارد، به افراد اجازه می دهد تا با قرار دادن کف دست خود روی دستگاه اسکن، برای اقلام پرداخت کنند. این شرکت روز دوشنبه در یک پست وبلاگ نوشت: برای خرید الکل، کاربران باید یک شناسه دولتی را در وب سایت آمازون وان آپلود کنند. آمازون گفت شناسه های کاربر را ذخیره نمی کند و یک ارائه دهنده شخص ثالث اسناد را تأیید می کند.

بارمن‌ها می‌توانند از طریق یک پیام «21+» که هنگام استفاده از دستگاه ظاهر می‌شود و با انجام «تطابق تصویری» کاربر با عکس آپلود شده توسط کاربر که در صفحه نمایش داده می‌شود، تأیید کنند که سن کاربر آمازون وان. صفحه نمایش، با توجه به پست وبلاگ.

آمازون فناوری کشیدن کف دست خود را در سال 2020 معرفی کرد و این سیستم را به عنوان ابزاری برای ایجاد تجربه خرید سریع‌تر و کارآمدتر در اختیار مشتریان قرار داد. آمازون وان را در برخی از فروشگاه‌های رفاه Fresh و Go به همراه مکان‌های انتخابی Whole Foods معرفی کرده است. مکان‌های ورزشی و سرگرمی نیز از این فناوری استفاده کرده‌اند، در حالی که Panera Bread در اوایل سال جاری آزمایش آمازون وان را در دو رستوران خود آغاز کرد.

آمازون گفت برای شروع، استادیوم بیسبال Coors Field در دنور، کلرادو، به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا از آمازون وان برای خرید الکل استفاده کنند.

آمازون وان و سایر سیستم‌های پرداختی که از داده‌های بیومتریک استفاده می‌کنند با برخی از مخالفان طرفداران حریم خصوصی مواجه شده‌اند. آمازون استدلال می‌کند که تشخیص کف دست خصوصی‌تر از سایر سیستم‌های بیومتریک است «زیرا نمی‌توان هویت یک فرد را با نگاه کردن به تصویر کف دستش تعیین کرد».