از فشار ضد انحصاری چین انتظار “انفجار موارد” را نداشته باشید: استاد

جک ما ، بنیانگذار گروه Alibaba ، در مراسم افتتاحیه سومین اجلاس کارآفرینان جوان در سراسر چین در 25 سپتامبر سال 2020 در فوژو ، استان فوجیان چین شرکت می کند.

لیو مینگ | سرویس اخبار چین از طریق گتی ایماژ

سنگاپور – به گفته کارشناس حقوقی آنجلا ژانگ ، آخرین فشار ضد انحصاری چین احتمالاً منجر به “انفجار ناگهانی پرونده ها” علیه سیستم عامل های آنلاین نخواهد شد.

اظهارات وی پس از آن صادر شد که سهام غول های فن آوری چینی مانند Alibaba ، Tencent و Meituan در اوایل ماه نوامبر به دنبال انتشار پیش نویس قوانین توسط پکن که برای اولین بار آنچه را به عنوان رفتار ضد رقابتی تعریف می کند ، پراکنده شد.

ژانگ ، استادیار حقوق و مدیر ، گفت: “کمی زود است که بگوییم قدم بعدی دولت قرار است برداشته شود ، اما … حداقل این نوعی نشانه روند نظارت دقیق تر بر این مشاغل فناوری است.” از مرکز حقوق چین در دانشگاه هنگ کنگ.

ژانگ در مورد تأثیر احتمالی پیش نویس قوانین ضد انحصار ، که در حال حاضر در مرحله مشاوره عمومی تا 30 نوامبر است ، روز دوشنبه به CNBC “Street Signs Asia” گفت که باید دو عامل را بخاطر بسپارید.

ما نباید انتظار داشته باشیم … انفجار ناگهانی پرونده ها علیه این سیستم عامل های آنلاین.

آنجلا ژانگ

دانشیار حقوق ، مرکز حقوق چین در دانشگاه هنگ کنگ

ژانگ گفت ، اولاً ، چنین تحقیقاتی معمولاً “یک پروسه طولانی” را شامل می شود و آژانس های چینی ممکن است مدت طولانی طول بکشد تا تحقیقات را انجام دهند.

وی با اشاره به شرکت بسته بندی سوئدی که به دلیل اقدامات ضد انحصار توسط ناظران چینی با جریمه ای در حدود 97 میلیون دلار جریمه شد ، گفت: “آخرین پرونده بزرگی که آنها علیه تترا پاک تشکیل دادند تقریباً 5 سال طول کشید.”

دوم اینکه ، آژانس های چینی “بسیار نازک کارمند هستند”.

ژانگ گفت: “ما نباید انتظار داشته باشیم كه … انفجار ناگهانی پرونده ها علیه این سیستم عامل های آنلاین انجام شود ، زیرا این امر باعث” صرف وقت زیاد “و منابع انسانی برای دولت می شود. آژانس ها هرگونه پرونده بزرگ علیه غول های فناوری به وجود آورند.

در مورد رقبا ، استاد گفت که آنها ممکن است پرونده های خود را در دادگاه پیگیری کنند ، اگرچه تاکنون هیچ شاکی با موفقیت پرونده ضد انحصار علیه سیستم عامل های آنلاین را آغاز نکرده است. همچنین “باید دید” قضات چگونه مسائل را تفسیر می کنند.

با این حال ، او اعتراف کرد که بسیاری از جزئیات “برای نهایی شدن باقی مانده است” و هنوز مشخص نیست که قوانین جدید در چه زمانی اعلام می شود. حتی هنگام انتشار قوانین جدید ، این قوانین فقط “راهنما” هستند و چارچوب های نظارتی موجود را تغییر نمی دهند.