فروش فندر با افزایش موج نواختن گیتار در طی همه گیر شدن ، رونق می یابد

اندی مونی ، مدیرعامل Fender Musical Instruments می گوید که در زمان شیوع ویروس کرونا ، رونق در فروش گیتار اتفاق می افتد.

هنری دیلتز

هنگامی که بیماری همه گیر ویروس کرونا در مارس گذشته به سواحل ایالات متحده رسید ، کسب و کار به دنبال سازنده گیتار افسانه ای Fender Musical Instruments Corp بود. ناگهان 90٪ فروشگاه های فروش فیزیکی نمایندگی های آن در سراسر جهان و بسیاری از مراکز توزیع کنندگان فروشندگان آنلاین آن بسته شدند. کارخانه های فندر در کرونا ، کالیفرنیا و انسنادا ، مکزیک ، تعطیل شدند و صدها کارمند را تهدید کردند. دفتر مرکزی آن در اسکاتسدیل ، آریزونا ، مانند مرکز هالیوود ، جایی که مدیر عامل شرکت اندی مونی و تیم مدیریتی وی در آن کار می کنند ، شاتر رفت.

مونی در اواخر ماه اکتبر به CNBC گفت ، در حالی که پس از تابستان در لانگ آیلند هنوز از خانه اش در لس آنجلس مشغول کار بود ، به CNBC گفت. او و سایر افراد تقریباً 2000 کارمند فندر تا 50٪ کاهش حقوق داشتند. “ما فقط کمربند خود را محکم کردیم.”

خوب ، در دنیای پر سر و صدا که Covid-19 ساخته است ، بدشانسی های Fender از آن زمان زیر و رو شده است – به ملودی شاد فروش با رکورد ، که توسط مونی تخمین زده می شود 700 میلیون دلار در سال جاری باشد ، تقریبا 17 درصد نسبت به گذشته سال بیش از 600 میلیون دلار وی پیش بینی کرد: “ما پیش بینی می کنیم که سال 2021 یک سال رکورد دیگر باشد ،” مهم نیست که همه گیری چگونه پیش خواهد رفت. “

فروش گیتار در طی همه گیر شدن منفجر می شود

به همان میزانی که ابتلا به بیماری همه گیر در Fender ایجاد شده است ، ویروس همچنین یک مرهم تولید کرده است. چرخش در واقع در اواخر ماه مارس با آنچه مونی توصیف کرد “صرفاً یک حسن نیت” به مردم غیر منتظره خانگی است که به دنبال سرگرمی هایی غیر از پخت نان و دوچرخه سواری هستند. این شرکت Fender Play ، پلت فرم ویدئویی آنلاین برای یادگیری گیتار ، باس و اوکولل را که در جولای 2017 معرفی شد ، به مدت 90 روز به 100000 مشترک اول ارائه داد.

Fender در اولین روز به این نشانه رسید ، در هفته اول به نیم میلیون ثبت نام رسید و تا ژوئن در حدود 930،000 مشترک ساکن شد. این شرکت گزارش داد که تقریباً 20٪ از تازه واردان زیر 24 سال و 70٪ کمتر از 45 سال بودند. کاربران زن 45٪ از موج جدید را تشکیل می دهند ، در حالی که قبل از همه گیری 30٪ است. مونی گفت: “من هرگز احتمالاً چنین چیزی را پیش بینی نمی کردم.”

به طور همزمان ، فندر شاهد فروش Stratocasters ، Telecasters ، Jazzmasters ، باس های دقیق و سایر مدل های نمادین گیتار الکتریکی همراه با سفارشات گیتارهای صوتی ، وکول ، آمپلی فایر ، تجهیزات ضبط در خانه و تجهیزات دیگر بود. مدل های فندر با قیمت زیر 500 دلار از اواسط مارس تا اواسط ماه اکتبر 92 درصد رشد کردند. بیشتر آنها گیتارهای صوتی بودند که توسط مبتدیان بصورت آنلاین خریداری می شدند. نوازندگان باتجربه تر به دنبال گیتارهای الکتریکی گران قیمت می روند ، از یک سطح ابتدایی Strat با قیمت حدود 700 دلار تا Acoustasonic با قیمت 3300 دلار.

