آخرین دور کاهش ها بر گروه های تجاری متمرکز است

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc.، سمت چپ، در روز سه شنبه، 20 دسامبر 2022 به دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده می رسد.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

متا سومین دور اخراج خود را به عنوان بخشی از برنامه چند میلیاردی این شرکت برای صرفه جویی در هزینه ها آغاز کرده است.

آخرین دور کاهش‌ها اعضای گروه‌های تجاری متا را هدف قرار می‌دهد و به دنبال دور قبلی اخراج کارکنان در ماه آوریل است که بر کارمندان در نقش‌های فنی تأثیر گذاشته است. حدود 10000 کارگر در فاصله آوریل و مه شغل خود را از دست خواهند داد، پس از اولین دور شرکت در نوامبر که 11000 کارمند را تحت تاثیر قرار داد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

بانک آمریکا می گوید AMD می تواند از موج هوش مصنوعی استفاده کند تا سهم بیشتری از بازار را از رقبا بگیرد

CNBC Pro

کارمندان متا با نقش‌هایی در زمینه تجربه کاربری، بازاریابی، استخدام و مهندسی به لینکدین مراجعه کردند تا اعلام کنند که روز چهارشنبه اخراج شده‌اند و از گزارش قبلی رویترز پشتیبانی می‌کنند. متا از اظهار نظر خودداری کرد اما CNBC را به پست قبلی زاکربرگ ارجاع داد که گفته بود کاهش فعالیت گروه های تجاری این شرکت از اواخر ماه می آغاز خواهد شد.

این کاهش‌ها بخشی از به اصطلاح «سال کارآمدی متا» است که مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، آن را برای لاغری و چابک‌تر شدن شرکت در بحبوحه اقتصاد چالش‌برانگیز و بازار تضعیف تبلیغات دیجیتال، به عنوان ضروری مطرح کرد.

“همانطور که امسال در مورد کارایی صحبت کردم، گفتم که بخشی از کار ما شامل حذف مشاغل خواهد بود – و این در خدمت ایجاد یک شرکت ناب تر و فنی تر و بهبود عملکرد تجاری ما خواهد بود تا درازمدت ما را قادر سازد. زاکربرگ در ماه مارس در پستی گفت. می‌دانم که این به‌روزرسانی ممکن است همچنان غافلگیرکننده باشد، بنابراین می‌خواهم زمینه‌های گسترده‌تری را در مورد چشم‌انداز، فرهنگ و فلسفه عملکردمان بیان کنم.»

در ماه آوریل، متا گزارش داد که درآمد سه ماهه اول از 27.91 میلیارد دلار در سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است، پس از سه دوره متوالی که درآمد کاهش یافته است.

علیرغم کاهش هزینه‌ها، متا همچنان در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی متاورس نوپا است و واحد Reality Labs آن که در حال توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، 3.99 میلیارد دلار ضرر عملیاتی داشته و در سه ماهه اول 339 میلیون دلار تولید کرده است.

سرمایه گذاران کاهش عمده هزینه متا را ستایش کرده اند و باعث شده است که سهام این غول شبکه اجتماعی از زمانی که در ماه نوامبر به کمتر از 89 دلار رسیده بود با 177 درصد افزایش به 264.74 دلار برسد.

تماشا کردن: ریسک نظارتی برای Big Tech ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد

ماهانی از Evercore ISI می‌گوید: ریسک نظارتی برای Big Tech ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد