رژیم غذایی ۴۰ روزه

رژیم غذایی ۴۰ روزه

لاغری و تناسب اندام یکی از مهم ترین مواردی می باشد که برای بانوان از اهیمت بالایی برخوردار شده است . بسیاری از افراد به دنبال رهایی از شر چربی های اضافه خود می باشند . ما در این مطلب می خواهیم دلایل افزایش متابولیسم بدن را شرح دهیم تا سریع تر از شر چربی های اضافه رهایی یابید .

رژیم-غذایی-40-روزه

چه کنیم سوخت و ساز بدن افزایش یابد ؟

افزایش متابولیسم، هدف افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند . اما اینکه بدن با چه سرعتی کالری می سوزاند به عوامل مختلفی بستگی دارد . بعضی افراد به صورت ارثی متابولیسم بالایی دارند . مردان بیشتر از زنان ( حتی در هنگام استراحت ) کاری می سوزاند . در اکثر افراد متابولیسم بعد از سن ۴۰ سالگی کاهش می یابد . اگر چه افراد نمی توانند سن، جنسیت و یا ژنتیک خود را کنترل کنند ولی می توانند ار رژیم غذایی استفاده نمایند که متابولیسم را افزایش دهد .

بدن به صورت دائمی کالری می سوزاند، حتی زمانی که فرد فعالیتی انجام نمی دهد . میزان متابولیسم در حالت استراحت در افراد با ماهیچه بیشتر، افزایش می یابد . هر پوند ماهیچه ۶ کالری در روز استفاده می کند تا خود را حفظ کند . در حالی که هر پوند چربی تنها ۲ کالری مصرف می کند . بعد از چند جلسه تمرین ورزشی قدرتی تمام ماهیچه های بدن فعال تر می شود و میانگین متابولیسم روزانه افزایش می یابد .

همچنین شما می توانید مقاله تغذیه و آلودگی هوا را مطالعه نمایید .

بدن هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به هضم چربی یا کربوهیدرات می سوزاند . به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل جایگزین کردن بعضی از کربن هیدرات با غذایی غنی از پروتئین و بدون چربی می توان متابولیسم  را افزایش دهد . منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی، بوقلمون، ماهی، گوشت سفید، تونا، مغزها، تخم مرغ و لبنیات کم چرب هستند .

غذاهای تند و افزایش سوخت و ساز

غذاهای تند حاوی مواد شیمیایی طبیعی هستند که می تواند متابولیسم را افزایش دهد . پختن غذا با یک قاشق غذاخوری فلفل سبز یا قرمز خرد شده، متابولیسم را افزایش می دهد . تاثیر آن می تواند موقت باشد، اما اگر مرتب غذای تند بخورید، مزایای آن بیشتر می شود .

کم آبی و چاقی

در افرادی که به طور متوسط دهیدراته ( کم آب ) هستند، میزان متابولیسم آن ها کاهش پیدا می کند . در مطالعه ای، نوجوانانی که ۸ لیوان آب یا مقدار بیشتر می نوشند، در رروز کالری بیشتری نسبت به کسی که ۴ لیوان آب می نوشد مصرف سوزانند . برای اینکه بدنتان آب کافی داشته باشد، یک لیوان آب و یا سایر نوشیدنی های غیر شیرین قبل از هر وعده و یا میان وعده بنوشید . همچنین سبزی و میوه تازه ( که به طور طبیعی حاوی آب هستند ) در میان وعده استفاده کنید .

مصرف کافئین

اگر شما علاقه مند به نوشیدن قهوه هستید و از افزایش انرژی و تمرکز آن لذت می برید، بدانید که مصرف متوسط و متقادل کافئین،باعث افزایش کوتاه مدت میزان متابولیسم می شود . کافئین به شما کمک می کند احساس خستگی کمتری داشته باشید و تحمل شما را در زمان ورزش افزایش می دهد .

همچنین شما می توانید مقاله نقش تغذیه قبل از ازدواج را مطالعه نمایید .

بعضی از ترکیبات در نوشیدنی های انرژی زا می تواند متابولیسم را افزایش دهد . آن ها سرشار از کافئین هستند که میزان انرژی مورد استفاده بدن را افزایش می دهد . آن ها گاهی حاوی تائورین ( یک امینواسید ) هستند که میزان متابولیسم را افزایش می دهد و به سوزاندن چربی کمک می کند . اما استفاده از این نوشیدنی ها می تواند مشکلاتی مانند افزایش فشار خون، اضطراب و مشکلات خواب در بعضی افراد را به همراه داشته باشد . به همین علت آکادمی آمریکان آن را به کودکان و نوجوانان توصیه نمی کند .

چایی سبز بنوشید

نوشیدن چایی سبز هر دو مزایای کافئین و کامپن را به همراه دارد . موادی که متابولیسم را برای ۲ ساعتد افزایش می دهد، تحقیقان نشان می دهد نوشیدن ۲ الی ۴ فنجان چایی بدن را وادار به سوزاندن ۱۷% کالری بیشتر در طی ورزش برای زمان کوتاه می کند .

جهت دریافت مشاوره با کلینیک تخصصی زنان در تهران می توایند با شماره ۶۶۹۳۳۸۶۹ نماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک هرا

تعداد دفعات مصرف مواد غذایی

افزایش تعداد دفعات خوردن بر کاهش وزن کمک می کند . وقتی شما در یک وعده غذایی زیادی می خورید و فواصل وعده های غذایی تان زیاد است . میزان متابولیسم بین وعده ها کاهش می یابد . وعده یا میان وعده های کوچک هر ۳ الی ۴ ساعت کالری سوزی را افزایش می  دهند . تعدادی از مطالعات نشان داده اند کسانی که به طور مرتب میان وعده می خورند در وعده های اصلی میل کمتری به غذا دارند و در نتیجه مواد غذایی کمتری مصرف می کنند .

همچنین شما می توانید مقاله اهمیت تغذیه در زیبایی زنان را مطالعه نمایید .

رژیم غذایی کم کالری

رژیم های کم کالری مناسب نمی باشد . اگر چه این رژیم ها کمک می کند که فرد با رعایت آن وزن از دست دهد . اما مواد مغذی دریافتی کم می باشد . به علاوه به دلیل اینکه فرد ماهیچه از دست می دهد، متابولیسم کاهش می یابد و نتیجه نهایی این است که بدن کالری کمتری می سوزاند و وزن سریع تر از قبل بدست می آورد .

ایروبیک

تمرین ایروبیک، ماهیچه نمی سازد ولی میزان متابولیسم را در ساعات بعد از ورزش افزایش می دهد . ورزش با قدرت بیشتر نسبت به ورزش با قدرت کم یا متوسط، میزان متابولیسم استراحت را بیشتر و طولانی تر بالا می برد .

تنگ کردن واژن

کلینیک زنان خوب در تهران

برچسب گذاری توسط , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *