شهردار شیکاگو ، لوری لایت فوت در مورد “خستگی کووید” ، مشاوره در خانه بودن

شهردار شیکاگو ، لوری لایت فوت روز جمعه به CNBC گفت که او می فهمد مردم از محدودیت ویروس کرونا خسته می شوند ، اما او از ساکنان این شهر خواست برای جلوگیری از مرگ های اضافی ناشی از Covid-19 ، مشاوره اقامت در خانه خود را رعایت کنند.

یک روز زودتر ، لایت فوت یک مشاوره 30 روزه برای سومین شهر بزرگ کشور صادر کرد ، که از ساکنان می خواهد خانه های خود را فقط برای کار ، مدرسه و سفرهای ضروری مانند جستجوی مراقبت های پزشکی و خرید مواد غذایی ترک کنند. همچنین از مردم خواسته شده است که از داشتن مهمان در خانه های خود خودداری کنند و از سفر به ویژه برای روز شکرگذاری خودداری کنند. این شهر همچنین محدودیت هایی را برای محدود کردن اجتماعات به 10 نفر در نظر گرفت. هر دو اعلامیه از روز دوشنبه اجرا می شود.

لایت فوت روز جمعه گفت: “واقعاً ، حیرت انگیزترین اطلاعاتی که ما را در صدور این مشاوره و سایر ملفه ها ترغیب می کند ، این است که اگر از این به بعد تا پایان سال کاری انجام ندهیم ، احتمالاً 1000 شیکاگوئی را به مرگ از دست خواهیم داد.” در “زنگ بستن”. “این قابل قبول نیست.”

مشاوره Lightfoot در حالی انجام می شود که مقامات ایالتی و محلی در سراسر ایالات متحده در واکنش به وخیم تر شدن شیوع Covid-19 در کشور اقدامات لازم را برای افزایش محدودیت های بهداشت عمومی انجام می دهند. کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده اند که اپیدمی بدون مداخله در انتقال آهسته ، فقط بدتر خواهد شد.

“ما به مردم می گوییم ،” ببینید ، ما می دانیم که شما خستگی کووید را گرفتید. ما می دانیم که شما از محدودیت های مختلف خسته شده اید ، اما ما باید این کار را برای شما ، برای خانواده شما ، برای عزیزان شما و کل شهر شیکاگو ، “” لایت فوت گفت.

طبق تجزیه و تحلیل CNBC از داده های دانشگاه جان هاپکینز ، ایلینوی روز پنجشنبه با 11 هزار و 829 مورد ، به طور متوسط ​​رکورد ثبت کرد. این رقم در مقایسه با یک هفته قبل تقریباً 55 درصد افزایش یافته است. ایلینوی یکی از 30 ایالتی است که در حال حاضر به طور متوسط ​​و متوسط ​​روزانه موارد بالایی دارند.

در شیکاگو ، میانگین موارد حرکتی آن چیزی بیش از 2000 مورد در روز است که در مقایسه با یک هفته قبل 40٪ افزایش یافته است ، طبق وب سایت این شهر. میانگین آزمایشات مثبت هفت روزه آن – شاخص کلیدی در مورد تشدید شیوع موضعی – اکنون 14.5 درصد است. یک هفته قبل ، این میزان 11.1٪ بود.

در تجزیه و تحلیل CNBC از داده های پروژه پیگیری COVID ، که توسط روزنامه نگاران در اقیانوس اطلس اداره می شود ، متوسط ​​هفت روز بستری شدن در ایوان ایلینوی در بیمارستان Covid-19 4585 است. اگرچه این یک رکورد همیشگی نیست ، اما بستری شدن در بیمارستان نسبت به هفته قبل 32٪ افزایش یافته است.

دکتر عمر لاتیف ، مدیر عامل آن ، روز جمعه اوایل به CNBC گفت ، مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو “تاکنون” در زمینه مدیریت ظرفیت بیمارستان “در حال انجام است” و می تواند تعداد بیشتری بیمار Covid-19 را پذیرا شود. با این حال ، لاتیف هشدار داد که سیستم های مراقبت های بهداشتی می توانند “خیلی سریع و به طرز چشمگیری” تحت فشار قرار بگیرند ، مشکلی که در برخی از مناطق ایالات متحده مانند یوتا تجربه می شود.

لاتيف در برنامه “Squawk on the Street” گفت: “امروز احساس خوبي داريم. ظرفيت داريم. ما توانايي افزايش قدرت را داريم.” وی افزود: “ما توانایی افزایش تختخوابها را طبق دستور جامعه خود داریم و تجربه گذشته را داریم تا مطمئن شویم كه برای انجام این كار آماده هستیم.”

لایت فوت گفت ، اگر انتقال ویروس کرونا در شیکاگو کند نشود ، ممکن است اقدامات دیگری انجام شود. وی گفت: “ممکن است مجبور شویم به جایی برسیم که بر خلاف مشاوره ، دستور ماندن در خانه را انجام دهیم.” “اما از نظر روانشناختی … این یک قدم بزرگ برای افراد است. آنها خسته اند. آنها عصبانی هستند. آنها ناامید شده اند ، بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم آنها را مطابق با شرایط آموزش دهیم.”

وی بر اهمیت پرهیز از تنظیمات اجتماعات داخلی ، جایی که ویروس می تواند به راحتی انتقال یابد ، تأکید کرد.

لایت فوت گفت: “جایی که شاهد رشد زیادی از پرونده های ما در این محیط های خصوصی است. مردم نگهبانان خود را در خانه ها پایین می آورند. آنها به عروسی و مراسم خاکسپاری می روند و هنوز هم مهمانی دارند.” “حالا اشتباه نکنید ، ما همه جا آن را واقعاً در سراسر هیئت شاهد هستیم ، اما این تنظیمات خصوصی سخت ترین چیز برای تنظیم است.”

ناتی راتنر از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.