رئیس آزمایش آکسفورد می گوید واکسن Covid می تواند در زمانی مشابه با سایر موارد آماده شود

کارمندان CSL در آزمایشگاه در 8 نوامبر در ملبورن ، استرالیا دیده می شوند. CSL تولید واکسن AstraZeneca-Oxford University Covid-19 را از روز دوشنبه آغاز می کند.

داریان تراینور | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

لندن – طبق رئیس آزمایشات واکسن آکسفورد ، واکسن ویروس کرونا که توسط دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca تولید می شود ، هنوز می تواند در زمانی مشابه سایر نامزدهای اصلی در دسترس باشد.

این نظرات اندکی پس از تجزیه و تحلیل همکار بررسی فاز دو آزمایش ، که روز پنجشنبه منتشر شد ، نشان داد که عکسبرداری Oxford-AstraZeneca باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در بزرگسالان مسن تر می شود.

این یافته ها امیدواری هایی را ایجاد کرده است که ممکن است بتواند از گروه های سنی بیشتر در معرض خطر Covid-19 محافظت کند.

پروفسور اندرو پولارد ، مدیر گروه واکسن آکسفورد ، گفت که محققان از این یافته ها “واقعاً خوشحال” شده اند و افزود که “خوشبین” است که داده های مرحله سه قبل از کریسمس در دسترس قرار خواهد گرفت.

نتایج اولیه آزمایشات مرحله سه ، اثر واکسن آکسفورد-آسترا زنکا را تعیین می کند.

به طور جداگانه ، Pfizer-BioNTech و Moderna قبلاً داده های مقدماتی مربوط به آزمایشات فاز سه خود را منتشر کرده اند و ثابت شده است که هر دو در برابر عفونت Covid-19 بسیار محافظت می کنند.

تولیدکنندگان دارو و مراکز تحقیقاتی در تلاشند تا واکسنی را برای کمک به پایان دادن به بیماری همه گیر ویروس کرونا که تاکنون بیش از 1.3 میلیون نفر جان خود را از دست داده است ، تحویل دهند.

“ما عجله ای نداریم و هیچ رقابتی با سایر توسعه دهندگان نیست. آنچه ما سعی داریم انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که داده های بسیار با کیفیتی داریم ، با شرکای خود در کشورهای دیگر کار می کنیم و می توانیم برای ارائه نتایج دادگاه ، “روز پنجشنبه پولارد در طی یک جلسه توجیهی رسانه ای آنلاین گفت.

“تا زمان آماده سازی آن ، زمان آماده شدن آن خواهد بود.”

پولارد توضیح داد که گام بعدی این فرآیند ، ارائه کلیه اطلاعات تنظیم کننده ها و انتظار تصمیم گیری در مورد صدور مجوز است.

وی گفت: “اگر آن فرآیند با شتاب و سرعت مناسب در همه گیری اتفاق بیفتد ، این احتمال وجود دارد كه همه چیز در یک صف قرار گیرد ، بنابراین تفاوت زیادی در زمان بین واکسن های مختلف وجود ندارد.”

“من فکر می کنم برای اینکه بفهمیم دقیقاً کدام یک اتفاق می افتد ، باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم که من در مورد اینکه چه زمانی Pfizer یا Moderna اولین دوزهای خود را ارائه می دهند ، ندارم.”

پولارد گفت: “از جایی كه من چیزها را می بینم نامشخص است ، افراد دیگری هستند كه باید به آنها پاسخ دهند.”

دبیر بهداشت و خدمات انسانی الکس آذر در اوایل این هفته به CNBC گفت که سازمان غذا و داروی ایالات متحده “در سریعترین زمان ممکن” پاکسازی واکسن های ویروس کرونا ویروس Pfizer و Moderna را برای استفاده اضطراری انجام خواهد داد.

با این وجود چالش های بزرگی قبل از استفاده از هر واکسنی باقی مانده است. نبرد جهانی برای تأمین منابع احتمالی زنگ خطر را در مورد دسترسی عادلانه ایجاد کرده است ، در حالی که س questionsالات مربوط به تدارکات ، توزیع و هزینه همچنان باقی مانده است.