درمان کوید استفاده شده توسط ترامپ مجاز توسط FDA

نمایی از دفتر مرکزی تحقیق و توسعه شرکت های دارویی Regeneron در جاده رودخانه Old Saw Mill در Tarrytown ، نیویورک.

لو رادین | LightRocket | گتی ایماژ

سازمان غذا و دارو روز شنبه مجوز استفاده اضطراری را برای درمان آنتی بادی Covid-19 توسط Regeneron اعطا کرد ، این روش درمانی تجربی است که به رئیس جمهور دونالد ترامپ هنگام ابتلا به ویروس کرونا در ماه اکتبر داده شد.

رگنرون یک ماه پس از انجام مطالعات بالینی نشان داد که این روش درمانی ، به نام REGN-COV2 ، میزان ویروس و آسیب ناشی از آن را در ریه های نخستی های غیر انسانی کاهش می دهد ، یک برنامه استفاده اضطراری ارائه داد. این شرکت گفت داده های آزمایش همچنین نشان می دهد که این دارو ویزیت های پزشکی در بیماران مبتلا به Covid-19 خفیف تا متوسط ​​را کاهش می دهد.

استفان ام. هان ، کمیساریای FDA ، گفت: “FDA همچنان متعهد به پیشرفت بهداشت عمومی کشور در طی این بیماری همه گیر بی سابقه است. مجاز بودن این روش های درمانی با آنتی بادی مونوکلونال ممکن است به بیماران سرپایی کمک کند تا از بستری شدن در بیمارستان و کاهش فشار بر روی مراقبت های بهداشتی ما استفاده کنند.”

درمان Regeneron بخشی از یک کلاس درمانی است که به عنوان آنتی بادی مونوکلونال شناخته می شود و به عنوان سلول های ایمنی بدن ساخته می شود که دانشمندان امیدوارند بتواند با عفونت ها مبارزه کند. درمان های آنتی بادی مونوکلونال پس از اخبار دریافت کوکتل آنتی بادی رگنرون توسط ترامپ مورد توجه گسترده قرار گرفت. همانطور که سلامتی ترامپ بهبود یافت ، وی این تبلیغ را به عنوان “درمان” مطرح کرد. اما مدیرعامل رگنرون ، دکتر لئونارد شلیفر ، تأکید کرده است که آزمایشات بیشتری لازم است.

ترامپ در ویدئویی که 7 اکتبر در توییتر منتشر کرد ، گفت: “برخی از مردم نمی دانند كه چگونه روش درمانی را تعریف كنند. من به نظرم متفاوت است. این یک درمان است.” “برای من ، وارد شدم. احساس خوبی نداشتم. 24 ساعت بعد احساس خوبی داشتم. می خواستم از بیمارستان بیرون بیایم. و این چیزی است که من برای همه می خواهم. من می خواهم که به همه افراد داده شود همان رفتاری که با رئیس جمهور شما داشت زیرا من احساس خوبی دارم. “

مجوز Regeneron پس از آن صادر می شود که FDA در 9 نوامبر اعلام کرد که برای آنتی بادی الی لیلی – با نام bamlanivimab – برای افرادی که تازه به Covid آلوده شده اند و در معرض خطر ابتلا به شکل شدید بیماری قرار دارند ، مجاز است. مقامات گفتند که نباید از این روش درمانی برای بیماران بستری در بیمارستان استفاده شود زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد مفید بودن دارو در آن مرحله از بیماری وجود ندارد.

این مجوز تعداد داروهای موجود در اختیار پزشکان را برای مقابله با ویروس گسترش می دهد ، که همچنان به سرعت در ایالات متحده و سایر مناطق جهان گسترش می یابد. قبل از مجوز ، افراد فقط می توانستند دارو را به عنوان بخشی از برنامه FDA دریافت کنند که به برخی از بیماران دسترسی محدود به محصولات پزشکی تحقیقاتی را می دهد. Remdesivir داروی ضد ویروسی Gilead Sciences اولین و تنها درمان کاملاً تایید شده در ایالات متحده برای Covid است.