آزمایشگاه موشک، استراتولانچ، پرتابگر واست

هواپیمای اصلاح شده بوئینگ 747 که “دختر کیهانی” نام دارد، از فرودگاه فضایی کورنوال در جنوب غربی انگلیس بلند خواهد شد.

هیو هستینگز / استرینگر / گتی ایماژ

بر اساس پرونده دادگاهی که روز سه شنبه منتشر شد، شرکت ورشکسته موشک ویرجین اوربیت، اجاره تاسیسات و تجهیزات خود را در یک مزایده به سه شرکت هوافضا فروخت.

مبلغ پیشنهادی در مجموع حدود 36 میلیون دلار است. شش موشک Virgin Orbit که در مراحل مختلف مونتاژ ساخت بودند و مالکیت معنوی آن هنوز فروخته نشده است.

آزمایشگاه موشک سخنگوی Virgin Orbit تایید کرد که با موفقیت 16.1 میلیون دلار برای دفتر مرکزی شرکت لانگ بیچ در کالیفرنیا پیشنهاد داده است که حدود 140000 فوت مربع است. علاوه بر این، خرید Rocket Lab شامل دارایی هایی مانند چاپگرهای سه بعدی و یک دستگاه جوشکاری مخزن تخصصی است.

پیشنهاد 17 میلیون دلاری “اسب ساقی” استراتولانچ برای جت 747 ویرجین اوربیت دریافت شد.

لانچر، یکی از شرکت‌های تابعه واست اسپیس، در حال خرید تاسیسات این شرکت در موهاو، کالیفرنیا – و همچنین برخی از ماشین‌آلات، تجهیزات و موجودی کالا – به قیمت 2.7 میلیون دلار است. اجاره موهاوی ویرجین اوربیت شامل زیرساخت هایی مانند ایستگاه آزمایش موتور موشک و آشیانه هواپیما است.

یک شرکت انحلال، Inliper، تجهیزات اداری این شرکت را به قیمت 650000 دلار خریداری می کند.

Rocket Lab، Stratolaunch و Launcher بلافاصله به درخواست‌های CNBC برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

پیش از این در فرآیند ورشکستگی، Virgin Orbit با شرایط پیشنهاد Stratolaunch که خرید جت 747 “Cosmic Girl” و سایر دارایی های هواپیما بود، موافقت کرد. Stratolaunch در حال توسعه سیستم هوابرد خود، بزرگترین هواپیمای جهان به نام “Roc” به عنوان پلت فرمی برای آزمایش پرواز مافوق صوت است.

ویرجین اوربیت در 4 آوریل پس از اینکه شرکت در تامین منابع مالی ناکام ماند و تقریباً کل نیروی کار خود را اخراج کرد، درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه کرد. نتیجه حراج از هدف Virgin Orbit در فرآیند ورشکستگی فصل 11 که یافتن یک خریدار عمده بود که دارایی‌ها و مالکیت معنوی شرکت را در کنار هم نگه دارد، کمتر است.

دادگاه ورشکستگی قرار است در جلسه روز چهارشنبه ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی، فروش را تایید کند.