هنگامی که فندر در آوریل کارخانه ها را دوباره راه اندازی کرد ، کارگران اخراجی را دوباره استخدام کرد و شیفت های اضافی را اضافه کرد تا با تقاضا مطابقت داشته باشد. بعلاوه ، موجودی کافی برای پشتیبانی از سیل فروش آنلاین در میان شبکه 1000 فروشنده مجاز ایالات متحده داشت. مونی توضیح داد: “مراکز توزیع ما ، متعلق به اشخاص ثالث ، هرگز بسته نشدند ، حتی مانند فروشندگان.” “ما محصول را از طرف آنها مستقیماً برای مصرف کنندگان حمل کردیم.” بیشتر گیتارهای مارک دار فندر در کرونا و Ensenada تولید می شوند ، اگرچه برخی از آنها در ژاپن و آسیای جنوب شرقی تولید می شوند.

علاوه بر فعالیت تجارت الکترونیکی خود – از زمان استخدام مونی در سال 2015 شتاب گرفته است – Fender از طریق فروشگاه اینترنتی الکترونیکی ابزار خالص مانند Fort Wayne ، Sweetwater مستقر در ایندیانا و Thomann ، که دفتر مرکزی آن در آلمان است ، و همچنین آمازون ، والمارت و هدف. قبل از کوید ، نیمی از فروش فندر آنلاین بود ، مونی گفت ، و از آن زمان 70 درصد رشد کرده است.

مایک کلم ، مدیر ارشد دیجیتال وب سایت گفت: “در Sweetwater ، ما شاهد رشد 50 تا 100 درصدی سالانه در اکثر مارک های گیتار ، هر دو گیتار آکوستیک و الکتریک و با تمام قیمت ها هستیم.” “برخی از ابزارهای مبتدی رشد سه رقمی YOY را مشاهده می کنند.”

علاقه مندان به موسیقی گیتار نوازی می کنند

فندر ، که در سال 1946 توسط تعمیرکار رادیو تبدیل به مخترع گیتار ، لئو فندر ، در فولرتون ، کالیفرنیا ، تاسیس شد ، هنوز هم به صدها فروشگاه موسیقی آجر و ملات تکیه دارد ، دروازه ای اصلی برای نام تجاری در همه جا در میان راک و رولرهای گذشته و حال ، از جمله بادی هالی ، دیک دیل ، بانی رایت ، جیمی هندریکس ، اریک کلپتون ، ادی ون هالن ، سوزان تدسکی و جان مایر.

Guitar Center ، یک فروشنده برجسته Fender که در Westlake Village ، کالیفرنیا مستقر است ، هنگام وقوع بیماری همه گیر ، تقریباً 300 مکان خود را تعطیل کرد. مایکل دویل ، معاون ارشد رئیس جمهور ، تجارت گیتار و فن آوری گفت: “ما شاهد تغییر مصرف کنندگان به کانال های تجارت الکترونیکی خود بودیم.” این به یک رشد فروش سه رقمی برای Fender و سایر مارک های برتر گیتار در وب سایت خود ، به ویژه در میان نوازندگان جدید تبدیل شده است.

دویل افزود: “روند خرید Covid دوباره بر اهمیت بازیکن مبتدی تأکید کرده است.” “در حقیقت ، ما انتظار داریم که یکی از داغترین معاملات تعطیلات ، بسته منحصر به فرد Fender Guitar Pack سطح ابتدایی Guitar Center باشد” که شامل یک گیتار الکتریکی Squier Stratocaster و آمپ Frontman به قیمت 220 دلار است. (با این وجود ، مرکز گیتار ، بزرگترین خرده فروش آلات موسیقی کشور – که در آخرین سال مالی خود 2.3 میلیارد دلار فروش داشته است ، اما در حدود 1.3 میلیارد دلار بدهی است – ماه گذشته پرداخت 45 میلیون دلاری را از دست داده و برای ورشکستگی اعلام کرد 13 نوامبر همزمان با برنامه تغییر ساختار بدهی ، با امید به متعادل نگه داشتن حساب های خود تا اوایل سال آینده و ادامه فعالیت های تجاری آن بدون وقفه.)

