نرخ رکورد کم وام دیگر باعث جهش تقاضای وام شد

نرخ های بهره وام بیش از دوازده بار در سال جاری کمترین رکورد را ثبت کرده است و هفته گذشته باز هم نرخ دیگری وجود داشت. طبق شاخص تنظیم شده فصلی انجمن بانکداران وام ، این باعث شد که حجم درخواست وام مسکن در مقایسه با هفته قبل 3.9٪ افزایش یابد.

اپلیکیشن های Refinance پیشروی کردند و 5٪ در هفته صعود کردند و به بالاترین سرعت از آوریل گذشته رسیدند. حجم 79 درصد بیشتر از هفته مشابه یک سال قبل بود. سهم بازپرداخت فعالیت وام مسکن از 71.1 درصد از کل برنامه ها از 69.8 درصد در هفته قبل افزایش یافته است.

نرخ بهره متوسط ​​قرارداد وام های 30 ساله با نرخ ثابت با مانده موجودی وام (510،400 دلار یا کمتر) به 2.92٪ از 2.99٪ کاهش یافته است ، از 0.37 (با احتساب هزینه شروع) به 0.35 (با احتساب هزینه مبدا) برای وام های کم شده 20٪ پیش پرداخت

جوئل کان ، معاون دستیار رئیس صنعت و پیش بینی اقتصادی MBA ، گفت: “نوسانات هفتگی نرخ وام مسکن بار دیگر ظهور کرده است ، زیرا بازارها به عدم اطمینان سیاست مالی و احیای مجدد پرونده های Covid-19 در سراسر کشور پاسخ می دهند.”

در حالی که بیش از 4 میلیون وام گیرنده در حال حاضر مجدداً وام مسکن خود را در سال جاری بازپرداخت کرده اند ، بر اساس محاسبه اخیر بلک شوالیه ، ارائه دهنده فناوری رهن و داده وام ، هنوز بیش از 19 میلیون نفر دیگر می توانند در پرداخت ماهانه خود از طریق بازپرداخت صرفه جویی کنند. نرخ متوسط ​​وام امروز حدود یک درصد درصد پایین تر از یک سال قبل است.

با وجود افزایش چشمگیر قیمت مسکن ، خریداران مسکن همچنین از نرخ های امروز انگیزه بیشتری می گیرند. برنامه های وام برای خرید یک خانه در هفته 4٪ افزایش یافت و 19٪ بیشتر از هفته مشابه در یک سال قبل بود.

کان گفت: “در میان رقابت شدید برای عرضه محدود خانه های فروشی و همچنین افزایش سریع قیمت مسکن ، برنامه های خرید هم برای وام گیرندگان متداول و هم برای دولت افزایش یافته است. بعلاوه ، فعالیت خرید بیش از شش ماه از سطح سال گذشته فراتر رفته است.”