رئیس سابق اوباما FDA به روند تأیید آژانس اعتماد دارد

دکتر مارگارت هامبورگ ، کمیسر سابق اداره غذا و دارو در دولت اوباما ، روز چهارشنبه به CNBC گفت که وی اطمینان دارد آژانس نظارتی هنگام ارزیابی واکسن های ویروس کرونا به اصول دقیق علمی پایبند خواهد بود.

هامبورگ در “زنگ بستن” گفت: “این آژانس بسیار متعهد به علم قوی ، صداقت افرادی است که در آنجا کار می کنند.” “و من واقعاً احساس اطمینان می کنم که همه افراد در آنجا 24/7 روزانه تلاش کرده اند تا روند تولید واکسن را تا حد ممکن تسریع کنند ، اما از نظر اطمینان از صحت داده های علمی تصمیم گیری ، هیچ گوشه ای قطع نخواهد شد. ساخته شده است.”

در اوایل روز چهارشنبه ، شرکت داروسازی Pfizer و شریک آلمانی آن ، BioNtech ، اظهار داشتند که “پس از چند روز” ، پس از داده های نهایی نشان می دهد که واکسن آنها 95٪ در جلوگیری از Covid-19 موثر است ، برای مجوز استفاده اضطراری با FDA درخواست می کنند. مقام ارشد وزارت بهداشت و خدمات انسانی ، ناظر بر FDA ، گفته است كه “تصویب واكسن ها برای استفاده محدود” “در اسرع وقت” انجام خواهد شد.

هامبورگ ، که FDA را از سال 2009 تا 2015 هدایت می کرد ، گفت که واکسن تأیید شود ، بسیار مهم است که این واکسن را دریافت کند. با این حال ، نظرسنجی افکار عمومی نشان می دهد که در مورد واکسن ویروس کرونا در بین آمریکایی ها مردد است. طبق نظرسنجی ماه اکتبر گالوپ ، 58٪ از مردم گفتند که واکسن دریافت می کنند. این یک پیشرفت از ماه سپتامبر است ، زمانی که 50٪ از آمریکایی ها اظهار داشتند.

هامبورگ گفت: “اعتماد مسئله بزرگی است.” “ما می توانیم ایمن ترین و م mostثرترین واکسن دنیا را داشته باشیم و اگر مردم به آن اعتماد نکنند و به آن اطمینان داشته باشند ، از آن استفاده نمی کنند و در واقع هیچ استفاده ای برای مهار واقعی این واکسن نخواهد داشت. همه گیری جهانی و واقعاً سرکوب این همه گیری جهانی. “

برخی از آمریکایی ها ، به ویژه رأی دهندگان متمایل به دموکرات ها ، نگران بودند که این واکسن در آستانه انتخابات 3 نوامبر سیاسی شده است. به عنوان مثال ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، بارها و بارها گفته بود كه واكسن می تواند تا زمان انتخابات آماده شود ، این یك جدول زمانی سریعتر از آن است كه مقامات بهداشت می دهند و این باعث می شود كه برخی از افراد اصول علمی را بخاطر سیاست های انتخاباتی قربانی كنند.

Moderna علاوه بر انتشار اطلاعات خود ، Moderna روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن Covid-19 خود تقریبا 95٪ در پیشگیری از بیماری موثر است ، بر اساس نتایج اولیه. شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ماساچوست اعلام کرد که طی هفته های آینده درخواست مجوز استفاده اضطراری را با FDA درخواست می کند.

CNBC اوایل چهارشنبه گزارش داد ، FDA از گروهی از مشاوران خواسته است كه اوایل ماه آینده سه روز را برای جلسات احتمالی ، یكی از اجزای مهم در پروسه مجوز آژانس برای واكسن Covid-19 ، اختصاص دهند. افرادی که با این برنامه ها آشنا بودند به مگ تیرل از CNBC گفتند که از گروه مشاوره می توان واکسن ها را از طریق Moderna و Pfizer ارزیابی کرد.

در حالی که تولید واکسن در واکنش به همه گیری ، که منجر به کشته شدن بیش از 1.3 میلیون نفر در سطح جهانی شده است ، سرعت گرفته است ، هامبورگ گفت که این روند با صداقت انجام شده است. وی گفت: “استانداردهای دقیق علمی برای فرآیند توسعه اعمال شده است.”

هامبورگ افزود ، همراه با مقامات FDA ، گروهی از دانشمندان “برجسته ، باتجربه” به ارزیابی نامزد واکسن کمک خواهند کرد. “من فکر می کنم که اگر مردم توصیه جدی برای ادامه کار می کنند ، به آنها اطمینان خاطر می دهد.”