جی کلیتون می گوید که او در اواخر سال 2020 زودتر از سمت رئیس SEC سقوط خواهد کرد

جی کلیتون ، که در سه سال و نیم گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که شامل تعدادی از تغییرات عمده در بازارهای مالی بود ، هدایت می کرد ، روز دوشنبه گفت که در پایان سال کناره گیری خواهد کرد.

کلایتون در بیانیه ای گفت: “کار در کنار زنان و مردان فوق العاده با استعداد و رانده SEC ، برجسته ترین کار من بوده است.” دوره وی در ژوئن 2021 به پایان می رسید.

دوره تصدی وی پس از مدتی به پایان رسید که در آن SEC 14 میلیارد دلار جریمه و توافق نامه مختلف با ناقضین استانداردهای نظارتی استخراج کرد. این مبلغ شامل 4.68 میلیارد دلار در سال مالی 2020 بود که یک رکورد جدید است.

با پیچیدگی و خودکار شدن بازارها ، به نظر می رسد SEC به عنوان داور ایستاده و از برخی اشکالات که در اوایل دهه معمول شد ، جلوگیری کند.

“اکوسیستم بازارهای سرمایه ایالات متحده قوی ترین و زیرک ترین در جهان است ، و به لطف کار سخت تیم متنوع و فراگیر SEC ، ما حمایت از سرمایه گذاران را بهبود بخشیده ایم ، تشکیل سرمایه برای مشاغل کوچک و بزرگ را ارتقا داده ایم و بازارهای خود را قادر می سازیم Clayton گفت ، عملکرد شفاف تر و کارآمدتری دارد.

صندلی های SEC به طور سنتی وقتی دولت به پایان می رسد از سمت خود کناره گیری می کنند و استعفای کلیتون دو ماه قبل از اینکه جو بایدن به عنوان رئیس جمهور تصدی شود ، صورت می گیرد. جانشینان بالقوه آژانس شامل Preet Bahrara ، دادستان ایالات متحده منهتن هستند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، كلیتون را به عنوان رئیس SEC معرفی كرد و از آن زمان گفته است كه قصد دارد وی را به عنوان وكیل ایالات متحده در منهتن معرفی كند. پس از سرزنش سیاسی ، كلیتون به دلیل كمك به بركناری جفری برمن از سمت شغل مورد سرزنش قرار گرفت.

اگرچه برخی از منتقدان می گفتند كلیتون برای آمریكا بسیار آسان بود ، اما دوره تصدی وی اقدامات بالایی برای اجرا داشت. شاید بزرگترین هدف او الون ماسک بنیانگذار تسلا بود که در نتیجه توییت هایی که در مورد این شرکت ارسال کرد مجبور به کناره گیری از ریاست و پرداخت 20 میلیون دلار جریمه شد.