آجیت پای رئیس FCC در تاریخ 20 ژانویه کناره گیری می کند

آجیت پای

برد سریع | CNBC

او روز دوشنبه اعلام کرد ، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ، آجیت پای در 20 ژانویه ، روزی که رئیس جمهور منتخب جو بایدن افتتاح می شود ، از سمت خود استعفا خواهد داد.

این اعلامیه بدان معناست که FCC می تواند زودتر از آنچه در غیر این صورت ممکن است به اکثریت دموکراتها برسد. قرار بود دوره پای در ژوئن 2021 به پایان برسد ، اگرچه بایدن می تواند یک دموکرات را برای ریاست کمیسیون پس از روی کار آمدن انتخاب کند. کمیساریا باید توسط سنا تأیید شود.

پی در بیانیه ای گفت: “افتخار یک عمر زندگی در کمیسیون ارتباطات فدرال ، از جمله به عنوان رئیس FCC در چهار سال گذشته بوده است.” “من از پرزیدنت ترامپ بخاطر اینکه به من فرصتی برای هدایت آژانس در سال 2017 ، از پرزیدنت اوباما برای انتصاب من به عنوان کمیساری در سال 2012 و از رئیس اکثریت سنا مک کانل و سنا برای دو بار تأیید سپاسگزارم. برای اولین بار در آسیا -آمریکایی برای ریاست FCC یک امتیاز خاص بوده است. همانطور که من اغلب می گویم: فقط در آمریکا. “

تصمیم پی برای کناره گیری ممکن است تأثیرات مهمی در بی طرفی شبکه داشته باشد ، موضوعی که به تعریف دوره ریاست وی کمک کرد. در سال 2017 ، پای با کمیسرهای جمهوری خواه دیگر خود رای به حذف قوانینی داد که ارائه دهندگان اینترنت را از مسدود کردن یا کند کردن بازدید سایت های خاص و ارائه “خطوط” با سرعت بالاتر با قیمت های بالاتر منع می کند. با این حال بسیاری از ارائه دهندگان عمده اینترنت از این تغییر قانون استفاده نکرده اند.

پی اخیراً گفته بود که FCC می تواند با ایجاد قانون پیرامون دستور اجرایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور که شرکت های رسانه های اجتماعی را هدف قرار داده ، پیش برود. وی گفت: مشاور عمومی کمیسیون تشخیص داد که اختیار قانونی برای تفسیر بند 230 قانون عادت ارتباطات دارد ، قانونی که باعث می شود سیستم عامل های فناوری در قبال پست های کاربرانشان (و یا برای حذف آن پست ها یا کاهش دسترسی آنها) مسئول شناخته نشوند. با توجه به مخالفت دو کمیسر دموکرات با تصمیم پی ، جدایی پی باعث می شود که اقدامات قابل توجهی در مورد دستورالعمل به زودی انجام شود.

این کمیسیون پنج نفره طبق قانون نمی تواند در هر زمان بیش از سه نماینده از یک حزب داشته باشد. رئیس جمهور می تواند رئیس کمیسیون را از خارج از آژانس منصوب کند یا یکی از کمیشنرهای موجود مانند کمسیون های دموکرات جسیکا روزنورسل و جفری استارکس را انتخاب کند.

نماینده کمیسیون جمهوری خواه برندان کار هنوز چندین سال از دوره ریاست خود باقی مانده است ، اما دو کرسی دیگر اکنون در هوا است. ترامپ نامزد خود را برای مایک اورئلی جمهوری خواه برای یک دوره دیگر در ماه آگوست لغو کرد ، زیرا او ابراز تأسف در مورد اقتدار FCC در مورد دستورالعمل هدف قرار دادن بخش 230 کرد. نامزد جدید ترامپ ، ناتان سیمینگتون ، اوایل این ماه در مجلس سنا شهادت داد ، اما با جلسه در حال اتمام است ، نامزدی او ممکن است کمی طول بکشد تا به رای گیری بیاید.

سناتور ریچارد بلومنتال ، D-Conn ، در جلسه دادرسی گفت که وی مانع نامزدی سیمینگتون می شود مگر اینکه او موافقت کند که خود را از مقررات مربوط به بخش 230 انصراف دهد. سیمینگتون ، یکی از مقامات وزارت بازرگانی ، اذعان کرد که وی “نقش جزئی” را در تهیه طومار به FCC دستور داده است تا طبق دستور ترامپ دستورالعمل را دوباره تفسیر کند.

در CNBC در YouTube مشترک شوید.

تماشا کنید: صندلی FCC Ajit Pai در مورد حریم دیجیتال ، خنثی بودن شبکه ، آینده 5G