در حالی که بیماری همه گیر با Fender’s 2020 خطرناک بود ، این شرکت به طور پیوسته استراتژی بازاریابی خود را تحت نظر مونی ، که قبلاً مارک های Quiksilver ، Disney و Nike را تقویت کرده بود ، دوباره به کار می گیرد. ایوان جونز ، فارغ التحصیل دیگری از نایک ، در همان زمان ورود مونی به عنوان اولین مدیر ارشد بازاریابی فندر استخدام شد. جونز گفت: “این شرکت از بازاریابی مبتنی بر تجارت به بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده تغییر کرده است.” “ما سازمانی کامل و یکپارچه ایجاد کرده ایم که به ما امکان می دهد از طریق کانال های اجتماعی ، CRM و یک اکوسیستم بصری در جامعه سازی سرمایه گذاری کنیم.”

روند خرید Covid دوباره بر اهمیت مبتدی تأکید کرده است [guitar] بازیکن. در حقیقت ، ما انتظار داریم که یکی از داغترین معاملات تعطیلات ، بسته منحصر به فرد گیتار Fender Guitar در سطح ورودی منحصر به فرد باشد.

مایکل دویل

معاون ارشد رئیس مرکز گیتار

این سازمان – همراه با طراحی و عملیات تولید Fender – در ماه اکتبر با معرفی سری American Professional II ، نسل دوم گیتارهای الکتریکی و باس های شاخص خود ، در معرض آزمایش قرار گرفت. فندر ویدن + کندی را که به تبلیغات نایک معروف است استخدام کرد تا در کنار تیم خلاقیت داخلی خود برای توسعه کمپینی با عنوان “برای همه. برای همه” کار کند. این راه اندازی شامل تولید فیلم هایی با بازی 20 گیتاریست حرفه ای بود که مدل های جدید را بازی می کردند و پیشرفت های آنها را نوید می داد. جونز ادامه داد: “آنها قادر به بیان آنچه که ابزارها انجام می دهند و یا بهتر از هر بررسی محصول هستند.”

از بین بردن محصولات جدید

جاستین نورول ، معاون اجرایی محصولات گفت: روند طراحی سری جدید بیش از دو سال پیش آغاز شده است. وی گفت: “ما با بازیکنان ، مبتدیان تا حرفه ای ها صحبت کردیم تا بفهمیم چه چیزی آنها را تحریک می کند ، به آنها الهام می گیرد ، به دنبال چه چیزی هستند.” بنابراین ، در حالی که مدل های جدید Strat ، Telecaster و سایر مدل های به روز شده مانند خود کلاسیک خود به نظر می رسند ، تغییراتی در گردن ، صفحه انگشت و وانت برای بهبود صدا و احساس ایجاد شد. نورول گفت: “بسیاری از این موارد به فناوری ساخت و كنترل كیفیت برای ایجاد ابزارهایی كه نواختن آنها راحت تر باشد ، برمی گردد.”

Norvell این تلاش را با معاون اجرایی Fender ، Ed Magee ، كه پس از تعطیلات همه گیر آمادگی تولید كارخانه ها به چالش كشیده شد ، هماهنگ كرد. وی گفت: “ما بیشتر کارمندان پرحاشیه را بازگرداندیم” و ایستگاه های کاری را مجدداً پیکربندی کردیم تا فاصله اجتماعی فراهم شود. وی افزود: “ما باید ماسک و سایر مواد PPE تهیه کنیم.” “ما باید در پرواز نوآوری کنیم ، اما ایمنی کارگران حرف اول را می زند.”

اوج تلاش در زمینه طراحی و تولید زمانی است که یک گیتاریست بر روی Fender می بندد ، مانند Strat Nile Rodgers جدید Acoustasonic که اخیراً دست به کار شده است. او و هم گروه خود ، باسیست فقید ، برنارد ادواردز ، یک تالار مشهور راک اند رول ، در اوایل دهه 1970 صدایی دیسکوی بد بو ایجاد کردند که یک دوره کامل را با موفقیت های ماندگار مانند “اوقات خوب” و “Le Freak” تعریف کرد.

راک اند رول هال مشهور نیل راجرز در حال ساخت صدایی متفاوت در Fender Acoustasonic ، هیبریدی صوتی و الکتریکی است.

