کریس کریستی به ترامپ گفت زمان آن است که دعواهای قانونی بر سر انتخابات خاتمه یابد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، پس از اظهارات كریس كریستی (R-NJ) ، فرماندار پس از اظهارات وی در مورد مبارزه با تقاضای مواد مخدر و بحران مواد افیونی در 26 اكتبر 2017 در اتاق شرقی كاخ سفید در واشنگتن دی سی.

جیم واتسون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

واشنگتن – کریس کریستی ، فرماندار سابق نیوجرسی ، رئیس جمهور دونالد ترامپ ، روز یکشنبه گفت که رئیس جمهور باید دعواهای قانونی خود را به چالش بکشد و نتایج انتخابات را پایان دهد و جو بایدن رئیس جمهور منتخب را واگذار کند.

کریستی در “این هفته با جورج استفانوپولوس” توضیح داد: “گوش کنید ، من یکی از حامیان رئیس جمهور بوده ام ، من دو بار به او رأی داده ام اما نتایج عواقب دارد و ما نمی توانیم به گونه ای رفتار کنیم که گویی اتفاقی در اینجا نیفتاده است.” “

کریستی گفت: “آنها ادعای کلاهبرداری در خارج از دادگاه را دارند اما وقتی به داخل سالن می روند آنها ادعای کلاهبرداری نمی کنند و استدلال نمی کنند که در مورد کلاهبرداری ،” شما موظف به ارائه شواهد هستید ، شواهد ارائه نشده است “

ترامپ ادعا کرده است که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مملو از “بدحجابی ها و تقلب های گسترده” بوده و بنابراین نتایج را رد کرده است. سایر مقامات ارشد دولت مانند مایک پنس معاون رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه علناً اصرار داشتند که انتخابات پایان نیافته است. مبارزات انتخاباتی ترامپ همچنان از طریق یکسری اقدامات قانونی در سراسر ایالت های میدان جنگ ، صحت انتخابات را زیر سوال می برد.

روز شنبه یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا دادخواست مبارزات انتخاباتی ترامپ را که مانع صدور گواهینامه میلیون ها رأی آن ایالت بود ، رد کرد. تصمیم قاضی یکی دیگر از آجرهای ساختمانی در حال فروپاشی است که همان تلاش طولانی مدت ترامپ برای باطل کردن آرا کافی در ایالت های کافی برای برگرداندن پیروزی بایدن در انتخابات است.

R-Pa ، سناتور آمریكایی پت تومی ، در بیانیه ای گفت كه رای قاضی تأیید می كند “جو بایدن در انتخابات سال 2020 پیروز شد و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد.”

تومی افزود: “من به رئیس جمهور منتخب بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور كاملا هریس پیروزی خود را تبریک می گویم. آنها هر دو خدمتگزار عمومی هستند و من برای آنها و برای كشورمان دعا می كنم.”

مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدانش اکنون بیش از 30 دادخواست را که بخشی از این تلاش ها بود از دست داده یا پس گرفتند.

سیدنی پاول ، وکیل مبارزات انتخاباتی ترامپ ، روز شنبه طی مصاحبه ای با Newsmax TV تعداد زیادی از ادعاهای کلاهبرداری را ذکر کرد. پاول ادعا كرد كه برايان كمپ ، فرماندار جمهوري جورجيا ، ممكن است در لگد زدن به مقامات دولتي نقش داشته باشد ، اما هيچ جزئياتي در اين باره نداد.

کریستی گفت: “سیدنی پاول ، فرماندار برایان كمپ را به جرمی در تلویزیون متهم كرد ، اما هنوز مایل نبوده كه از تلویزیون برود و از او دفاع كند و شواهد و مداركی را كه” ظاهراً “داشته است ، ارائه دهد.

فرماندار سابق و دادستان فدرال تیم حقوقی ترامپ را به عنوان “شرمساری ملی” مورد انتقاد قرار داد.

CNBC دن مانگان به این گزارش کمک کرد