کمبود خلبان باعث لغو نادر پرواز در دلتا در طول تعطیلات شکرگذاری می شود

مسافران هنگام پرواز همه گیر Covid-19 در فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX) در لس آنجلس ، کالیفرنیا ، 18 نوامبر 2020 ، برای پرواز Delta Air Lines، Inc. چمدان ها را چک می کنند.

پاتریک فالون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

Delta Air Lines صدها پرواز را در طول تعطیلات روز شکرگذاری لغو کرد زیرا در شلوغ ترین هفته سفر از زمان شیوع ویروس کرونا ، با کمبود نیرو دست و پنجه نرم می کرد.

در حالی که تقاضا به دلیل همه گیری کمتر از نیمی از سطح سال گذشته است ، غربالگری فرودگاه اداره امنیت حمل و نقل در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به بالای یک میلیون نفر رسید که بالاترین میزان در بیش از هشت ماه است.

روز پنجشنبه ، دلتا حدود 300 پرواز را لغو کرد ، تقریباً 20٪ از برنامه خود و حدود 160 پرواز در روز جمعه ، یعنی حدود 9٪ از برنامه.

دلتا روز جمعه در بیانیه ای گفت: “تعدادی از عوامل توانایی ما را در كاركرد به موقع چندین ده پرواز برنامه ریزی شده تحت فشار قرار داده است.” “ما از مشتریان خود برای هرگونه مشکلی که این لغو پرواز ایجاد کرده است عذرخواهی می کنیم.”

این شرکت هواپیمایی انتظار دارد که عملیات در آخر هفته به حالت عادی برگردد و گفت که بیشتر مشتریانی که پروازهایشان لغو شده بود ، در همان روز در پروازها رزرو شدند.

مشکلات عملیاتی ، که قبلاً توسط وبلاگ Wing گزارش شد ، پس از آن است که حدود 1800 خلبان دلتا بسته های بازنشستگی پیش از موعد را دریافت کردند که این شرکت خواستار کاهش هزینه ها شد. و در اوایل این هفته خلبانان توافق نامه ای را برای پذیرش پرداخت جزئی پرداخت نکردن هواپیما تصویب کردند که از این کار تا سال 2022 از بیش از 1700 کارخانه جلوگیری می شود.

اتحادیه خلبانان ، انجمن خلبانان خط هوایی ، گفت: “این تغییرات باعث شده است که تعداد ناچیزی از خلبانان واجد شرایط و آماده پرواز در ناوگان دیگری باشند که تقاضای بیشتری در این تعطیلات دارند.”

کاهش در رتبه های خلبانی می تواند مشکلات آبشار ایجاد کند زیرا آنها باید آموزش ببینند و همچنین در هواپیماهای خاص جریان داشته باشند و نمی توانند به راحتی از یک هواپیما به هواپیمای دیگر تغییر کنند.

اتحادیه آنها ، انجمن مهمانداران پرواز حرفه ای ، خطوط هوایی آمریكا كه ماه گذشته نزدیك به 8000 مهماندار هواپیما را شكل داده بود ، در این هفته نیز درگیر مسائل مربوط به كاركنان است و برای تشویق خدمه كابین به مسافران بیشتر ، هزینه بیشتری را ارائه می دهد.

به گفته سخنگوی شرکت ، در نتیجه کمبود نیرو فقط دو پرواز لغو شده است. این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای گفت: “ما از همه اعضای تیم خود سپاسگزاریم که در این هفته و آخر هفته تلاش می کنند تا مشتریان خود را به تعطیلات شکرگذاری برسانند.”