مورگان استنلی می گوید تبعیض مسکن لطمه زیادی به اقتصاد وارد کرده است

حومه سن دیگو ، کالیفرنیا

Skodonnell | iStock / 360 | گتی ایماژ

بر اساس تجزیه و تحلیل مورگان استنلی ، علاوه بر عوارض انسانی ، نابرابری مسکن نژادی در حال قیمت گذاری اقتصادی است که نزدیک به 800000 شغل ، 400 میلیارد دلار درآمد مالیاتی هزینه کرده و حدود پنج میلیون نفر از داشتن خانه ها جلوگیری کرده است.

شرکت وال استریت در تحقیقاتی که همچنین به افزایش عدم استطاعت مسکن اجاره ای و چگونگی انطباق با موضوع گسترده تر پرداخت ، گفت: اختلاف در مالکیت خانه دلیل اصلی اختلاف در ثروت در سراسر جامعه است.

تجزیه و تحلیل نشان داد که سیاه پوستان هنوز مشکل بیشتری برای گرفتن وام مسکن نسبت به سفیدپوستان ندارند ، که باعث ایجاد اثر گلوله برفی می شود که منجر به پایین آمدن اعتبار می شود ، اقلیت ها را به سمت مسکن با کیفیت پایین تر و در حاشیه جامعه سوق می دهد.

تحلیلگران مورگان استنلی در یک گزارش طولانی گفتند: “ترکیبات نابرابری دقیقاً به همان روشی که بهره وجود دارد – اختلافات کوچک و تقریباً ناچیز در طول زمان به شکافهای قابل توجهی مربوط می شود.” “نابرابری نژادی در دسترسی به مالکیت خانه واقعی است ، نابرابری موجود را تشدید می کند و به یک بحران مقرون به صرفه بودن اجاره کمک می کند که به ویژه در میان افراد کم درآمد کمتر است.”

اگرچه در حال افزایش است ، نرخ مالکیت خانه برای سیاه پوستان بسیار کمتر از سفیدپوستان ، آسیایی ها و اسپانیایی تبارها است.

طبق گزارش دفتر سرشماری ، این میزان در سه ماهه سوم سال 2020 برای سیاه پوستان 46.4 درصد بود ، در حالی که برای سفیدپوستان 67.4 درصد بود. نرخ سیاه در ابتدای سال 2016 41.5 درصد بود. فاصله آن با سفیدپوستان 22 درصد بود ، در حالی که در حال حاضر 21 امتیاز است.

در حالی که مورگان استنلی گفت این شکاف را می توان تا حدودی با سن ، درآمد و تحصیلات توضیح داد ، اما تبعیض در تأمین مالی خانه نیز نقش اصلی دارد.

در این گزارش آمده است: “نرخ های نامتناسب بالای رد درخواست وام مسکن برای متقاضیان سیاه پوست و اسپانیایی از عوامل اصلی ایجاد شکاف در مالکیت خانه است.” با استناد به داده های قانون افشای وام مسکن ، این گزارش خاطر نشان کرد که 16٪ از خانوارهای سیاهپوست و 12٪ اسپانیایی ها در سال 2019 از وام مسکن خودداری کردند ، در حالی که این رقم فقط 8٪ از خانوارهای سفیدپوست است.

مورگان استنلی چندین پیشنهاد را برای حل این مشکل ارائه می دهد.

این گزارش به احتمال زیاد رئیس جمهور منتخب جو بایدن مقررات بیشتری را برای رفع نابرابری وضع می کند. با این حال ، همچنین نیاز به واحدهای مسکونی اجاره ای بیشتر به جای وضع مقررات مختلف برای سهام موجود بیان می شود.

همچنین یک توصیه برای بررسی بیشتر نحوه وام دهی بانک ها و سایر موسسات مالی وجود دارد ، به ویژه برای وام هایی که توسط شرکت های دولتی مانند Fannie Mae و Fredy Mac پشتیبانی نمی شوند. خانواده های سیاهپوست و اسپانیایی تبار حتی در صورت گرفتن وام مسکن ، نرخ های قابل توجهی بالاتر را پرداخت می کنند – به طور کلی بیش از نیم درصد بالاتر از نرخ رایج.

تحلیلگران مورگان استنلی همچنین خواستار صدور لایحه حقوق اجاره و صاحب خانه ، گسترش قانون سرمایه گذاری مجدد جامعه و ایجاد صندوق مسکن ارزان قیمت 100 میلیارد دلاری هستند.

نویسندگان همچنین سواد مالی و اهمیت آن را برای وام گیرندگان احتمالی می دانند تا بدانند چه چیزی می گیرند.

بر اساس تجزیه و تحلیل ، رفع این اختلافات می تواند باعث ایجاد 4.9 میلیون خانوار بیشتر ، همراه با 784000 شغل و 400 میلیارد دلار درآمد مالیاتی شود.

در این گزارش تعدادی از ابتکارات بانکهای بزرگ وال استریت برای رفع اختلافات ذکر شده است: 1 میلیارد دلار از Citigroup و 30 میلیارد دلار از JP Morgan Chase ، دو نام دو.