آلات موسیقی فندر

راجرز هنوز هم نقش استرات سفید 1960 ، ملقب به Hitmaker را بازی می کند که در 1973 در یک مغازه پیاده فروشی در Hialeah ، فلوریدا معامله می کرد ، اما در حال ساخت صدایی متفاوت از Acoustasonic ، ترکیبی صوتی و الکتریکی است. وی گفت: “وقتی ساز را گرفتم ، شروع به تمرین روی آن کردم و مفهوم کاملاً جدیدی پیدا کردم.” نتیجه در آهنگ “Inside the Box” و ویدئویی که او با Fender ساخته است شنیده می شود و چندین جفت سازی ساز را برجسته می کند.

این تجربه راجرز را به تمرین بی وقفه و ساخت ده ها آهنگ جدید در حالی که در خانه در وست پورت ، کانکتیکات حبس شده است ، الهام بخش کرده است. “من به خودم قول دادم – اکنون 68 سال دارم – که تا 69 سالگی ، نوازنده گیتار بهتری خواهم شد.”

کیتی پرویت ، 26 ساله ، خواننده و گیتاریست و ترانه سرای آواز کشور / فولکلور / پاپ در حال ظهور ، نوپای مقایسه ای است که مادرش او را در کودکی که در خارج از آتلانتا بزرگ می شود با گیتار آشنا می کند. پرویت گفت: “او در کلیسای ما بازی می کرد و من آکوردهای ابتدایی را از او آموختم.” او از طریق دبیرستان در آن تحصیل کرد و هنگام حضور در دانشگاه بلمونت در نشویل ، جایی که اکنون زندگی می کند و موسیقی می کند ، به یک گروه پیوست.

او با اشاره به اولین آلبوم خود که در ماه فوریه منتشر شد ، گفت: والدین پرویت برای او یک استرات که هنوز هم بازی می کند خریداری کردند. “و من یک جازمستر گرفتم که در ساخت” Expectations “نیز از آن استفاده کردم. وی هم از ضبط و هم از Jazzmaster ، در میان مدل های Professional II آمریکایی ، در یک ویدیوی “Fender Session” ، شامل آهنگ عنوان ، ساخته شده با گروه فعلی خود ، تبلیغ می کند. مانند بسیاری از نوازندگانی که کنسرت های زنده آنها در طی همه گیر شدن لغو شده است ، پرویت نیز از زمان خانه برای کار بر روی مواد جدید استفاده کرده است. وی گفت: “ذهن من کاملاً غرق در نوشتن رکورد دوم است.”

فندر کمک می کند تا هنرمندان جدیدی مانند کیتی پرویت ، ترانه سرا و خواننده آواز و ظهور ، تخم ریزی کنند.

مایکل وینتروب

در حالی که Fender به خوبی می تواند باعث ایجاد هنرمندان جدید از مبتدیان شود که دروس آنلاین خود را می گذرانند و وسایل آن را دسته جمعی خریداری می کنند ، مونی گفت که تحقیقات نشان داد که “90٪ از نوازندگان اولین بار که گیتار را برمی دارند ، در سال اول آن را رها می کنند.” وی افزود ، اما در طرف مقابل این افت شدید ، 10٪ افرادی که متعهد باقی مانده اند چندین گیتار دیگر خریداری می کنند. وی محاسبه کرد: “ارزش عمر آنها 10 هزار دلار است” و این یک حباب 1 میلیارد دلاری برای رشد پایدار و ارگانیک است.

جای تعجب نیست که مونی نه تنها به آینده فندر ، بلکه به کل صنعت ابزار آلات فرتود – که طبق گفته سازمان تحقیقاتی موسیقی معاملات در سال گذشته بیش از 8 میلیارد دلار بود – خوش بین است که این صنعت مسلط است. “من مدام به مردم یادآوری می کنم که ما یک شرکت رشد هستیم که در یک صنعت رشد فعالیت می کنیم.”

همه گیری ، نحوه ایجاد و مصرف محتوا و دسترسی به سرگرمی را در افراد تغییر داده است. اما آیا این تغییرات دائمی هستند؟ بپیوند به CNBC Evolve Livestream در 3 دسامبر برای مکالمه در مورد تغییر روند مصرف کننده و اینکه شرکت های رسانه ای در تغییر استراتژی های خود برای رسیدن به مشتریان و تأمین نیازهایشان باید چقدر پیش بروند.